Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren mei / juni 2019

• Auteur
  • Tulipaa
    Bijdrager

Na een actief topic tijdens de zwangerschap leek het me leuk om verder te kletsen in een nieuw topic. Ik vind het zelf altijd  wel fijn om ervaringen uit te wisselen met moeders die een kindje in dezelfde leeftijd hebben. Dus sluit gezellig aan dan maken we er een gezellig, actief topic van!

#10308390 Quote

Heel leuk dat dit topic nog zo actief is. Hier kruipt onze dame sinds een goede week, dus net voordat ze 10 mnd werd. Zo leuk! Staan doet ze nog niet hoor, en ze is ook wel wat lui aangelegd want ze kruipt alleen als ze vindt dat het écht de moeite waard is haha. Ik zit aan de antibiotica,  waarschijnlijk een verstopte melkklier. In die 10 maanden tijd nog nooit problemen gehad met de borstvoeding en nu ineens dit! Gelukkig kon ik via een telefonisch consult de antibiotica krijgen en heeft mijn man het opgehaald, ben als de dood om naar de HA te gaan en terug te komen met het Corona virus. Ook al zeggen zij geen patiënten met klachten toe te laten op de praktijk. Hoe gaat het met degene die het virus hebben? Lijkt me echt zo rot. Voor haar eerste verjaardag ben ik bezig met een mooi foto album, via Kroos. Super simpel maar wel heel leuk om het eerste jaar zo vast te leggen. Wat gaat het toch allemaal snel! Geniet van het mooie weer.

Tulipaa
    Bijdrager
    #10308389 Quote

WvH wij hebben de baby schommel van Smoby besteld. We gaan hem zo in elkaar zetten 

Annnemiekke
    Bijdrager
    #10308379 Quote

Oh jippie wat zullen jullie geschrokken zijn! 

Ik probeer ook af en toe grovere stukken te geven zoals banaan of pasta. Soms gaat dat prima maar meestal pureer ik het toch maar weer. Komt vast wel goed, ze hebben nog ff. 

Voor zijn verjaardag wil ik gewoon een wat groter kado geven. Omdat er waarschijnlijk ook al geen visite komt… Ik heb al mooie dingen voorbij zien komen. Bedankt 

WvH
    Bijdrager
    #10308364 Quote

Goedemorgen, 

iemand een tip voor een goede schommel? 

fijn weekend

Steefje
    Bijdrager
    #10308354 Quote

Hoi! Weer ff bijgelezen. Inderdaad schrikken Jippie! Gelukkig gaat het beter! En voor diegene met het virus: beterschap en sterkte! Lijkt me heftig!

Kae is als ik dit allemaal zo lees ook ‘traag’. Nog steeds geen tand, zitten gaat super goed maar op de buik is echt een drama steeds. Blijven dagelijks doen maar ze wordt er gefrustreerd van. Dus geen kruipende baby hier. Zijn wel met staan aan het oefenen, ze stond een paar sec los aan tafel! Iemand nog de gouden tip haar aan het kruipen te krijgen? Hebben echt van alles geprobeerd.

Ook een fijn ritme nu, 1,5 week geleden paar nachten dat ze wakker werd maar nu gaat het weer prima. 2 slaapjes van 1,5 uur en het eten gaat nog steeds goed! Grof eten durf ik nog niet echt (ook omdat ze geen tand heeft). 

ben ook druk aan het bedenken wat we haar geven voor haar verjaardag. Driewieler? Zandbak? Schommel? Zo’n mega leuke ballenbak voor binnen? Zo moeilijk!

leuk dat we nog zo actief zijn idd! Fijn soms die herkenning terug te lezen!!

fijn zonnig weekend meiden! 

Lees ook: Alles over doorslapen

Mama D
    Bijdrager
    #10307871 Quote

Wow, schrikken Jippie! Gelukkig weer oke! 

net wat je zegt Tulipaa; ieder kind ontwikkelt zich anders en ‘n maand is veel ja. Laat staan 2..

Hier kruipt Dex flink, loopt langs de tafels etc af. Maar los staan doet hij niet (meer, deed hij vorige week 3x wel).. Zal wel weer komen. Stappen aan de hand doet hij wel, maar vindt hij niet zo heel leuk. 
    Gras is hier het volgende probleem.. Hij wil er echt niet aan, meteen huilen en verstijven.. Laat ‘m maar rustig kennis maken, maar het is best zielig.

Hier inmiddels flink aan het fietsen nadat jullie aangaven dit al te doe . Wat is dat leeeuk! Heerlijk, hij kijkt zijn ogen uit en ‘zingt’ de hele weg. Hadden nadat het hier genoemd was, de Lodger schoentjes besteld! Fijn, want deze blijven wel zitten! 

en idd, super leuk dat we hier blijven schrijven. Hoorde van een collega dat ze via hier met een groep had afgesproken. Waren in 2018 bevallen en schrijven nog steeds. Grappig hoe zo’n groep dan blijft bestaan. Vind de herkenning en soms geruststelling wel fijn. Als ik b.v. kijk naar het drama rondom brood, dan lezen dat sommige dat ook hadden; heerlijk! 

RacheldeB
    Bijdrager
    #10307551 Quote

Jeetje wat heftig sommige verhalen, hoop dat het snel beter gaat met iedereen! 

Hier is meneer volop in z’n sprongetje.. erg hangerig en huilerig. Handig als je dan moet videobellen voor werk. Het is even niet anders 

Ik wissel gepureerd eten met grove stukken. Hij heeft qua warm eten een voorkeur : broccoli-courgette-doperwten met aardappel of minirijst en kip. Dit pureer ik al een maand of 5 en dat vind hij heerlijk. Ander eten weigert hij. Nu hebben we de truc om dat ‘prutje’ te geven zodat hij dat zelf kan eten/spelen en geven wij ondertussen met ene lepel ander warm eten zodat hij wel andere smaken ook krijgt. 

Hij trekt hij zich sinds een paar dagen op en wil hij aan de vingers door de kamer banjeren! 

Tulipaa
    Bijdrager
    #10307547 Quote

Vera, jullie ook allemaal beterschap! Hier is het ook alleen nog tijgeren en zitten hoor (wanneer we haar wegzetten en een enkele keer uit zichzelf) en staan alleen met hulp, bv in de bouncer. Er zit ook veel verschil in leeftijd hè hier bij de kindjes, twee maanden is veel op deze leeftijd. Lotte is één van de jongsten hier, ik lees in de verhalen van andere mama’s wat er aan zit te komen (een klein kijkje in de toekomst haha). En los daarvan ontwikkelt ook ieder kind zich op zijn eigen manier.

Die schommel die wij hebben is speciaal voor kleine kindjes, op de opvang hebben ze hem ook en daar zit ze er heel graag in.

Ik wil trouwens nog even zeggen dat ik het echt tof vind dat dit topic nog steeds best actief wordt bezocht, dat doen we goed met zijn allen, echt super leuk!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct