Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren mei / juni 2019

• Auteur
  • Annnemiekke
    Bijdrager
    #10305892 Quote

Wat geven jullie voor de eerste verjaardag 🎁. 

#10305930 Quote

Hier doet mevrouw gewoon geen dutjes meer, behalve powernap in de kinderwagen. Ze is ook niet heel ongelukkig, dat scheelt. We zijn helemaal blij als ze pas aan het einde van een wandelingetje in slaap valt, dan kunnen we een half uur/3 kwartier goed werken. Vandaag maar een bureau in de slaapkamer van de spruit gezet; als ze er toch niet slaapt, kunnen wij er beter gebruik van maken. We werken een beetje in shifts, al heb ik het gevoel dat er meer op mijn bord komt, omdat manlief de poepluiers op miraculeuze wijze niet ruikt, geen tieten met melk heeft en hij altijd precies in een call zit als mevrouw iets wil wat ze nog niet kan. 

Ondanks dat het flink aanpoten is, genieten we volop. Het is een gekke, onzekere tijd, maar ook een bijzondere tijd waarin samen zijn zo mooi en belangrijk is. Die tijd hebben wij nu thuis met onze dochter; elke dag knuffelen, spelen en dingen ontdekken! 

Tulipaa
    Bijdrager
    #10305968 Quote

De eerste verjaardag, poeh die komt er ook al aan he? Bij ons pas half juni dus we hebben nog even. Ik weet nog niet wat we geven, misschien iets van zoef zoef dieren of iets voor buiten? Ik las hier over een schommel, maar die wil ik eigenlijk nu al wel halen zodat ze er al plezier van heeft. Wat ook al op dr staat te wachten is een watertafel voor buiten (hebben we van een aantal cadeaubonnen gekocht) en een loopfiets (van de centjes van overgrootoma). Dat zijn ook nog leuke ideeen als je iets wil waar ze lang plezier van hebben.

Ik heb even een heel andere vraag… Zijn/waren jullie menstruaties ook zo heftig? Ik ben nu voor de derde keer ongesteld (gaf bv), maar ik verlies nog steeds veel bloed. Nu is dit de eerste keer nadat ik volledig ben gestopt met bv dus misschien maakt dat nog wat uit? Ik heb niet overdreven veel pijn ofzo, maar zo heftig bloedverlies had ik alleen in de pubertijd.

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10306341 Quote

Mijn menstruaties (nu 1 gehad) wel. Bij mijn dochter ook. Ondanks borstvoeding. Geen idee of het wat met het stoppen te maken had, want toen ik stopte met de borstvoeding bij mijn dochter was ik 4 maanden zwanger van m’n zoontje :p. 

Maar veel erger bloedverlies dan voor mijn zwangerschappen sowieso. En ik verdraag nu geen tampon meer, die klacht had ik na m’n dochter nog niet.. maar maandverband voelt zo vies 😡

Maar gestopt dus Tulipaa? Gaat goed?

En de eerste verjaardag nog geen idee voor :p. Nog 2 maanden, tijd zat. En ze vinden alles leuk toch ;). Sowieso krijgt hij van familie misschien niks/geld omdat we nog in de corona maatregelen zitten en dus geen feestje. Maar misschien zijn we daar dan tóch net uit (28 mei jarig).. dus dat nog even afwachten. Ik heb al wel wat dingen van m’n dochter 

Jippie
    Bijdrager
    #10306367 Quote

Zoo een week met veel zorgen achter de rug. Kindlief was gevallen en bleek een hersenschudding te hebben en hij kreeg er ook nog even waterpokken bij. Maar hij heeft het wel super goed gedaan op eten na. Daar was hij te misselijk voor. Gelukkig gaat het nu weer wat beter.

Mijn nieuwe fiets was 2 weken geleden binnen en we hebben al aardig wat stukjes gefietst. Nexxt mini zitje van yepp en windscherm. Muts en wanten en schoenen aan en gaan. Hij vindt het geweldig net als zijn driewieler overigens. 

Ik zie ook berichten over een schommel.. die hebben we toevallig vrijdag gekocht bij Intertoys. Een 3 in 1, is wel een aanrader. We wilden niet wachten met dit mooie weer en met al die ellende had hij ook wel een cadeautje verdiend.

Jippie
    Bijdrager
    #10306368 Quote

Zoo een week met veel zorgen achter de rug. Kindlief was gevallen en bleek een hersenschudding te hebben en hij kreeg er ook nog even waterpokken bij. Maar hij heeft het wel super goed gedaan op eten na. Daar was hij te misselijk voor. Gelukkig gaat het nu weer wat beter.

Mijn nieuwe fiets was 2 weken geleden binnen en we hebben al aardig wat stukjes gefietst. Nexxt mini zitje van yepp en windscherm. Muts en wanten en schoenen aan en gaan. Hij vindt het geweldig net als zijn driewieler overigens. 

Ik zie ook berichten over een schommel.. die hebben we toevallig vrijdag gekocht bij Intertoys. Een 3 in 1, is wel een aanrader. We wilden niet wachten met dit mooie weer en met al die ellende had hij ook wel een cadeautje verdiend.

Lees ook: Alles over doorslapen

Tulipaa
    Bijdrager
    #10306418 Quote

Ah Jippie wat sneu, hersenschudding en waterpokken…. Gaat het nu weer beter?

Bij jou dus ook zwanger yes, ik zit nu op dag vijf van mijn menstruatie en het lijkt eindelijk wat minder te worden. Heb niet veel pijn ofzo, maar ben wel zo slap als een vaatdoek. Wil na de coronacrisis een keer mijn ijzer later checken. Dat was na de bevalling erg gekelderd (veel bloedverlies) en daarna eigenlijk nooit meer laten checken. 

Bv is heel geleidelijk afgebouwd. Aan de ene kant omdat ze me een aantal keer hard had gebeten (echt door de huid heen), maar ze leek er ook minder behoefte aan te krijgen. Op een gegeven moment alleen s nachts nog en doordat ze beter ging slapen werd dat wel eens om de anderhalve dag of om de nacht en uiteindelijk stopte het vanzelf. Ze krijgt nu 3 a 4 flessen op een dag. 

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10306458 Quote

Pff ja ik word ook wel gebeten, paar keer bloed inderdaad, vet pijnlijk hè! Lekker dat je zo langzaam kon afbouwen 🙂 en heeel fijn dat ze beter slaapt!

Ik ben altijd 8 dagen ongesteld, voor de zwangerschappen 7. Dus dat is niet zo anders. Maar wel heel heftig en inderdaad pas na 5/6 dagen minder bloed. Naja

Slim om nog eens het ijzer te laten checken dan na.

Jippie wat een week 🙁 bah! Zielig een hersenschudding! Kwamen jullie daarachter vanwege de misselijkheid? Was hij gewoon achterover gekukeld met staan of zo? Dat gebeurt hier wel vaak ook! Eng. En dan nog de waterpokken erbij 🙁 vervelend

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct