Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren mei / juni 2019

• Auteur
  • Ananasss
    Bijdrager
    #10266104 Quote

Qua fruit hier banaan, peer, appel, mandarijn, mango, ananas, perzik, aardbeien. Allemaal succes!

brood eet ze ook, tsja. Wat eigenlijk niet haha. Groentehap inderdaad veel verschillende groentes, vaak met aardappel erdoor. 
    vervelend van het slapen zeg. Hier gelukkig geen last van. Al was afgelopen nacht voor het eerst hier drama. Van 3-4:30 was mevrouw wakker en aan het jammeren. Kon weinig ontdekken wat er aan dr hand was. Misschien toch dat tandje dat aan het doorkomen is? Hopelijk vannacht beter! Mama wil ook lekker slapen haha

Veraa
    Bijdrager
    #10266131 Quote

Wat eten jullie kindjes al veel verschillende dingen! Wij zijn pas 3 weken bezig met oefenhapjes, heb 2 soorten groente geprobeerd en 1 soort fruit.

En een smaak krijgt hij dan een week lang 😅. En eigenlijk is nog niks een succes, ja broccoli spuugt hij niet uit, de rest (wortel, banaan, ei -dat is extra-) gaat er net zo snel uit als dat het er in gaat…

Ananasss
    Bijdrager
    #10266136 Quote

Idee was hier inderdaad ook om meerdere dagen hetzelfde te geven om haar te laten wennen aan de smaak. Maar ons kleine vuilnisbakje valt de lepel elke dag gewoon aan, vanaf dag 1 al.  Maakt haar echt niet uit wat er op zit haha. Hilarisch om te zien

Mama D
    Bijdrager
    #10266138 Quote

Woww! Eten ze bij jullie al brood? Ik probeer dat zo lang mogelijk uit te stellen haha, lijkt me doodeng! Hoe hebben jullie dat aangepakt? Gestart met korst of juist het binnenste? En hoe ging dat? 

ik had hier vandaag sperziebonen met aardappel gestoomd en in de blender, eerste helft ging goed, erna ging hij ineens kokhalzen en overal naar kijken om maar niet maar mij te hoeven kijken..

Ei en pindakaas nog niet gedaan.. maken jullie roerei of een gekookt ei? En dan prakken of in de blender? Of hoe? En de pindakaas? 

Mama D
    Bijdrager
    #10266141 Quote

Oops, ik zie nu mijn vragenvuur.. Sorry haha 🙈

Ananasss
    Bijdrager
    #10266142 Quote

Haha geeft toch niks. Daar zijn we voor 😉

ik was begonnen met broodkorstjes. Maar daar wist ze niet echt raad mee. Binnenste snoept ze echt lekker naar binnen! Daar heb ik van de week wat 100% pindakaas op gesmeerd. Heerlijke smeerboel haha. Lekker smikkelen. Ei hier nog niet gegeven. Ik denk dat ik van de week een roerei maak. En dan in kleine stukjes hakken. Ze kunnen zonder tanden echt behoorlijk goed kauwen. Ik verbaas me er telkens weer over! Maar als jij je ergens niet goed bij voelt, gewoon niet doen toch?

Lees ook: Alles over doorslapen

Annnemiekke
    Bijdrager
    #10266144 Quote

Yeah nog meer tandjes. Hier ook een scherp puntje! Zo trots :). De tandarts adviseerde om bij de eerste tand meteen met poetsen kennis te maken. Dus een tandenborstel vragen aan sinterklaas dan maar. 

Verder is hij lekker druk en blijft niet meer op het kleedje liggen. Rollen roteren om zijn as en zelfs al wat tijgeren

Slapen voor de nacht herken ik ook. Deze week op 4 flessen overgegaan dan hoef ik hem niet meer wakker te maken. 

RacheldeB
    Bijdrager
    #10266150 Quote

Hier nog geen tandjes, wel veel kwijlen, bijten overal in en sinds twee dagen aan zijn oortje zitten.. ben benieuwd!

Hij eet hier alles wat ik hem geef maar broccoli en bloemkool zijn favoriet! Mijn schoonmoeder heeft hem een broodkorstje aangeboden. Ikzelf vind het doodeng! Hij vond het wel prachtig en lekker! 

Soms wordt hij snachts huilend wakker, dan snel een speentje en dan is het weer goed.

Over op 4 voedingen van 180+6 gaat ook goed. Soms nog een klein flesje in de nacht verder slaapt hij door! Whoop Whoop! 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct