Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren mei / juni 2019

• Auteur
  • Jippie
    Bijdrager
    #10307527 Quote

Wat vervelend wittechocola, maar mag je partner dan wel werken?

Hebben jullie kinderen dan al tanden als jullie stukken aanbieden? Ik durf het dus niet zo, omdat hij alleen 2 ondertandjes heeft en bang ben dat hij het dan niet wegkrijgt. Die had hij voor zijn 6 maanden al maar nu al 4 maanden geen tand te zien…. brood en cracotte eet hij wel in stukken hoor en fruit en groente doen we niet helemaal fijn pureren.

Misschien nog een leuk idee voor verjaardagen is een zandbak. Wij denken nog even na wat we gaan geven. Even kijken waar hij nu interesse gaat krijgen nu hij zo aan het ontwikkelen is. Gisteren voor het eerst een heel stuk los gelopen achter zijn loopkarretje. Wat was hij trots!

Tulipaa
    Bijdrager
    #10307508 Quote

He jakkes wittechocola, balen dat je het virus hebt. Ben je er erg beroerd van? Het schijnt zo sterk te wisselen per persoon dat vind ik wel een eng idee hoor.

Een keukentje, ook leuk! Ik heb ook zo’n ijscokar gezien…. Pfff keuzes, keuzes… Als het goed is komt morgen in ieder geval wel de schommel binnen. Kan ze dit weekend lekker een beetje chillen in de zon. Verder wandelen we heel veel. We wonen naast een natuurgebied dus dat is nu wel fijn.

Die stukjes gaan hier eindelijk ook een stuk beter nu ze 6 tanden heeft. Ze eet nu zelfs brood, hèhè! Ook banaan en groenten prak ik grof en maïschipjes lust ze ook wel. Vlees heb ik nog niet vers aangeboden, alleen wanneer het in een potje zit.

Wittechocola
    Bijdrager
    #10307182 Quote

Ben ik weer😅 Even een tijd van de radar geweest. 

Jeetje Jippie, wat moet jij geschrokken zijn😖 Hopelijk knapt hij snel op!

Nou hèhè, Nora dr eerste tandjes komen door. Èn ze kan zich optrekken. Flinke ontwikkelingen in deze paar dagen. Ze heeft wel veel last van haar tandjes, zo sneu. Tussen de middag at ze echt maar een half broodje, dus de tip gekregen om pap te proberen; dat gaat er goed in. Dus maar even geven tot allebei de tandjes door zijn. 

Ik ben ook druk in m’n hoofd met een cadeau voor haar verjaardag. 26 mei is ze jarig, dus hopen het 6/7 juni te vieren met familie..🙄 Keukentje vind ik ook erg leuk idd. Nu ze gaat staan zal ze dat denk ik wel echt leuk vinden. Echt iets voor haarzelf waar ze mee mag gaan spelen. 

Hoe komen jullie de dagen door met de maatregelen? Hoe zit t met jullie werk? En van jullie partner?

Ik zit helaas in thuis isolatie omdat ik zelf het virus heb. Werken doe ik al 1,5 jaar niet meer (ziek gemeld ivm chronische bekkenklachten). Revalidatie moet ik nu verder voortzetten vanuit huis. M’n vriend werkt gewoon op kantoor (is bedrijfsleider). Snap alsnog niet dat hij niet thuis werkt, maargoed. Kan ik wel m’n eigen ding doen😅

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10307150 Quote

Hier eet hij gewoon mee :p dingen als spaghetti (in saus )snij ik wel klein en geef ik met een lepel, maar een broccoli krijgt hij zo in z’n hand zeg maar. En grote stukken zijn makkelijker dan kleine is mijn ervaring. Hele banaan, halve appel, broccoli stronk. 

Summerrr
    Bijdrager
    #10307069 Quote

Ah bah jippie! Kan altijd gebeuren natuurlijk, maar erg naar.

Hier denk ik dat we een keukentje geven, ze speelt graag staand dus lijkt me wel leuk. Ik zit ook te denken aan een loopfietsje of iets, ze vind zo’n mini tractor bij de kinderboederij altijd erg leuk. Iemand tips voor zoiets?

Ze probeert hier nu te gaan staan uit zichzelf, maar doet dit op 1 knie. Niet echt een succes nog dus.

Hoe doen jullie het eten van stukjes? Ik had vandaag een tosti gemaakt en dat vond ze erg lekker, ik geef haar ook fruit in stukjes en soms groente. Mijn partner wil eigenlijk dat ze alleen zachte of gepureerde dingen eet.

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10306903 Quote

Oh bah zeg jippie! Het gebeurt helaas heel veel ouders, verschrikkelijk als het je overkomt. Die kinderen zijn ook zo snel opeens. Wat gek dat het braken zo laat begon.. en lang waterpokken inderdaad, maar dat droogt gelukkig al in nu :D.

Lees ook: Alles over doorslapen

Jippie
    Bijdrager
    #10306825 Quote

Ja heel vervelend voor hem vooral. Nee niet met staan gebeurd, maar hij is van ons bed afgevallen op zijn gezicht, een hele stomme actie en menn wat heb ik me beroerd gevoeld. Ik had de huisarts gebeld die zei gelijk al waarschijnlijk hersenschudding dus 24 uur in de gaten houden, maar hij begon dus 28uur later ineens te braken en kon niets binnen houden dus toen de hap gebeld en toen moest hij komen, omdat dat braken heel laat was. Zij zei dat het daadwerkelijk een hersenschudding was en nog een 24uur wekadvies en als hij dan nog niets binnen hield moesten we weer komen, maar dat was niet zo gelukkig. Pokkies drogen al lekker in gelukkig. De eerste kwamen al 2,5 week geleden dus ook dat duurt eigenlijk te lang. Maar omdat het nu beter lijkt te worden hoeven we niet langs te komen.

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10306458 Quote

Pff ja ik word ook wel gebeten, paar keer bloed inderdaad, vet pijnlijk hè! Lekker dat je zo langzaam kon afbouwen 🙂 en heeel fijn dat ze beter slaapt!

Ik ben altijd 8 dagen ongesteld, voor de zwangerschappen 7. Dus dat is niet zo anders. Maar wel heel heftig en inderdaad pas na 5/6 dagen minder bloed. Naja

Slim om nog eens het ijzer te laten checken dan na.

Jippie wat een week 🙁 bah! Zielig een hersenschudding! Kwamen jullie daarachter vanwege de misselijkheid? Was hij gewoon achterover gekukeld met staan of zo? Dat gebeurt hier wel vaak ook! Eng. En dan nog de waterpokken erbij 🙁 vervelend

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct