Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren mei / juni 2019

• Auteur
  • Steefje
    Bijdrager
    #10261989 Quote

Welkom Yvonne!

Ananas, grappig wij zitten op zelfde schema! 

Kae sliep al vrij snel door, soms een ‘fase’ dat ze wakker wordt maar over het algemeen mogen we niet klagen. 

Omrollen doet ze nog niet. Kruippogigen, denk dat dat het is wat ze doet! 

Men ja de tijd gaat zo snel! Heb laatst alles tm maat 62 uit de kast gehaald, ze zit nu in 68 wat nog beetje groot is. Zaterdag is ze een half jaar, heftig! 

Yvonnne
    Bijdrager
    #10261810 Quote

Zwanger yes, Jaaa maar rustig aan met het eten inderdaad. Uit ervaring weet ik dat ze straks toch weer een periode krijgen dat ze helemaal geen hap meer eten 😂, kan me der eigenlijk niet druk om maken haha. Lot van een 2e denk ik 🙃

ritme wel aardig gevonden hoor, probeer elke dag wel te wandelen we hebben best veel speeltuintjes in de buurt en de supermarkt, dus hebben we direct 3 in1 haha. De kleine slaapt vanaf de geboorte erg goed dus heb altijd wel tijd met de andere gehad om dan lekker samen te spelen etc. De weekboodsdhappen laat ik thuis bezorgen 🙈 dus 1 zorg minder. Alleen het schoonmaken is een drama. Alles snel tussendoor en daardoor ook alles maar half…. moet daar nog even iets op verzinnen. 
    Is toch even je ritme vinden hè als je er dan 2 zijn. Had daar de eerste weken echt moeite mee hoor, zo bang dat ik de oudste te kort deed.

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10261761 Quote

Ja ik heb ook alles TM 68 al uit de kast 😭 waarom moet alles nou zo snel hè! Hier is hij net een week 5 maanden maar eind van de maand een half jaar al ja 😭. Bah wat jammer is dat. Bij babyfotos moet ik ook steeds bijna janken. Heb niet genoeg van die baby tijd genoten of zo? 😣

Sterkte met werken gebruiker!

Rollen doet meneer nog niet hoor. Hij kan van rug naar buik maar niet terug. En hij doet het bijna niet want hij vindt het op zijn buik niet leuk. Kruipen doet hij wel inderdaad, al een paar maanden.. en dan meteen boos ja..

Veraa
    Bijdrager
    #10261760 Quote

Kruippogingen check! Zelfde verhaal hier. Maar ook frustratie omdat het niet lukt.

Van buik naar rug lukt hem nog niet. Doet hij ook geen pogingen toe. Hij gaat alleen heel erg zeuren als hij terug wil van buik naar rug. Wij draaien hem dan op. Hij blij, en 5 sec later is hij weer op zn buik gedraaid. Boef!

@Yvonne, welkomwelkom! 😊

Mama D
    Bijdrager
    #10261708 Quote

Summer, dat willen kruipen is hier ook aan de gang idd! Kont omhoog en maar duwen.. Gelukkig lukt dat nog niet echt!

rollen ze bij jullie al terug van buik naar rug? Dat lukt hier nog niet, lijkt hij ook nog niet echt te proberen.. 

🙋‍♀️hoi Yvonne! Leuk dat je meeschrijft.. 

Mama D
    Bijdrager
    #10261706 Quote

Ohh Zwanger yes, zo herkenbaar! Ik kan soms wel janken over hoe snel alles gaat.. gister zijn kast opgeruimd en alles t/m 68 eruit gepakt. Toen ik vrijdag tegen mijn vriend zei; ‘deze maand wordt hij ‘n half jaar’, moesten we beide even slikken.. Hij rolt de hele dag, kletst continu, ligt steeds in een deuk en wil steeds zelf zitten (wat hem gelukkig maar 20/30sec lukt, dus hij heeft mij nog ff nodig HIEPHOIIII 🥳). 
    Eten gaat nu ook echt goed, in de ochtend ongeveer 50/60gr fruit en rond 18u 50/60gr groente.. hij laat er alleen niet echt melk voor staan.. alles gaat op haha.. 

Wij hebben zo’n maxi cosi spanner met houten blokjes en een belletje eraan, daar kan hij zich zooo leuk mee bezig houden. 
    Er ontstaat wel steeds minder rust om ff te knuffelen, dan wil hij weer springen of spelej terwijl mama gewoon lekker wil knuffelen.. Slik.. Ik pak die momenten maar als hij moe is, dan valt hij soms op mij in slaap en is mama ook weer blij haha..

Lees ook: Alles over doorslapen
    #10261691 Quote

Mijn dochter sliep keurig van 11-7/8, tot ze een maand geleden ongeveer steeds vroeger naar bed ‘moest’. Inmiddels ligt ze er vaak voor half 8 in en geef ik haar rond half 11 nog een tiet, maar helaas is die 11-7 echt weg.. Ze komt rond half 4 en dan weer rond half 7. Niet ideaal, hoop dat het een fase is, maar de smurf groeit niet heel hard, dus ik houd haar nog even in de co-sleeper, zodat ik er niet echt uit hoef. Overdag ook vaak zo’n 3- 4 slaapjes van een half uur. Ze wordt nog steeds heel blij wakker, dus ik maak me er niet druk om. Vrijdag moet ik voor het eerst werken (na 4,5 maand, lang leve het juffen-leven) en dan ga ik zien hoe het gaat! Zie er, ondanks dat ik altijd zo nuchter ben geweest dat het hoort en werken ook leuk is, enorm tegen op!

Wat ik wel echt super leuk vind is dat mijn dochter steeds meer ‘speelt’ en contact maakt. Het kan haar allemaal niet wild genoeg, ze kan echt schaterlachen als ze van mijn man afrolt of door de lucht vliegt. Ook kletst ze de hele dag, heel gezellig. Maar zat gister even door de foto’s te scrollen van de eerste weken en dan mis ik dat hummeltje stiekem echt wel!

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10261672 Quote

Welkom Yvonne 😀

Lekker rustig aan doen dan met die hapjes. Tegen de tijd dat ze 1 wordt hoeft ze per echt goed te eten toch 😉

Ik word soms best emotioneel (ik gooi het maar op ontzwangeren) omdat ons zoontje al zo groot is. Hij groeit maar door en hij wil zo graag eten en zo.. niks kleins meer aan :'(

Yvonne, heb jij soms ook moeite met een normaal ritme vinden waarin je tijd hebt voor allebei de kinderen en het huishouden en boodschappen en naar buiten/speeltuin met de oudste en zo voort..? Ik heb soms het gevoel dat ik gewoon niet genoeg tijd heb voor hun beide ..

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct