Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Bekkeninstabiliteit

  • Auteur
    Berichten

  • Amberle
    Bijdrager
    #10155199

    Hey dames, 

    Ik ben nu 19 weken zwanger van mijn 2de kindje en heb nu al enorm veel last van een instabiel bekken. Zware pijnscheuten aan de linkerkant in mijn schaambeen.

    Wandelen doet zeer, draaien in bed is een marteling, maar zelfs gewoon stilliggen in bed op mijn zij met een kussen tussen de knieën doet met momenten enorm veel pijn. Het spreekt dus voor zich dat ik nu al een slaaptekort begin op te bouwen en het zijn nog zoveel lange weken.

    Ik moet extra progesteron innemen, wat natuurlijk niet bevorderlijk is en verklaart waarom de pijn er nu veel sneller is. (Vorige zwangerschap ben ik pas gestart met de progesteron op 20weken, nu al op 12 weken)

    Ik ben echt moedeloos aan het worden… dus zijn er hier vrouwen die goede tips hebben om de pijn te verzachten?

     


    Hannah Laura
    Bijdrager
    #10155225 Quote

    Ga je al naar een, in dit onderwerp gespecialiseerde, fysio?? 
    Zo niet; dan is dit echt dé tip die ik kan geven! Half december had ik ook onwerkelijk veel last van bekkeninstabliteit, en ondertussen met de fysio die ik krijg is dit goed onder controle.


    HyperDekentje
    Bijdrager
    #10156052 Quote

    Zwemmen!! Ik loop ook met flinke bekkenklachten en zwemmen is heerlijk! Geen schoolslag maar gewoon lekker dobberen, ben je lekker gewichtloos, zeker als je iets meeneemt waar je op kunt hangen/mee kunt drijven in het water. Kies wel een zwembad waar je uit kunt lopen (dus niet uit moet hijsen of zo’n trappetje en golven raad ik je ook af). Ik lees dat het je tweede zwangerschap dus wellicht kun je er af en toe een gezinsuitje van maken en kan je op die manier ook op een leuke manier tijd doorbrengen met je kind. Mijn waterratje van 3 vindt het helemaal niet erg dat hij wat vaker mee mag zwemmen nu mama vaak pijn heeft. Calculeer wel in dat je daarna kunt gaan liggen/rusten want het is nog steeds vermoeiend, en voor de rest alles met mate.

    Een zitbal was voor mij ook nog een goede optie.

    Op die manier train je nog wel je spieren wat weer ten gunste is voor je klachten en je herstel na de bevalling maar ben je niet meteen aan het overbelasten.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct