Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren in september

• Auteur
  • liesforum
    Bijdrager
    #10343531 Quote

@minni ja het vraagt ook veel van je relatie een baby krijgen. Fijn dat je wel het gevoel hebt dat de basis goed is en jullie er sterkter uitkomen. Maar nu dus wel af en toe lastig begrijp ik. Hopelijk lukt het uiteindelijk om wat meer tijd voor elkaar te maken❤️
    Een verhuizing is ook niet niks. Wij zijn verhuisd in december, laatst een goed gesprek over gehad. Bij hem zat er nog wat boosheid dat ik toen weinig deed, bij mij juist dat hij alles aan mij overliet mbt kind en ik steeds alleen was. Zo zie je maar weer, communiceren blijft belangrijk😜 Bij ons gaat het nu langzamerhand beter, maar heel herkenbaar dat het wat met je relatie doet. 

Juffielies
    Bijdrager
    #10343555 Quote

Heel herkenbaar allemaal! 
    merk hier dat nu we op vakantie zijn geweest we echt weer nader tot elkaar gekomen zijn. Tijd voor elkaar, heel fijn. 
    Ik heb weer het gevoel dat ik ook vrouw ben ipv alleen mama. 
    hopelijk houden we dit gevoel vast 😉 

Mientjeeee
    Bijdrager
    #10343593 Quote

Ook herkenbaar idd met de relatie met je partner! Moet zeggen dat wij altijd wel ervoor zorgen dat we goed blijven praten en zeggen wat we denken, maar je hebt gewoon minder aandacht voor elkaar, feit. Mijn man heeft op moment ook duidelijk hoger libido dan ik, wat af en toe wat spanning geeft. Ik ben soms blij als ik eindelijk kan slapen🤣 Helemaal met de gedachte als je er soms nog een keer uit moet ’s nachts. Maar over het algemeen gaat het gelukkig super tussen ons hoor🥰

Mijn dametje wil alleen nog maar (op)staan en overal langs lopen, ze is niet meer te houden. Kan haar geen seconde meer alleen laten 😅 voordeel is dat ze er zo moe van wordt dat ze mega goed slaapt en ’s nachts eigenlijk niet meer wakker wordt. Eerder werd ze vaak nog wel 1x per nacht wakker. Ik voel me sinds maanden echt weer uitgerust! 

Majom
    Bijdrager
    #10343858 Quote

Hier ook herkenbaar de invloed op onze relatie. Ik moet er elke nacht nog wel 3x uit. Mijn man hoort niks als hij slaapt, daar kun je echt een kanon naast afschieten. Dus alle gebroken nachten zijn voor mij. Gelukkig herkennen we het zelf ook wel en kunnen we er over praten. Ik herken ook wel dat ik alles regel en koop, maar daar heb ik mij al bij neergelegd. 

Hier wordt ook overal aan gestaan, maar weer naar beneden komen is een uitdaging. Gisteren alweer 10 maanden, wat gaat dat snel zeg. Ik ben alvast aan het kijken naar cadeautjes voor zn eerste verjaardag. Wel lastig, het duurt nog 2 maanden en die ontwikkeling gaat zo snel.

Fijn al die vakanties. Wij gaan niet meer weg. Mijn man heeft ontslag genomen en begint na onze vakantie als zelfstandige. We zijn ook onze achtertuin aan het veranderen en de corona erbij, maakt dat we niet op vakantie gaan. Wel vrij nu allebei, dus lekker fietsen, wandelen en leuke dingen doen.

O ja, klappen en zwaaien wordt hier ook nog helemaal niet gedaan. Wel krijg ik een heleboel kusjes en knuffels. Zo lief!

Juffielies
    Bijdrager
    #10344041 Quote

Gewoon benieuwd; hebben jullie al ideeen over hoe en of jullie de verjaardag van jullie kindje gaan vieren? 
    Ik vind het lastig met de Corona maar om niets te doen vind ik ook niet leuk. Benieuwd of jullie er al over nagedacht hebben. 

Minni
    Bijdrager
    #10344053 Quote

Wij gaan twee kleine feestjes geven: in de ochtend van 10:00-13:00 en in de middag van 15:00-18:00. Enorm vervelende tijden voor de visite maar ja, dan is ze wakker 😅 Ik weet nog niet precies wie we willen uitnodigen maar we hadden in ons hoofd om maximaal 5-6 mensen dan te vragen per tijdblok.

Qua cadeaus weet ik het ook niet zo goed, er is zoveel leuk! Maar ik denk dat ik iets ga kopen in de week vooraf dan weet ik denk ik wel wat ze leuk vindt op dat moment. 

Qua taart ben ik er in de basis wel uit, iets met banaan, dadel, amandelmeel. Vindt ze heerlijk! Waarschijnlijk met een bietenfrosting ofzo, toch roze. 🤭

Lees ook: Alles over doorslapen

Joyce J
    Bijdrager
    #10344073 Quote

Wij gaan haar verjaardag ook vieren van 15.00u tot 18.00u. Ongeveer. Ik woon bij de zaak van mijn schoonfamilie en er staat hier op het pad een grote loods met barretje erin die we dan leuk versieren (al moet ik nog wel een beetje bijhalen denk, anders valt het in het niet in die grote loods). Dan is er ruimte genoeg.

Ik heb nogal een grote schoonfamilie (9 kinderen thuis) dus in het huis gaat het zeker niet passen. Als ik dat in clubjes moet doen met dan ook nog mijn familie en wat vrienden, ben ik 3 dagen bezig! Hihi. 😄

Ik denk dat ik zelf een red velvet cake ga maken en versieren met leuke caketoppers en fruit. Qua cadeautjes heb ik een online lijstje gemaakt met zo’n 7 kadootjes en voor de rest vraag ik geld voor op haar spaarrekening.

En we hebben een shoot. 🙈 Was niet m’n bedoeling maar een beginnende fotografe hier in de buurt zocht toevallig modelletjes die bijna 1 jaar worden voor een verjaardagsshoot. Iemand ragde me op Facebook. Nou dat kon ik dan toch niet voorbij laten gaan hoor! 😅

Ik heb er zin in! Maar vind het ook wel een momentje hoor! 😉😊

Eefje-
    Bijdrager
    #10344390 Quote

Verhuizen met een 2 maand oude baby.. respect! Kan me voorstellen dat je minder hebt kunnen doen dan je/je partner misschien wilde, maar je zit op zo’n moment in een schema met zoveel voedingen. Vraagt veel.

Ik doe ook meer voor/met de kids en ga er ’s nachts ook uit voor als het speentje zoek is of bij onrust (soms man ook hoor) maar ik laat hem bewust zoveel mogelijk liggen. Dit deed ik ook altijd in de beginfases met nachtvoedingen. Dit omdat mijn man heel hard/veel werkt in zijn (ons) bedrijf  en ik veel minder en ik meer tijd heb tussentijds tot rust te komen. Door hem kunnen wij weer op vakantie en hebben we het goed als gezin. Het is geven en nemen. Verder is hij een heel leuke, betrokken vader. En afentoe moet ik wel even ‘vechten’ voor mijn dingen, want het moet niet zo zijn dat ik dus maar de kids wel doe. Maar ik heb wel geleerd in 23 jaar relatie (ik ben nu 40) dat je eigen leven, van je partner en dat van je samen in golfbewegingen verloopt. (En nu ook nog met kids erbij met al hun eigen dingen). Ook door je persoonlijke ontwikkeling en eigen groei. En dat er ook fases bij zitten dat je elkaar wat meer uit het oog verliest, het even helemaal niet lekker gaat en fases vol harmonie. Praten is idd de sleutel. En het gevoel van onvoorwaardelijke liefde onder alles. Uiteindelijk moet het niet zo zijn, vind ik, dat een relatie een soort boekhoudbalans wordt. Dat alles bijgehouden wordt: ‘jij hebt zoveel keer dit, dan mag ik nu dat.. en ik heb.. en jij niet.. dus..’ Ja, in de praktijk zul je wel eens dit soort discussies hebben en is het ook nodig (als je man nu al 4x met vrienden is weggeweest), maar het moet niet steeds zo gaan. Het is ook gunnen, wederzijds, en respect voor ieders deel in het geheel. Dan verandert de toon in alles.

Op dit moment is het bij ons erg druk en ik schraap echt de momenten voor mezelf bijeen (voor studie, even niks). Tegelijk is dit waar we en ik voor gekozen hebben en zo’n rijkdom. Dit is het leven. We zitten er middenin. Elke dag met de kids fietsen, wandelen, de kleine dingen, zo puur.. Ik ben echt ontzettend gelukkig. Als ik ’s avonds met mijn man op de bank zit en we zetten een goede serie op, en we kijken elkaar aan dan weten we genoeg: drie ronkende prachtige kids boven, ónze kids, puur geluk. Het zit hem in tevreden zijn. Niet in grote piekervaringen. Ook al heb je niet alles of op dit moment.. wat is er wel..

Sorry.. even op de mijmerende toer.. 😊

Wat verder leuk om te lezen hoe het met de andere kindjes gaat. En jullie al nadenken over de eerste verjaardag! Ik heb echt nog geen idee qua cadeautjes. Wij hebben al zoveel speelgoed e.d. nog van de meiden. Ik zou het niet weten. Ook kinderboeken hebben we nog veel, maar vind ik altijd wel mooi. Evt is ons idee om de verjaardag in een lange wandeling te gieten in mooi natuurgebied en dan onderweg met elkaar te ‘picknicken’ (thee/koffie/ranja mee en kartonnen bekertjes, wat simpele lekkere dingen (luxe koeken met een vlaggetje erop, wat chipjes voor de kids) en een bal (kan er lekker gespeeld worden). Dan nodigen we iedereen uit: familie, vrienden. Wie kan die kan. En door met elkaar naar buiten te gaan is er voldoende ruimte en ventilatie naar elkaar toe. Een taart met kaarsjes doen we dan wel met ons gezinnetje.

Fijne dag allemaal! Wat een prachtig weer.. 🌞

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct