Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

"De dames die al wat langer wachten….."

• Auteur
  • Zwindo
    Bijdrager
    #10344387 Quote

NWJ fijn dat je er toch zo rustig onder bent. Ik hoop inderdaad dat het allemaal meevalt verder en je arts daarin gelijk krijgt. Nog mooier zou natuurlijk die positieve test zijn! Ik snap zo goed van het niet meer durven hopen. Dat is nu ooo een beetje waar ik mee zit elk steekje in mn buik of misselijk gevoel laat die gedachte van hoop weer oppoppen, maar wuif het zelf nu al gauw weg dat het waarschijnlijk niets is. Voor ons zit de 2 jaar grens er ook aan te komen. Ik ken echter iemand in mijn omgeving die al 8 jaar bezig zijn en jeetje wat heb ik daar een bewondering voor. Dan denk ik weer dan valt het bij ons nu nog mee met die 2 jaar.

En sowieso voor alle meiden hier ook zoveel bewondering hoe iedereen hier zich weer door alle tegenslagen heen weet te vechten. Echt allemaal sterke vrouwen en vechters zijn we. Trots op ons allemaal!

Vis
    Bijdrager
    #10344469 Quote

Hoi meiden,

Hier ondertussen bruinverlies en aangezien ik dat echt standaard heb de dag voor NOD, ga ik er vanuit dat mijn menstruatie morgen door gaat breken – en we deze ronde dus ook weer af kunnen schrijven..

Bah. 😢

Dinsdag echo en eerste gesprek met gyn. Ik kijk echt heel erg op tegen de komende periode. 

Hopelijk komen er betere tijden dames 🍀

Mini me
    Bijdrager
    #10344477 Quote

Danielle, dat is een pittig lange menstruatie 😨 hopelijk kunnen ze iets voor jullie betekenen, wachten is altijd moeilijk en het moeten uitstellen als je graag wilt daardoor is nog veel lastiger!

Nwj, jeetje dat is inderdaad schrikken, hopelijk komt er wel een goede afloop!!

Ik kom net uit ’t ziekenhuis met een beetje mixed feelings, we hebben aan de ene kant echt een kut uitslag gehad, aan de andere kant een hele positieve uitslag. 

Er zijn 3 eitjes aan het groeien, dit is natuurlijk positief want m’n lijf reageert op het hormoon, 2 eitjes hebben echt een mooi en groot formaat en 1 eitje is wat kleiner, door dat ze niet weten hoe vruchtbaar mijn eitjes zijn is dit wel een risico en dan dus ook het slechte nieuws, we moeten deze maand voorbij laten gaan.

Ik merk dat ik niet kan huilen erom maar dat het ook een knoop in m’n hoofd geeft, zo’n mooi groot eitje maar het risico op een meerling en dus ook meer als 2 is te groot en als ’t meer dan 2 zijn is de kans op ongezonde kindjes te groot.

Merk dat ik niet goed weet wat ik er mee moet, zijn er van jullie die dit ook hebben gehad? 

Lapjesendraadjes
    Bijdrager
    #10344497 Quote

Danielleeeeex, mannen zijn meestal van het praktische en hebben niet altijd door dat de emotionele kant van moeilijk zwanger worden misschien nog wel belangrijker is. Geef m tijd om t te verwerken, hij wil dat er snel iets gedaan wordt dus ook hij is er echt mee bezig!

@de rest ik moet geopereerd worden voordat ik verder mag met de behandeling. Ik baal erg, maar het is beter en veiliger zo. Waar ik erg van baal is dat ik pas half augustus naar het ziekenhuis kan bellen voor een afspraak! Dan ben ik vast pas ergens in september aan de beurt! 😱 Met een beetje pech komt er dankzij alle vakantievierders weer een lockdown en ben ik echt weer maanden kwijt! Ik vind het nu eventjes heel moeilijk om positief te blijven, want ik wil gewoon doorpakken!!

Heefteenwens
    Bijdrager
    #10344534 Quote

Vanmorgen zijn wij ook voor het eerst bij de fertiliteitsarts geweest. Het sperma van mijn vriend ziet er super uit zei de fertiliteitsarts. Nog nooit z’n trotse vriend gehad, vooral na al die spanning van vorige week. Wat zag hij er tegen op!! 

Ik kreeg een echo. Daarop was de zien dat de baarmoederslijmvlies er goed uit zag maar er in de eileiders super veel eicellen zaten. In combinatie met mijn lange en onregelmatige cyclus kwam ze op de diagnose PCOS. Na onze afspraak moest ik nog bloedprikken om alles uit te sluiten. 

over 2 weken mogen we ons opnieuw melden voor de uitslag van het bloedprikken en definitief behandelplan. Waarschijnlijk wordt het behandelplan; cyclus inductie. Dan zal ik ook op cyclus dag 36 zitten en zullen we dan gaan starten.

cyclus inductie houdt in dat we mijn cyclus met medicatie/hormonen gaan regelen. Dus de menstruatie opwekken, eitjes aanmaken en dan de eisprong. We mogen het zelf gezellig gaan maken rond de eisprong. Doormidden van echo’s weet ik of de eisprong gaat plaatsvinden en wanneer. 

Al met al, erg fijn om duidelijkheid en de bevestiging te krijgen van wat het vermoeden is. Oja vandaag dus ook voor het eerst een inwendige echo! Dat viel 100% mee. Alles gaat heel rustig en benoemd alles wat ze deed.

KaatKaat
    Bijdrager
    #10344537 Quote

Ha dames! Waar blijven die goeie berichten zeg. 

Zwindo balen dat alles zo anders loopt, het is soms zo onvoorspelbaar hè. Ik heb een paar maanden mijn temp bijgehouden gek werd ik er van. (Maar ik heb ook geen eisprong van mezelf)

Wat betreft die medicatie instellen , het is echt even fine tunen. Dat geeft wel wat Up’s en downs’s maar het kan ook heel makkelijk gaan. 

Danielle, welkom hier. Je vriend is er wel mee bezig en mooi dat hij ook zo graag wil. Dan is het soms lastig om elkaar op het emotionele vlak te vinden. Maar geef het tijd voor beiden is t lastig! 

Heefteenwens: eindelijk duidelijkheid, misschien balen maar misschien ook wel heel fijn! 2 vriendinnen van mij zijn met pcos met ovulatie inductie toch heel snel zwanger geraakt! Laten we daarop hopen! 

Lapjesendraadjes wat klote zeg… in je hoofd weet je dat dit de beste optie is, maar t valt gewoon weeer tegen. Dikke knuffel vanaf hier! Laten we hopen dat je snel stappen kunt zetten! 

Mini me, heel herkenbaar en frustrerend. Met tabletten groeide er bij mij niets. Vorige ronde met menopur (spuiten) vier grote ei blaasjes en 1 kleinere. Kans voorbij laten gaan. 

Deze ronde al 18 dagen aan het spuiten zonder groei, vandaag weer niks op de echo. Nu dosis verdubbelen en maandag weer kijken…..

Lees ook: Ben ik onvruchtbaar?

Heefteenwens
    Bijdrager
    #10344550 Quote

Uh.. ja bedoelde Ovulatie Inductie.

zag dat ik cyclus inductie getypt had! 😅

Mini me
    Bijdrager
    #10344564 Quote

Kaatkaat, excat ’t voelt zo oneerlijk heb ik een kans en dan moet je hem voorbij laten gaan, dat is het ook gewoon, mixed feelings kan het nog steeds niet plaatsen alsof het kwartje nog niet helemaal valt.

Lapjesendraadjes, wat vreselijk, hopelijk werkt alles een klein beetje mee en kun je sneller terrecht!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct