Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren mei / juni 2019

• Auteur

Ik ben heel benieuwd of mijn dochter ooit leert terug rollen; ze vindt het veel te fijn op haar buik en houdt het ook heel lang vol, ze ligt gerust een half uur/drie kwartier op haar buik en dan is het al weet tijd voor de volgende activiteit. Als ze écht moe is (tijd voor dutje), zakt haar hoofd naar beneden en roept ze, maar als ze dan wordt omgedraaid is het huilen geblazen. Overigens is dat niet zo vaak, de afgelopen dagen deed ze 3 dutjes van 15-30 minuten per dag, beetje weinig voor een meisje van nog geen 5 maanden, maar ze lijkt nog net zo vrolijk. Nachten gaan prima, dan heeft ze nog een voeding rond 11 en 4, maar verder slaapt ze van half 8-half 8. Maandag eerste echte dag op de crèche, vind ik echt wel spannend! Het wennen ging prima, ze was vrolijk en vond alles best, maar sliep daar 1 keer nog geen uur.. 

Ooh en zijn er meer baby’s die echt niet enthousiast worden van groente? Mijn dochter doet inmiddels haar lippen strak op elkaar zodra ze iets ziet dat lijkt op wortel, bloemkool of broccoli. Sabbelen op een sinaasappel daarentegen vindt ze fantastisch, ze rammelt bijna uit haar stoel van blijdschap als ze de sinaasappel alleen maar ziet. 

Mama D
    Bijdrager
    #10265915 Quote

Hier ook het eerste tandje erdoor; rechts onder.. Nog niet helemaal, maar wel al ver! Idd rode wangetjes, trekken aan de oortjes, luieruitslag vorig weekend; dinsdag ineens een tand haha.. wat huilerig en hangerig op woensdag, dus wat paracetamol gegeven, verder geen last meer tot nu toe.. 

Zitten kan hij hier voor 30-40sec, dan kiept hij om.. Gister bij de kinderarts ivm groei, toen ik op haar vraag ‘nee’ moest antwoorden over het rollen. Hij gaat van rug naar buik, maar nog altijd niet van zijn buik terug naar zijn rug. Dit ‘moest’ hij eigenlijk al kunnen.. Maak me er niet druk om, komt vast wel. Is veel te druk met zitten, staan en springen.. Draaien ze bij jullie wel al terug? 

hier is de 23u fles eraf! Ik ben zooo blij! Eindelijk op werkdagen weer op tijd in bed en meneer doet het super op 4 flessen en 2x hapje (groente en fruit)

Veraa
    Bijdrager
    #10265894 Quote

Ik denk hier ook eerste tandje(s) in aantocht. Helaas wel meer verdriet hier. Veel huilen, niet aan de borst willen en om de 15 min jengelig wakker worden. 

Net even zitten inlezen en las ook dat rode wangetjes, aan de oortjes trekken en zurige poepluiers een signaal kunnen zijn. Check, alle 3 hier… Dus wij gaan pittige tijden tegemoet (of dit verklaart de afgelopen weken haha). 

Nog meer tandenleed?

Ananasss
    Bijdrager
    #10265820 Quote

Hoera! Hier een eerste tandje in aantocht. Ik merk alleen vrij weinig aan haar gelukkig haha. Ze zat gisteren op mn vinger te sabbelen, en ineens dacht ik: huh, wat voel ik daar? Begin van een tandje dus! Verder kan mevrouw sinds vorige week zitten, los. T echte baby-baby-tijdperk is voorbij hoor

Tulipaa
    Bijdrager
    #10265797 Quote

Nou hier gaan de hapjes gelukkig ook een stuk beter nu. Worteltjes fietsen er lekker in. Vanmorgen heb ik zoete aardappel en appel gekookt en porties ingevroren. Wil proberen ieder weekend wat te maken, zodat er een voorraad in de vriezer komt te liggen.

Zometeen gaan we lekker naar de intocht kijken, gezellig! Heerlijk zo die feestdagen met een kleine smurf!

#10264681 Quote

Wij hebben eerst n week of 3 geoefend met groente en daarna fruit. Toen dat goed ging gestart met pindakaas en even later ei.

Voor de pindakaas hadden we n schema van t CB voor 2 dagen ivm pinda en notenallergie van mijn vriend. T is prima gegaan. Er schijnt zelfs n pindapoli te zijn waar we ook terecht mochten ivm verhoogd risico. Ik had er niet eerder van gehoord.

Lees ook: Alles over doorslapen

Ljaan
    Bijdrager
    #10263824 Quote

Ons schema is als volgt (4,5mnd oud):

6:30-7:00 180/6

11:00 180/6

15:00 180/6

17:30/45 groentehap (oefenhapje)

18:45/19:00 180/6 -> in bed en direct slapen.

langer opblijven is niet te doen hij is dan helemaal klaar met de dag. 
    om 23:00uur ligt hij nog erg diep in slaap dus we maken hem niet wakker maar hij wordt uit zichfzelf wakker rond 00:00/00:30 om toch nog een avondfles te krijgen. 
    Daarna slaapt hij direct weer in tot rond 5:00uur vanaf dan is het regelmatig eruit om een speentje terug in zijn mond te doen tot 6:30/7:00.
    in principe snachts geen voeding meer tenzij hij wakker wordt rond 3:00 of hij niet in slaapt met speentje dan krijgt hij nog een klein flesje.

Sinds een week zijn we begonnen met oefenhapjes groente dit gaat best goed. Nog geen ei en pindakaas geprobeerd. Volgende week wil ik ook fruit gaan proberen. 

wannneer zijn jullie begonnen met pindakaas en ei? Direct bij de oefenhapjes of later als hij wat gewend is aan de smaken?

Summerrr
    Bijdrager
    #10263817 Quote

Hier sinds 2 dagen op 5 flessen terwijl we een week geleden nog op 7 zaten, wat een verschil! Als ze snachts komt, zijn het er 6, maar dan geven we maar 60ml, alleen de laatste twee nachten niet nodig geweest. (Wel 3x dr uit voor de speen).

Het schema is nu:

6:30 90+3

Fruithap

10:30 150+5

14:30 150+5

Groente hap

18:30 150+5

23:00 120+4

Ze drinkt niet allemaal leeg maar het gaat steeds beter. Tussen 6:30/7 gaat ze slapen, maar wordt wel ’s ochtends om 6:00, soms half 6 wakker. Later naar bed is alleen echt niet haalbaar.. hoe doen mamas dat met kindjes die om 7:30 gaan slapen?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct