Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

• Auteur
  • Miesi
    Bijdrager
    #10248001 Quote

Ohh fijn dat het goed gegaan is! Qua hoeveelheid zou ik even in de gaten houden anders misschien volgende week nog eens gaan wegen als je kindje dan gegroeid is is het prima toch  😁 die van ons drinkt zo’n 100ml teveel per dag.. merk dat ik zelf wel iets makkelijker erin word. Hij heeft het gewoon nodig. 

Hij krijst alleen af en toe zo erg… we weten niet wat het is. Lijken geen krampjes te zijn. Komende week komt de osteopaat ik ben zoo benieuwd.  

Weet even niet meer bij wie de osteopaat van de week was geweest ? maar hoe gaat het nu??? 

Fijne dag allemaal!

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    #10247947 Quote

Nou ik zou verslag uitbrengen van het skippen van de avondvoeding om 22.30 uur en:

-twee avonden geslapen van 19.30/20.00 uur tot 2.30/3.00 uur! En daarna weer tot 6/7 uur.

enige probleem is dat hij op basis van gewicht 870 ml zou moeten drinken en hij hier niet aan komt, met hangen en wirgen krijgen we er 700/750 in. Best een verschil… zou dit erg zijn? 

Nomade
    Bijdrager
    #10247811 Quote

Wij hebben hero als voeding! Toena na de geboorte de bv niet goed op gang kwam kon ik kiezen uit Hero of Nutrilon! Ik vroeg om diegene  welke de minste krampjes veroorzaken. Volgens de verpleegkundige Hero ( haar ervaring). We hebben nog eens huis merk ah geprobeerd maar weer teruggebracht, was net plaksel!😣 Hero bevalt ons goed! Hij heeft weleens last van krampjes maar niet dagelijks! Meestal krampjes is daarna een poepluier😆 zo lost het vanzelf weer op! 

Ook bij ons zit hij nu op 6x 120/150! CB rade aan om 5x 150 te doen maar dat zou na 4 uur zijn en juist minder terwijl hij om meer vroeg…. 🙄! Daarnaast 4 uur was veel te lang,drama!n!! Hij krijgt 5x flessen kunstvoeding 1 fles kolfvoeding en 3 xper dag aan de borst, maar we weten niet wat daar uit komt!

Ik kolf nog wel s’nachts om 4 uur maar wil dat afbouwen zodat ik straks nog 3x kolf, maar al geprobeerd en zere borsten! Wie heeft ervaring met afbouwen en zere tepels🙃🙂🙂

Kimmy
    Bijdrager
    #10247786 Quote

Zal toch nog wel even zoeken blijven met de flesjes. Ik denk meestal zolang ze tevreden is en genoeg plasluiers gaat het goed

Dacht ik ze slaapt fijn elke morgen tot 5.3p / 6 uur. Begon ze vannacht om 4 opeens weer te huilen. Waarom is natuurlijk niet echt duidelijk. Hopelijk was het alleen vannacht 😅

lepeltjelepeltje
    Bijdrager
    #10247698 Quote

Wij zitten ook op 6 flessen hoor (10 weken issie), alleen probeer ik nu overdag om de 3 uur ipv om de 4 en dan hoop ik de avondfles van 22.30 weg te kunnen laten. En overdag korter ertussen omdat hij vaak maar 30-45 min slaapt en het dan heeeel lang rekken is. Hij krijgt volledig kunstvoeding. Als ik ga wandelen en in de avond/nacht laat hij er wel makkelijk 3/4 uur tussen.

en ik staar me niet blind op minder flessen, het komt wel. Hij drinkt langzaam en slecht dus drinkt vaak maar 100 cc, met 5 flessen krijgt ie dan veel te weinig. Ik maak wel meer melk, maar hij laat het gewoon staan. 

EmPee
    Bijdrager
    #10247685 Quote

@lepeltje lepeltje en DM Misschien een gekke vraag maar krijgen jullie kleintjes nog zoveel flesjes / voedingen door borstvoeding? Bij eerste controle CB zijn wij al naar 6 flesjes moeten gaan. En ik zie komende keer wel aankomen dat we al naar 5 gaan. ?

Onze dochter krijgt ook nog 6 flessen op een dag. As. donderdag voor de 2e keer naar het bureau, dan is ze 8weken, ben benieuwd of ze iets gaan zeggen. Heb het gevoel dat ze nog niet klaar is voor een flesje minder. Ze drinkt nog niet altijd alle flessen van 120cc leeg. Nu zit ze ook in de 2e sprong, dan heeft ze ook minder trek merk ik. 

Al zou ik het wel fijn vinden als ze dadelijk op 5 zit en dus de nacht doorslaapt. Nog 4 weken en dan moet ik weer aan het werk. Maar nu leggen we haar om 8 in bed en dan komt ze vaak om 3/4u nachts. Gisteren hebben we der om half 10 de fles gegeven kwam ze ook tussen 3/4u nachts. We wachten het maar af. En als ze nog even blijft komen om 3u gaan wij zelf ook maar om 9 naar bed. Hebben we toch de slaap gehad haha

Lees ook: Alles over doorslapen

Dm
    Bijdrager
    #10247681 Quote

Ik ben nu langzaam aan het afbouwen met borstvoeding. Overdag komt ze wat vaker want in de avond/nacht slaapt ze van 19/20u tot 3/4u in de nacht. Dan krijgt ze fles en dan slaapt ze tot 8/9u. Maar afgelopen week heeft ze de nachtvoeding 3 nachten laten staan em kwam ze om 7/8u in de ochtend. Ik denk dat ze een buffer maakt om zo de nacht door te komen. Alleen ben wel benieuwd hoe ze het gaat doen als ze helemaal naar de fles is overgegaan. 

Maar wat fijn voor jullie dat je al beetje ritme erin hebt zitten met 6 flessen 

Aah heerlijk dat ze buiten zo goed heeft geslapen. Als ik ga wandelen valt ze wel in slaap maar is soms na 30/45min weer wakker. Laatst 2x bij mijn nicht op bezoek geweest en daar heeft zij buiten in de kinderen 2 1/2uur geslapen. Frisse lucht vinden ze denk ik heerlijk.

Kimmy
    Bijdrager
    #10247671 Quote

@lepeltje lepeltje  en DM

Misschien een gekke vraag maar krijgen jullie kleintjes nog zoveel flesjes / voedingen door borstvoeding? 

Bij eerste controle CB zijn wij al naar 6 flesjes moeten gaan. En ik zie komende keer wel aankomen dat we al naar 5 gaan.

@lepeltje lepeltje 

Hoe bevallen de wasbare luiers? Is het niet veel extra werk?

Vandaag waren we druk met voorbereidingen voor het kraamfeest zondag. Anna lag er buiten bij in haar wagen. En ze sliep als een roosje, zelfs harde geluiden deden haar niets. Heerlijk om te zien frisse lucht en slaap. Slapen jullie kindjes wel eens buiten?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct