Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren mei / juni 2019

• Auteur
  • Zwanger yes
    Bijdrager
    #10256651 Quote

‘Slaapregressie’ zijn wij net eindelijk een beetje uit, hoera. Je kan beter afwachten. Het wordt echt beter, is wel erg zwaar hoor :o. Pff

Gewoon langer ertussen zou ik zelf niet doen. Nu in deze periode tenminste. Zou het doen als ze weer wat beter gaat slapen. Niet iedereen drinkt/eet nou eenmaal even veel en even vaak.. en het is voor die kleintjes ook vermoeiend vond ik. ‘Slaapregressie’. en als je het wil proberen kan je het natuurlijk alsnog gewoon een dag doen. Is de nacht nog meer drama, dan weer even bij 7 blijven. Sterkte 

Summerrr
    Bijdrager
    #10256596 Quote

Hier ook af en toe even paar dagen gestopt tot ze weer normaal poepte. Nu gaat het al een week goed, normale poep en elke dag met de hapjes.

Verder zitten we nu wel in, ik vermoed, een slaapregressie. De nachten zijn zo vermoeiend.. ik sta minstens 5x op omdat ze huilt, haar speen wil, wil spelen of begint te brabbelen. Ze kwam altijd om 4:00 voor haar nacht voeding en sliep dan tot 6:30.. maar nu. Heeft iemand tips? Ik merk dat ik er steeds bij ons in bed wil leggen, maar ik ben daar eigenlijk op tegen. We hadden net zo’n lekker ritme. 

Verder krijgt ze nu nog steeds 7 voedingen.. drinkt ze amper flessen leeg ect, ik ben eigenlijk aan het overwegen om gewoon 4 uur er tussen te laten, in de hoop dat ze ze dan wel leeg drinkt. Maar wie weet wil ze hdr dan snachts weer inhalen..

#10256586 Quote

CB noemde het wel, dat poepen wat moeilijker zou kunnen gaan na start van de hapjes. Advies was om in dat geval een beetje olijfolie erbij te doen. Heb het 2x gedaan, met resultaat. Nu eet hij dagelijks groente en fruit en poept vaker (vrijwel dagelijks) tov voor de oefenhapjes (1x per 3 dagen).

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10256571 Quote

Haha ik geef nog geen hapjes maar mijn zoon poept opeens ook veel minder nu na 4 maanden :p maar even stoppen en kijken of het beter wordt kan natuurlijk altijd!

Junidochter
    Bijdrager
    #10256378 Quote

Nog meer baby’s die minder poepen sinds het starten met groente hapjes? Ik ben afgelopen weekend begonnen, ze eet het met smaak op. Alleen nu al 2.5 dag niet gepoept. Waar ze voorheen dagelijks poepte. Ze laat wel winden. Ze krijgt volledig bv. Neig erna even te stoppen met de groente hapjes.

Veraa
    Bijdrager
    #10256377 Quote

Had nog geen extra lagen om de matras heen nee. Meestal maar een klein plekje nat in het matras en dat ontdekten we meestal pas bij het opstaan. De romper en het slaapzakje en de hydrofiel (die had ik wel extra neergelegd) namen het meeste op.

Gisteravond verschoont om 22u. Drama. 1 plasje erin en een huilend ventje… Dat doen we dus niet meer. Gewoon gevoed om 22 en 4 uur. En een luier 3 om. 

En vanmorgen was hij DROOG! 😀. Dus we blijven nog even in de kleine luiers denk ik zo…

Lees ook: Alles over doorslapen

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10256137 Quote

Doe je trouwens al twee lagen om het matras heen? Scheelt werk in de nacht. Ik heb een waterdichte molton, gewone hoes, nog een waterdichte molton en dan nog een gewone hoes 

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10256135 Quote

Ja dat heeft geen zin dan om die over te slaan.. kleine en grote luier over elkaar heen hoor ik ook wel eens.. 

Of de luier andersom hoor ik soms, maar dat lijkt me meer voor buik slapers.

Had je dan ook verschoond om 1:30? Ik zou dan ook maar in de nacht gaan verschonen inderdaad..

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct