Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Februari 2020 uitgerekend

• Auteur
  • SanneStar
    Bijdrager
    #10257421 Quote

Pijn die ik ervaarde (bandenpijn?) tijdens het plassen is al een stuk minder.. ook omdat ik wat tips las van hele oude gebruikers die er toen last van hadden.. buik vast houden tijdens het plassen (beetje omhoog houden zeg maar) en het heeft geholpen.. helemaal pijn vrij ben ik nog niet maar verwacht wel dat t steeds minder gaat worden.

yoga is opzich een goede optie om te proberen.. eens zien of dat ook nog gaat.

Wauw en trouwen terwijl je hoog zwanger bent lijkt me zo mooi.. met een mooie grote buik in een jurk! Zou dat ook wel willen, hahahaha.

wij hebben al best wat kleertjes liggen voor de eerste maanden en krijg nog kleertjes van m’n nicht die in mei mama is geworden van een meisje, kleine van haar is uit die maat dus mag alles kosteloos overnemen. Kinderwagen hebben we al een x aantal maanden verder heb ik vorige keer toch al best wat gekocht met de prenatal mazzel dagen (wippertje, beddengoed enz) verder de grote spullen komen binnenkort, moeten eerst nog een kamer leeg maken en dat gaat dan onze kamer worden en dan onze kamer gaat de kamer van die meid worden.. maar tot die tijd kopen we nog niets, kunnen t niet kwijt.

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10257500 Quote

@SanneStar, dat is hier dus ook een beetje een issue. We moeten eerst nog een kleine verbouwing doen om een babykamer te krijgen, wat tevens wat extra bergruimte voor ons moet opleveren, dus tot die tijd staat alles voor de baby gewoon enorm in de weg. Goed argument om nog even te wachten.

Wij gaan trouwen als ik 33 weken zwanger ben, dus jep, een zwangerschapstrouwjurk. Ik heb em nog niet, ben hem zelf aan het maken. Maar de proefversie uit goedkope stof zit nu goed, dus nu kan ik hem uit de fancy stof gaan maken. Ik heb gekozen voor een model met een hoge taille (boven de buik) en vandaaruit meteen een cirkelrok. Dat past altijd, en hoe meer buik ik heb, hoe meer sleep ik dan vanzelf krijg. 🙂

Cindy
    Bijdrager
    #10258122 Quote

He Sanne, ja balen zeg, maarr  je krijgt er wel iets.mooi voor terug (lekker cliche) en de kwaaltjes horen er helaas bij.. Ik dacht ook van te voren heel makkelijk erover maar dat is toch wel anders.

Ik heb geen pijn bij het plassen, wel tijdens het niezen en de tip om je buik dan vast te houden helpt wel ! 

Qua spullen hebben wij al alles gekocht.

Kamertje, maxicosi,kinderwagen , badje, alle benodigdheden zoals hydrofiele luiers, monddoekjes en en en.. kleding ook al vanalles, ook veel gekregen.

We houden van vooruitplannrn en alles al in huis hebben haha ! Geeft wel rust

SanneStar
    Bijdrager
    #10258273 Quote

elsiejoy; Ohh ben nu zo nieuwsgierig naar je jurk! En mooi dat je hem zelf maakt! Hou ik wel van! Geniet lekker van de voorpret!

cindy; dan heb je indd toch ook wat last van bandenpijn want die tip helpt indd ook met niesen en hoesten.

ik heb nu alweer de volgende kwaal te pakken hoor.. nachtelijke kruit krampen.. en alleen maar in m’n rechter kuit.. zo vaak en zo veel nu gehad dat ik er gewoon een beetje mank van loop 🙁 gelukkig vanavond koop avond en dan even met vriendlief kijken naar magnesium gel (kreeg ik als tip) en hopen dat het dan ophoud of minder wordt! 

gelukkig ook heel veel positieve dingen hoor! Voel me kleine meisje steeds meer en steeds vaker trappen.. Ohh wat is dat toch bijzonder! Word er steeds bewuster van dat er een klein leventje in me groeit 🙂 en kan niet wachten om haar straks over ong 4 maandjes vast te houden! 

Babyfeb
    Bijdrager
    #10259530 Quote

@elsiejoy ben ook nieuwschierig naar je jurk maar zal vast mooi worden. 

@cindy wel fijn dat je alles al klaar hebt staan. Hebben jullie ook al geboortekaartjes klaardan?

@sannestar wat lastig die kuit krampen. Ik had dat in een andere zwangerschap ook toen kreeg ik advies meteen me tenen omhoog te trekken bin zon kramp dat hielp super goed voor mij.

@nan welkom in de groep. Goede zwangerschap zover?

@newmommie fijn dat je niet veel pij  hebt. Ik vind het ook wel verwonderlijk hoe veel zwangerschappen er zijn en hoeveel verschillen.

Ik heb verder gelukkig geen pijn of zo ervaren alleen wel heel last van hormonen waar in mezelf dan niet herkent zo anders ben ik dan. En helaas in negatieve zin. Maar ja ik merk als ik mezekf daarop aanspreekt gaathey wel wat beter.

Hebben jullie ook gravings naar iets specifieks? Ik moet nog muurstickers plakken dan is kamertje ongeveer ook klaar. Kleertjes ook al in huis. Ben zelf ni bezig met geboortekaartjes.

New mammie
    Bijdrager
    #10259567 Quote

Heb inderdaad gelukkig geen pijn, maar ben begonnen met gesprekken bij maatschappelijke hulp omdat het begin van mijn zwangerschap zo zwaar was door de hyperemesis gravidarum, en dat moet ik nog even verwerken. Rot ziekte.

Maar we zijn bezig met het kamertje, de spullen komen over 2 weken binnen.

Gravings heb ik eigenlijk niet echt. Het is meer als ik iets hoor dat ik dat dan gelijk wil hebben…vorige week bijvoorbeeld had iemand het over zuurkool, dus dat moest ik dan ook gelijk maken🙈

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool
    #10259569 Quote

Ha

@New Mammie ik heb ook last van hyperemis gravidarum. Heb drie keer in het zkh gelegen ervan. Nu is het gelukkig te doen, maar nog niet over. En bij jou? Ook heb ik nu last van maagzuur. Tot week 20 kon en mocht ik niet werken, door de duizeligheid van het overgeven. nu zit ik in week 24 en tel echt al af. Heb jij dat ook? Gelukkig voel ik de kleine wel heel veel bewegen en groeit het zoals het hoort! Dat vind ik toch het belangrijkste. 😉

New mammie
    Bijdrager
    #10259767 Quote

Hoi,

Ja ellende he! 

Ik heb inderdaad een aantal keer naar het zh gemoeten voor infuus, en laatste keer heb ik er een week gelegen.

Zat op bijna 2 weken zonder eten en drinken, kon niet meer, ging letterlijk door een hel. Gelukkig met medicatie kan ik het stabiel houden maar ik krijg me lichaam niet meer op pijl. Heb zoveel ingeleverd.

Maar met de kleine gaat het prima. En ja ik tel al af vanaf de eerste dag helaas. Het is voor mij helaas geen roze wolk, vandaar ook de maatschappelijke hulp.

Heb jij het zonder medicatie gered? 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct