Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

• Auteur
  • lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    #10248876 Quote

Oh wat moet je man vroeg opstaan! En ga je dan voeden en gaat ze dan nog weer naar bed?

nee, hij wil ook niet op mij slapen. Hij is superonrustig dan aan het wurmen. Hij slaapt alleen wandelend in de wagen of wandelend in de draagzak. Ook niet in de draagdoek thuis bijvoorbeeld. Te onrustig is hij dan en gaat ook huilen. Moeilijk mannetje he 🤪. Gelukkig gaat het wel steeds beter hoor, maar die lastige dagen loop ik dan weer over van moeheid en frustratie. 

Kimmy
    Bijdrager
    #10248868 Quote

@miesie

Gelukkig is het bij die ene keer gebleven en is het nu weer tussen 5 en 6 dat ze wakker wordt. 

Die tijd is denk ik ook aangezien mijn man dan op moet en zijn wekker meestal een aantal keren gaat.

@lepeltje lepeltje 

Wil hij ook niet slapen als hij bij jou ligt?

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    #10248848 Quote

Hoe is het gegaan? Ben benieuwd!

Zit er hier even weer doorheen. Net weer ruim anderhalf uur geprobeerd de man in slaap te krijgen, zonder succes. Gisteren zelfde liedje. Overdag in bed slapen leek iets beter te gaan vorige week, toch zeker 1 cyclus lukte wel en in slaap komen ook al met minder huilen, maar nu gaat t weer nergens naar… en de nacht was ook al niet echt een succes ☹️

Dacht dat ie de slag te pakken had! Hij had vorige week wel paar hele goede dutjes van meer dan een uur… 

Miesi
    Bijdrager
    #10248666 Quote

Ohh lepeltjelepeltje thnx voor je bericht. Ben benieuwd. Hier komt osteopaat vanochtend.  Hij krijst zeker als hij net wakker is en honger heeft. Opzich logisch maar zooo hard haha.  En soms ook zo opeens daar kan ik niet speciaal iets aan linken.

Ben zo benieuwd straks. 

Ik zit hier overigens in verkeerde topic want onze kleine man is van 12 aug haha. Maar vind wel leuk hier ook mee te kletsen. Gisteravond 23.30u flesje en 6u de volgende. Hij heeft dus goed geslapen 😁 (slapen gaat heel erg goed hier ook in zijn grote bed, en in nacht in de co sleeper)

Hoe gaat het bij jullie inmiddels met drinken ook wat beter? 

Hahah kimmy dat zul je net zien. Hoe is het vannacht gegaan? 

Kimmy
    Bijdrager
    #10248662 Quote

@lepeltje lepeltje 

Denk dat de kleine wel pakt wat hij nodig heeft. Zolang hij aan blijft komen is het toch prima. En als je het zelf in de gaten kunt houden met de weegschaal is helemaal fijn.

Elk kindje is anders denk ik dan maar. De rekenformule is naar mijn idee gewoon een beetje een richtlijn.

Omdat ons meisje zo klein was moest ze inhaal spurt nog maken. Ze komt goed bij maar is nog steeds niet zo als andere baby’s van haar leeftijd (niet gek ook als je bij de geboorte minder weegt) maar zolang ze goed door blijft groeien denk ik prima toch. Ze drinkt ook wat meer dan qua gewicht zou mogen maar dat was niet erg zei de arts toen.

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    #10248148 Quote

Miesi wij zijn bij een osteopaat geweest. Ze voelde met name spanning op zn buikje en heeft dat losgemaakt. Denk dat het wel wat positief effect heeft gehad, maar geen magisch verhaal zoals sommigen. Hopelijk helpt het bij jullie! Op welke momenten krijst hij? Kun je daar iets uit opmaken?

ik geef hem inderdaad eerder de fles als hij niet slaapt, maar hij maakt er dan alsnog een potje van. Heeft gewoon niet meer honger lijkt het… ene keer zit er 2 uur tussen en andere keer 4 uur (hij slaapt steeds zo lekker buiten in de kinderwagen! Met dit lekkere weer. Binnen in bed lukt meestal niet langer dan 45 min, daarna ontroostbaar en rekken tot 2 uur en dan fles).

we hebben zelf ook een babyweegschaal dus kunnen zn gewicht in de gaten houden. Tot nu toe komt hij wel aan, maar het is ook echt sinds een week dat hij echt minder drinkt naar ons idee. Daarvoor was t ook niet makkelijk, maar lukte het wel de fles leeg te krijgen. 

Lees ook: Alles over doorslapen

Dm
    Bijdrager
    #10248122 Quote

Wat mooi dat hij doorslaapt tot 2/3uur. Maar inderdaad volgende week even gaan wegen bij het CB. En misschien door de dag als hij eerder wakker is toch eerder flesje aanbieden. Volgens mij had ik ergens gelezen/gehoord dat er sws 2 uur tussen moet zitten.

En miesie hoe oud is kleine mannetje? Misschien is het dat hij zijn dag/dagen niet heeft. Mijn dochter had dat laatst ook terwijl ik dat niet gewend was van haar. Vooral na haar vaccinaties. Ze is 9 weken nu. 

Miesi
    Bijdrager
    #10248001 Quote

Ohh fijn dat het goed gegaan is! Qua hoeveelheid zou ik even in de gaten houden anders misschien volgende week nog eens gaan wegen als je kindje dan gegroeid is is het prima toch  😁 die van ons drinkt zo’n 100ml teveel per dag.. merk dat ik zelf wel iets makkelijker erin word. Hij heeft het gewoon nodig. 

Hij krijst alleen af en toe zo erg… we weten niet wat het is. Lijken geen krampjes te zijn. Komende week komt de osteopaat ik ben zoo benieuwd.  

Weet even niet meer bij wie de osteopaat van de week was geweest ? maar hoe gaat het nu??? 

Fijne dag allemaal!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct