Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren mei / juni 2019

• Auteur

Mijn meisje is morgen ook alweer 5 maanden, wat gaat de tijd toch snel zeg! Even een vraag aan alle moeders die ook nog volledig bv geven; mijn dochter drinkt op de opvang vaak niet meer dan 50cc, soms maar 20 of 30cc en dat drie keer per dag. Ik neem vaak weer een hele fles van 180 cc mee terug naar huis. In de avond en nacht drinkt ze dan soms wel 4 keer. Nog meer baby’s die zo weinig drinken? En misschien tips?

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10259885 Quote

Nee hier drinkt hij uit de fles een enorme hoeveelheid.. 3 keer 260. Maar met borstvoeding is alles goed! Mijn dochter weigerde het echt uit de fles, jouwe neemt gelukkig iets, de ergste honger weg en dan ’s nachts lekker vers. Zware nachten voor jou dan, dat wel 🙁

Hoe veel werk je? En na een dag vrij komt ze ook minder in de nacht?

CvdLB
    Bijdrager
    #10259909 Quote

Wij hebben ook een tijdje gehad dat hij een stuk minder dronk op de opvang en dan savonds aan de borst ging klusteren.

Heb je al een snellere speen geprobeerd? Dan krijgt hij wat sneller de melk. Ook kun je vragen of ze op een rustigere plek kunnen gaan zitten?

Hier geen last slaapregressie, soms komt hij 1 keer per nacht voor een voeding. Overdag drinkt hij dan te weinig, te druk met de omgeving. 

Ik geef nu nog volledig bv, ga volgende week na 6 maanden afbouwen. Zo’n zin in! 

Ljaan
    Bijdrager
    #10259914 Quote

Ik geloof dat wij ook met slaapregressie te maken hebben. (4mndn)

Ik wist niet wat het was, maar ging googlen na jullie verhalen en dat is precies wat er hier gebeurd. Het gaat al paar weken iets minder snachts maar de afgelopen nachten is het flink ‘feest’ hier. Gelukkig slaapt hij dirct weer in na het geven van zijn speen, maar is soms ook weer snel daarna wakker. Als hij wakker wordt rond 3uur dan krijgt hij nog een klein flesje.
    Hopelijk voor ons binnenkort weer iets meer uur achter elkaar aan slapen 🤞🏻

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10259932 Quote

Waarom ga je afbouwen clb? Wil je dan nog blijven geven maar minder of helemaal over op kunstvoeding?

#10260029 Quote

Ik werk 4 dagen en mijn dochter gaat 3 dagen naar het KDV.  Als zij thuis is bij mijn man of zusje drinkt ze dus wel veel meer uit de fles. Ik heb nu een speen voor 3+, maar misschien alvast die voor 6+ aanschaffen. Ik heb ze al gevraagd om met haar op een rustig plekje te gaan zitten en om de fles een aantal keer aan te bieden. Ze zeggen dat ook te doen en ik geloof ook echt wel dat ze hun best doen, maar toch… Vind het niet altijd fijn als ik weet dat ze zo weinig drinkt gedurende de dag. Wanneer ik vrij ben geweest komt ze alsnog ‘s-nachts maar wel een stuk minder. Lijkt me helemaal niet fijn@zwangeryes wanneer je kindje dus helemaal niets drinkt. Neem aan dat het uiteindelijk goed is gekomen toch? Hier al kindjes die tandjes krijgen? Ze ‘bijt’ me af en toe tijdens de voeding en begint echt zeer te doen.

Lees ook: Alles over doorslapen
    #10260030 Quote

Ik werk 4 dagen en mijn dochter gaat 3 dagen naar het KDV.  Als zij thuis is bij mijn man of zusje drinkt ze dus wel veel meer uit de fles. Ik heb nu een speen voor 3+, maar misschien alvast die voor 6+ aanschaffen. Ik heb ze al gevraagd om met haar op een rustig plekje te gaan zitten en om de fles een aantal keer aan te bieden. Ze zeggen dat ook te doen en ik geloof ook echt wel dat ze hun best doen, maar toch… Vind het niet altijd fijn als ik weet dat ze zo weinig drinkt gedurende de dag. Wanneer ik vrij ben geweest komt ze alsnog ‘s-nachts maar wel een stuk minder. Lijkt me helemaal niet fijn@zwangeryes wanneer je kindje dus helemaal niets drinkt. Neem aan dat het uiteindelijk goed is gekomen toch? Hier al kindjes die tandjes krijgen? Ze ‘bijt’ me af en toe tijdens de voeding en begint echt zeer te doen.

Veraa
    Bijdrager
    #10260430 Quote

Zo even bijgelezen na een paar dagen 🙂

@Ananas, wij hadden ook een hele periode met doorlekluiers ’s nachts. Ik werd er wild van… Ben uiteindelijk, terug gegaan naar een kleinere luier (!) heel onverwacht eigenlijk. Maar CB zei ook dat het absorptievermogen van mt 3 en 4 (waar wij tussen zitten) niet veel verschilt, alleen de rek bij de beentjes is wat groter bij een grotere maat. En nu we weer terug zijn naar mt. 3 geen lekkages meer. Overdag krijgt hij maatje 4 omdat hij dan ook lekker beweeglijk is en gewoon de ruimte heeft. Plus die verschonen we toch regelmatig. En ’s nachts dan juist een maatje 3. Gaat perfect.

@Annemieke, jij had het over haaruitval toch? Och hier ook hele plukken nog steeds. Schijnt normaal te zijn. Had gelezen dat je tijdens de zwangerschap meer haren hebt en die verlies je nu gewoon weer… gaat binnen een jaar wel weer over. Zo lang ik nog geen kale plekken heb ga ik me niet laten testen op B12 ofzo. Heel veel ontzwangerende vrouwen hebben hier last van. Is alleen wel méga irritant :’) 

@CLB ik ben ook benieuwd waarom je gaat stoppen met bv 🙂 gewoon klaar mee? 

Overigens, Aaron heeft nog geen tandjes maar wel sterke kaken, soms hapt ie ineens in mn borst en dan gil ik keihard. Kijkt ie me aan… dikke lach op z’n gezicht. Ja heel geinig vent. Echt top. Kijk nu al uit naar de periode met tandjes.

Verder, afgelopen ma-di naar Ierland geweest voor een zakenreisje, moest dus overal en nergens onderweg kolven. Blijkt op de airports best goed geregeld te zijn en dat ging prima. Maar het kwam zo uit dat ik in het vliegtuig ook moest kolven (hoe verzin je het…). Ervoor was te kort op het vorige kolfmoment (die echt moest want ik plofte) en erna was te laat… en mn zoogcompressen waren al vol. Nou ik dus in een cityhopper overlegt met stewardessen. Ja kon, mocht in toiletje, die kon ik dan langer bezet houden. Oke super. Dan sta je dus op een oppervlakte zo groot als een postzegel te kolven. Ik was heel blij dat ik die syntocinon neusspray (oxytocine) had gehaald, een toeschietreflex daar opwekken gaat denk ik niet zo makkelijk. Met die neusspray gaat het supersnel! Ik dacht ook laat ik elektrisch kolven, dat gaat sneller en krachtiger en dan heb ik een hand vrij. Prompt natuurlijk turbulentie (geen grap). Dus één hand kolven, de ander een beugel vasthouden om niet om te vallen. Wat een gedoe. Maar wat we allemaal niet over hebben voor onze kindjes hè! <3

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct