Het benoemen van de dagen van de week is altijd zinvol, dan leert ze deze alvast. Het zal haar echter weinig zeggen als het gaat om wanneer iets is, zelfs kinderen in groep 4 spreken nog geregeld over ‘de andere dag’ (meestal overmorgen) of ‘eerder gister’ (meestal ergens in het weekend). Wat helpt is om herkenningspunten te maken, zodra ze naar school gaan en op woensdag een korte dag hebben, werkt dat als herkenningspunt.
Wat je zou kunnn doen, nog voor je überhaupt iets koopt, is een slingertje maken met 7 vlaggetjes in 7 kleuren (elke dag een kleur). Als er vaste dagen zijn dat je dochter naar de crèche gaat, kun je dit er op tekenen/schrijven ect. Met een knijper kan je aangeven welke dag het is. Op die manier kun je ook makkelijk aangeven wanneer iets is; vandaag is het maandag, de groene dag. Over groene dag is het woensdag, dan gaan we zwemmen.’ Op die manier kan ze zelf tellen hoeveel nachtjes iets is.