Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

• Auteur
  • I-G
    Bijdrager
    #10250142 Quote

Hoi DM,

Als de avond loopt zoals we willen (wat nog niet altijd het geval is haha), dan krijgt onze dochter (nu 8 weken) tussen 19u en 19.30u beneden de fles, valt ze daarop in slaap en kan ik haar boven in bed leggen. Dan maken we haar wakker voor de fles van 23u, die geeft mijn man meestal (beneden, eerst even verschonen) en 9 van de 10x valt ze hier meteen weer bij in slaap. Hij krijgt er daarom soms ook maar minimale hoeveelheden in, gisteravond maar 50cc. Ons zoontje dronk vroeger om 23u slapend die hele fles leeg maar ons meisje laat nu vaak de helft langs dr kin lopen haha 🙂 en stopt gewoon met drinken en slaapt liever verder.

De ene nacht komt ze daarna al om 5 uur (heeft dan ook echt honger terwijl ze de dag ervoor super goed had gedronken) en de andere ochtend pas om half 7/7 uur.. 

Op het doorslapen valt hier nog niet echt een pijl te trekken eigenlijk… herkennen jullie dit?

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    #10250119 Quote

Welke fles bedoel je met de avondfles? Houd je trouwens een schema aan of op verzoek?Afbouwen goed gelukt? En hoe voelt t nu, zo met alleen flesvoeding?

wij brengen hem om 19.30 naar bed, om 18.30/19 uur krijgt ie ongeveer zn laatste fles, die krijgt hij nog beneden. Daarna komt ie snachts, maar toen we hem eerst nog om 22.30 uur wakker maakten deden we dat op de slaapkamer, met gedimd licht. 

Dm
    Bijdrager
    #10250036 Quote

Lepeltjelepeltje fijn dat je afgelopen dagen goed gingen!

Maar je man had geluk. Misschien had je zoontje toen even een slaapdag. Heeft niks met jou te maken maar ik begrijp je gevoel wel. 

Hoe doen jullie het naar bed gaan? Ik ben vanaf deze week overgestapt naar volledige flesvoeding. Het is wel even wennen maar geven jullie de avond fles in de slaapkamer of eerst woonkamer en zodra je kindje moe wordt naar bed?

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    #10249833 Quote

Oeps! Die app… nou een drama dus die sprongetjes. Duurden 2/3 dagen maar was echt huilen, huilen, huilen en niet slapen, hele ritme weg, niet drinken… ik ben al bang voor wat ons volgende week rond 12 weken te wachten staat…

nu zeggen ze ook dat onrustige huilbabys sneller door sprongetjes gaan maar dat ze wel intenser zijn. 

Afgelopen dagen gaat trouwens weer heel goed! Hij slaapt goed en is superblij, zo leuk! Ik vind het steeds leuker, mama zijn! 

Wel typisch dat mn man papadag had en hij toen het allerbeste ooit sliep. Dan voel je je toch even een slechte moeder…

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    #10249832 Quote

Volgens mij bestaan sprongetjes inderdaad officieel niet, wel sappige artikelen gelezen over hoe het onderzoek ontkracht werd. En mn man is onderzoeker dus moest er ook nietsvan weten… tot ze kwamen! We hebben nu twee overduidelijke sprongen gehad met 6 en 9 weken. Mijn god, wat een drama! Hu

Kimmy
    Bijdrager
    #10249270 Quote

@lepeltje lepeltje 

Ja belachelijk zo vroeg🙈 Ik laat haar dan gewoon in haar bedje. Hooguit t speentje geven als ze te onrustig is. Dan nu rond 6 uur haar flesje. Na het flesje slaapt ze dan meestal tot de volgende fles nog.

Vervelend dat jouw kleintje zo slecht in slaap komt. Kan me voorstellen dat je er soms moe van wordt en niet weet wat ermee te doen.

@I-G

Hier wel 1 of 2 dagen wat huileriger en aanhankelijker pas geleden. Denk dat dat een sprongetje was. Is denk ik idd ook bij elk kindje weer anders

Lees ook: Alles over doorslapen

Dm
    Bijdrager
    #10249128 Quote

Ik heb eigenlijk nog niet iets van de sprongen gemerkt. Heb er wel over gelezen maar ik weet niet of ik het wel geloof. 

Ieder kind is uniek en heeft zijn eigen manier van groeien en dingen verwerken. Ik denk dat je er geen tijd aan kan koppelen dus ik heb er niet veel van gemerkt. Mijn dochter is nu 10 week en ik merkte alleen dat ze wat anders was na de vaccinaties. 

Maar beterschap voor je zoon en dochter. Hoop dat ze snel weer beter worden. Misschien herkennen anderen wel de sprongen(?)

I-G
    Bijdrager
    #10249123 Quote

Poeh.. Sprong 2 heeft zich hier twee dagen geleden aangediend.. is toch weer even bikkelen zeg.. Was eeeven vergeten hoe dat alles een beetje op zn kop zet (vooral snachts haha!)

Na al weken een prima ritme qua slapen en voeden, en een tevreden meisje, is ze dat nu alles behalve: 50 cc max per keer willen drinken, boeren gaat moeizaam, slecht in en doorslapen, ze is echt humeurig soms haha! En dat met 8 weken..

Mijn zoontje was flink ziek dus ze heeft ook een virusje te pakken denk ik want ze heeft ook al 2 dagen verhoging erbij.

Herkent iemand dit? Hoe lang duurde het bij jullie?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct