Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren februari 2019

• Auteur
  • pegg
    Bijdrager
    #10220320 Quote

Ik kan soms dus ook nog gewoon in huilen uitbarsten om niks…dat ik denk ..wat doen die gekke hormonen toch met me haha

Me – L
    Bijdrager
    #10221235 Quote

Misschien kunnen jullie helpen verzinnen voor mij. Ik wil proberen van 5 naar 4 flessen te gaan en de fruit/groenten ophogen omdat ze dat zo lekker vindt.

Het gaat nu zo:

7.00 fles 180+6

8.00-10.00 slapen

10.00 fles

11.30 fruithapje half klein potje

Hier slaapt ze soms nog half uurtje

13.00 fles 180+6

14.00-16.30 slapen

16.30 fles 180+6

18.00 groenten klein half potje

19.00 fles 180+6 

19.30 slapen tot de volgende ochtend

Ik wil proberen 4 uur tussen de flessen te doen maar dat komt totaal niet uit met haar slaapjes. Iemand een idee voor een schema? Ze houdt het in ieder geval niet vol om een langere tijd tussen de 2 vaste slaapjes te doen.

MDNS
    Bijdrager
    #10221292 Quote

Me-l je zou misschien als ze om 10 uur uit bed komt eerst fruithap kunnen geven ipv fles? En dan kijken hoelang ze het volhoud. En zo een beetje gaan schuiven..

k doe het op dit moment zo: (cb vind de melk aan de hoge kant maar ze doet het er prima op dus ik laat het zo).

+- 7 uur fles 210+7 schepjes

9 uur-10/10.30uur slapen

Als ze uit bed komt Maisvinger met beetje water (als ze zin heeft).

11.00uur fles 210

Rond 12/13.00uur slaapje

15.00uur volgende fles (soms iets eerder)  

rond half 5 groenteprakje 

rond 19.00uur laatste fles, daarna als ze moe is naar bed.

Ik moet zeggen dat dit erg globaal is, want soms is er echt totaal geen ritme te bekennen haha. Maar ik probeer dus altijd 4 uur tussen de voedingen te laten en tussendoor als ze aangeeft honger te hebben krijgt ze dan wat extra. Die maisvingers vind ze echt geweldig, en ik vind ze minder gevaarlijk als een soepstengel of broodkorst omdat ze gelijk smelten met vocht. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt:) 

#10222610 Quote

Ik heb even een vraagje aan jullie.  Gebeurd het bij jullie ook dat jullie kindjes ineens geen fles willen drinken? Kyan had er dinsdag bij me schoonmoeder al last van. Donderdag bij mijn moeder ook toen heeft hij 1 fles minder gehad en vandaag bij mij ook. 

Zijn eetpatroon is als volgt;

6.15 fles 180+6 (met rijstebloem)

8.30 fruithapje (halve appel of halve banaan)

10.15 fles 180+6

14.15 fles 180+6

18.15 fles 180+6

22.30 fles 180+6 (met rijstebloem)

Nu gebeurd het dus sinds een paar dagen dat hij 1 fles niet wilt of amper drinkt. Zou dat een oorzaak kunnen hebben of hebben jullie er ook last van?

Ik hoor het graag. 

Lieve groet…

LisaaB
    Bijdrager
    #10223096 Quote

@pegg die van mij is ook erg verkouden. Ik vind dat soms ook een beetje eng, hij hoest slijm op maar slikt dat ook weer door.

Gebruik zoutoplossing neusspray en heb zo’n apparaat waarmee je de snot uit zijn neus kan zuigen. 

Soms met drinken wordt hij wat benauwd doordat door de neus ademen lastig gaat. Dat maakt het soms wat lastig met drinken.

Verder wel goed alert gelukkig en hij slaapt snachts nog steeds goed door. Hoop dat het gauw weer over is, vind het maar niks als die kleintjes zo vol met snot zitten.

Nvb
    Bijdrager
    #10223155 Quote

@gebruiker,ik ken het niet. Wel dat ze wat minder drinkt maar dat komt denk ik door de verkoudheid. 

Lees ook: Alles over doorslapen

KarlijnHu
    Bijdrager
    #10223446 Quote

Vanaf 5 maanden moeten baby’s minimaal 4 fles/borstvoedingen hebben. Mijn kleine van vandaag precies 5 maanden zit op 4x borstvoeding en 2x een hapje. Zijn schema is als volgt:

7.00u Borstvoeding

9.00u 1/2 fruithapje (potje van 4 maanden)

10.00u-11.00u slaapje

11.00u Borstvoeding

12.00u-14.30/15.00u slaapje

15.00u Borstvoeding

17.00u Heel groentehapje (potje 4 maanden)

19.00u Borstvoeding

20.00u Slapen tot volgende ochtend

Het enige waar wij mee zitten is die leuke slaapregressie… daardoor krijgen we het inbakeren ook niet afgebouwd! Maar zoals ik de afgelopen 5 maanden gemerkt heb bepaald onze kleine man wanneer hij zelf aan iets toe is. Tot die tijd bakeren we hem gewoon in, mits hij begint te rollen natuurlijk! 

Liefs van ons

Ongeduldje
    Bijdrager
    #10225869 Quote

Ik heb ook een dingetje.. onze dochter van bijna 6 maanden kan al super goed rollen, beide kanten op en ze is ongelooflijk sterk. Dus ik leg haar altijd op haar rug in bed en stop een lakentje strak in. Toch blijft ze dan spartelen en wurmen tot het laken losser zit en rolt ze op haar buik. Ik vind dat eng, zeker met deze hitte. Dus ik draai haar steeds terug, maar even later ligt ze alweer op haar buik. Moet ik het dan maar laten? Ik vind het zo eng! 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct