Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren mei / juni 2019

• Auteur
  • Ljaan
    Bijdrager
    #10259914 Quote

Ik geloof dat wij ook met slaapregressie te maken hebben. (4mndn)

Ik wist niet wat het was, maar ging googlen na jullie verhalen en dat is precies wat er hier gebeurd. Het gaat al paar weken iets minder snachts maar de afgelopen nachten is het flink ‘feest’ hier. Gelukkig slaapt hij dirct weer in na het geven van zijn speen, maar is soms ook weer snel daarna wakker. Als hij wakker wordt rond 3uur dan krijgt hij nog een klein flesje.
    Hopelijk voor ons binnenkort weer iets meer uur achter elkaar aan slapen 🤞🏻

CLB
    Bijdrager
    #10259909 Quote

Wij hebben ook een tijdje gehad dat hij een stuk minder dronk op de opvang en dan savonds aan de borst ging klusteren.

Heb je al een snellere speen geprobeerd? Dan krijgt hij wat sneller de melk. Ook kun je vragen of ze op een rustigere plek kunnen gaan zitten?

Hier geen last slaapregressie, soms komt hij 1 keer per nacht voor een voeding. Overdag drinkt hij dan te weinig, te druk met de omgeving. 

Ik geef nu nog volledig bv, ga volgende week na 6 maanden afbouwen. Zo’n zin in! 

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10259885 Quote

Nee hier drinkt hij uit de fles een enorme hoeveelheid.. 3 keer 260. Maar met borstvoeding is alles goed! Mijn dochter weigerde het echt uit de fles, jouwe neemt gelukkig iets, de ergste honger weg en dan ’s nachts lekker vers. Zware nachten voor jou dan, dat wel 🙁

Hoe veel werk je? En na een dag vrij komt ze ook minder in de nacht?

#10259854 Quote

Mijn meisje is morgen ook alweer 5 maanden, wat gaat de tijd toch snel zeg! Even een vraag aan alle moeders die ook nog volledig bv geven; mijn dochter drinkt op de opvang vaak niet meer dan 50cc, soms maar 20 of 30cc en dat drie keer per dag. Ik neem vaak weer een hele fles van 180 cc mee terug naar huis. In de avond en nacht drinkt ze dan soms wel 4 keer. Nog meer baby’s die zo weinig drinken? En misschien tips?

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10259799 Quote

Ik maak veel schoon in huis, ik heb hem met het grovere stofzuigen wel in de draagzak. Veel op de grond en in de box met wisselend speelgoed/babygym etc. 

Ik doe elke dag even boodschappen, ga naar de speeltuin met mijn peuter.. 

En meehelpen met zitten/kruipen/rollen en zo. Samen kletsen. Verschillende omgevingen. Als ik de was vouw mag hij op ons bed spelen, als ik zuig gaat hij mee naar de kamer die ik zuig in zijn bed of de wipper of de buggy.. dat soort dingen

Summerrr
    Bijdrager
    #10259749 Quote

Hier morgen 5 maanden alweer.. wat gaat de tijd snel. Merk wel dat ik de mama dagen af en toe wat pittig vind. Ze is best slecht te vermaken, wil graag kruipen/tijgeren maar het lukt haar niet dus raakt enorm gefrustreerd. Alleen maar op dr buik willen liggen, maar ondertussen mega snel vermoeid raken en alles bij elkaar schreeuwen! Wippertje wil ik haar natuurlijk niet te lang in laten.. maar af en toe eens een kwartiertje en een aflevering van nijntje zodat ik even de was kan ophangen is een goede uitkomst.

Wat doen jullie zoal als je echt de hele dag binnen blijft? Welke speeltjes ect vermaken jullie kindjes? 

In het weekend gaan we meestal er wel even op uit, en sowieso maak ik elke thuis dag wel een wandeling. 

Lees ook: Alles over doorslapen

Junidochter
    Bijdrager
    #10259621 Quote

Heel herkenbaar dat gillen! Liefst zo hard mogelijk en er dan zelf om lachen. Echt een grietje zeiden ze op kdv al! Vindt het nu nog wel grappig!

Ananasss
    Bijdrager
    #10259612 Quote

Wat een slaap-drama’s bij sommigen! Hier gelukkig geen last van. Mevrouwtje is een uitstekende slaper 😴

wat betreft de luiers: wij gebruiken ook al vanaf t begin premium protection. Ging dus altijd goed, tot afgelopen weekend. Maar vreemd genoeg zijn die lekkages weer voorbij lijkt t wel! Geen idee waar ze last van had, even 48h overmatig plassen haha

heeft iemand hier ook nog een gillende baby? Ze is flink dr stem aan t testen. Brabbelt er flink op los, maar helaas hoort extreem hard gillen ook bij haar ontdekkingstocht. CB zegt leuk ‘hoort erbij’ en dat snap ik. Snap ook dat mn dochtertje nog niet snapt dat dit niet echt gepast is haha. Maar nu na een week doen mn oren echt gewoon pijn van dr gegil 🙉

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct