Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren mei / juni 2019

• Auteur
  • FamilyC
    Bijdrager
    #10279211 Quote

@steefje oké dank je wel! Goed om te weten blijven volhouden dus Hihi 

Steefje
    Bijdrager
    #10279197 Quote

Beste wensen allemaal! Oud en nieuw heeft ze het goed gedaan. Lekker doorgeslapen. Was wel om 20.00 tot 21.30 wakker maar erna 1 ruk tot 8.15 geslapen. We hebben nu ook weer 3 nachten op rij dat ze doorslaapt dus ze het is weer vanouds. Ik doe haar overdags wel meer naar bed en sindsdien slaapt ze de nacht goed. 

@jippie, Ahh zielig hè. Succes ermee! Hier is het hoesten nagenoeg weg.

@FamilyC, hadden wij ook dat ze de laatste fles minder goed drinkt. Ik dacht te kort op groentehap maar nu drinkt ze 1,5 uur na haar groentehap de fles leeg. Wij hebben echt een maand een onrustige fase gehad. Zoekende qua voeding. Van alles proberen. Schuiven qua tijden. Die fase is weer voorbij. Succes ermee!

FamilyC
    Bijdrager
    #10279059 Quote

Onze dochter 6 maand oud drinkt sinds een week de laatste fles (20:00) erg slecht soms 80/100cc. We zijn van 21:00 aan het afbouwen om op 19:00 uit te komen maar ik puzzel ook met de dag voedingen.gisteten 19:30 fles geprobeerd en vandaag 19:00 beide drama dit is haar schema nu: 

07:00 fles 150/180

slaapje 

9:00 aankleden en fruit half potje

11:30 fles 180/210 

slaapje 1/1,5 uur

13:30/14:30 broodkorst met water of maïs chip (ik ben met brood bezig maar ze spuugt het steeds uit)

15:30 fles 180/210

Kort slaapje

17:00 groente met vlees en/of rijst aardappel ect 

kort slaapje (deze tijd is moeilijk te overbruggen om haar wakker te houden)

19:00 avond ritueel wassen,pyjama,fles 180 7 schep rond 20:30 na bed

ze weegt nu 6,5 kg

iemand tips? Of is het weer een fase? 

RacheldeB
    Bijdrager
    #10279054 Quote

Gelukkig Nieuwjaar iedereen! 

Jaxx sliep goed tot 00:00, toen werd hij toch wakker van al het vuurwerk. Even klein uurtje wakker gehouden en toen weer naar bed.

Vandaag had hij voor het eerst koorts, dus ben benieuwd hoe dat gaat de komende dagen.. 

Wij hebben een speelkleed van Love by Lily, erg fijn! 

WvH
    Bijdrager
    #10279034 Quote

Thanks voor de tips over het speelkleed. Ik ga eens even googelen. 

Wittechocola
    Bijdrager
    #10279032 Quote

Jullie ook allemaal een gelukkig nieuwjaar! Zo gek, onze baby’s zijn vorig jaar geboren. Lijkt al zo’n eeuwigheid geleden. 
    Nora begint nu al goed te tijgeren, lijkt ook steeds meer op kruipen. Morgen komt als t goed is het loopstoeltje, ben heel benieuwd hoe ze gaat op gaat reageren. Ze is zo snel. 

Kerst en oud en nieuw heeft Nora zich goed gedragen, ze steelt overal de show🤗

De nachten zijn helaas nog steeds ruk. Maar heb het idee dat de tandjes nu toch echt wel serieus door beginnen te komen. Overdag is ze super vrolijk en gezellig. 

Ik heb idd ook die speelmat van Tiny Love, maar dan de prinsessen versie, ze vindt m echt geweldig. Echt een top ding. Lekker wassen, is ook snel droog. 

Lees ook: Alles over doorslapen

Jippie
    Bijdrager
    #10279031 Quote

Gelukkig nieuwjaar allemaal.

@Steefje hier uiteindelijk ook enorm hoesten. Hij heeft na 2 moeilijke avonden en 4 zware nachten afgelopen nacht voor t eerst weer doorgeslapen. Maar hij bleef bij familie slapen afgelopen nacht. Wilde hem er niet uithalen om half 2.

Wij hebben nu hij zoveel rolt en beweegt 18 van die foampuzzelstukken. Voor ons ideaal omdat ze makkelijk schoon te maken zijn en wij een spugertje hebben.

#10279029 Quote

Jaaa, gelukkig nieuwjaar iedereen! Hier bij 7 maanden nog geen tandjes in zicht maar dat komt vast wel goed. Heeft iemand een goede tip voor een speelkleed waar je op kunt draaien en leren kruipen?

Zeker! Ik heb 2 weken geleden de vouwmat (gymmat) van ikea gekocht. 25€, prima weg te zetten en leuke is dat ze er nog heeeel lang mee kunnen doen. Mijn dochter gaat er als een speer op, draait alle kanten op en kan makkelijk draaien. Leukste is nog de rand pakken, ze ‘klimt’ er heel vaak af, maar dat vind ik niet erg, ze is er lekker op bezig.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct