Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Februari 2020 uitgerekend

• Auteur

Hey,

Heb je geen sonde gehad aangezien je veel heb moeten inleveren? Ik heb het bijna gehad, maar scheelde niet veel. Ik slikte 3x per dag emesafene en had 3x p/d ondansetron. Maximale hoeveelheid van wat je mag. Nu gebruik ik alleen nog de emesafene, omdat ik geen auto mocht rijden en de muren op me af kwamen. Ik probeer het positieve ervan in te zien, dat ik bijvoorbeeld heel veel echo’s heb steeds. En dat het na de bevalling over zal zijn. Elke dag dat ik me ietsjes beter voel is dan mooi meegenomen. Ik hou me ook vooral voor ogen dat ik het doe om straks ons hele mooie, lieve kindje in mijn armen te hebben. We gaan ook een 3D/4D echo laten doen, zodat we er toch al meer een voorstelling bij kunnen hebben. Maar ondanks alles tel ik toch echt af..! 😉

Sterkte met alles! 

New mammie
    Bijdrager
    #10260127 Quote

Ik heb geen sonde gehad, maar meer omdat ik en de arts dat liever niet wilde en omdat na 2 weken de ondansteron gelijk goed aansloeg.

Ik gebruik nu nog een halve ondansteron 2mg,en ben daarnaast nog elke dag misselijk helaas. Kreeg die eerste week 6 zetpillen van emesafene en mitoclopramide maar beiden hadden geen effect, ondansteron wel gelijk.

Heb alles wat ik in me had ingeleverd en kom ook niet meer op me energie niveau, werk op therapeutische basis en heb hulp om alles te verwerken. Dus nee, leuk is inderdaad anders.

Hopelijk kan ik toch wat meer genieten nu ik de baby ook meer ga voelen en een buikje ga krijgen.

Fijn dat jij ook weer wat meer kan doen en dat je het red met alleen de emesafene 👍🏻. Tis een ellendige ziekte die ik niemand gun.

SanneStar
    Bijdrager
    #10261028 Quote

Ben ik weer 🙂

hier gaan de nachtelijke kuit krampen beter.. op advies van andere vrouwen een magnesium spray gehaald en dat helpt!

gistere bij de vk geweest en alles gaat goed alleen krijg ik extra medische echo’s 1 met 26w en 1 met 30w omdat ik begin zwangerschap 6 kilo ben afgevallen en pas er weer 2 kilo aan zit.. dus ze wil kijken of dat verder geen invloed op m’n kleine meisje heeft (zit nu namelijk al een x aantal weken vast op me gewicht en kan eten wat ik wil niets komt er aan, zelfs snoepen tussendoor helpt niet)

Cindy
    Bijdrager
    #10262430 Quote

@babyfeb Ja de geboortekaartjes zijn ook zo goed als af.. alleen de vluchttas en luiertas zijn nog leeg..

@sannestar gelukkig gaat het beter met de kramp! Lijkt me zo vervelend.

Gelukkig gaat alles goed .. hopelijk heeft het verder geen invloed op je kleintje.. Ik ben zo rond de 7 kg aangekomen nou (26 weken zwanger) terwijl een vriendin van mij al tegen de 20 kg zat rond deze periode dus het man enorm verschillen ! Maar dat je blijft hangen heb ik nog niet eerder gehoord, is je buik wel al zichtbaar ? Je voelde je meisje wel toch? Dus dat is wel een goed teken ..

SanneStar
    Bijdrager
    #10262437 Quote

-Cindy: jaa me buik is zeker zichtbaar.. en voel indd die meid trappelen.. dus of ik val nog / weer af of t is wat anders? Volgende week zaterdag echo dus hoor / zie / merk het wel… 

alleen vandaag minder getrappel maar hartslag wel kunnen vinden met de doppler dus gaf wel even geruststelling (heb me eigen doppler liggen dus is wel fijn).

met jou ook alles nog goed?? 

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10262572 Quote

Fijn dat het beter gaat met de kramp! Heb ik vannacht ook ineens gehad, maar denk dat ik het gisteren misschien wat te druk heb gehad. 
    Ik voel de kleine ook wisselend, maar heb ook sterk het gevoel dat dat ligt aan de houding waarin hij/zij ligt. Aan de zijkanten kan ik de kleine sterk voelen, echt een soort getrappel, maar met de placenta aan de voorkant heb ik middenvoor nog nooit wat gevoeld. (En als ik dan zie tijdens de echos hoe wild de kleine tekeer kan gaan in alle hoeken, opgevouwen en dan weer gestrekt enzo, dan denk ik toch dat het gewoon net is waar je het wel of niet goed voelt.) 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Cindy
    Bijdrager
    #10263553 Quote

@Sannestar oh fijn dat je zaterdag een echo hebt, dan zal er vast duidelijk worden of er iets is maar ik denk /hoop het niet.

Ik voel hem ook de ene dag wat minder als de ander , maakte me in het begin wel ongerust maar blijkt normaal te zijn.

Wat leuk dat je je eigen doppler hebt! Dat geeft dan wel een gerust gevoel als je het hartje dan hoort 🙂 

Ik heb over 2 weken de groeiecho, zo leuk om weer een kijkje te kunnen nemen en te zien hoe hij gegroeid is

SanneStar
    Bijdrager
    #10263576 Quote

Nou van de week toch weer op de weegschaal gestaan en eindelijk ik kom aan!! 1,7 kilo er bij!! Maakt me zo blij, normaal zal ik t vreselijk vinden maar nu denk ik hè hè, het werd tijd.

Elsiejoy: toch wel apart dat je de kleine niet voor voelt.. mijn placenta ligt ook aan de voorkant en voel haar juist heel duidelijk tussen m’n navel en schaambot trappelen.. niet aan de zijkanten.. heb ook al een x aantal keer meegemaakt dat ze de hik heeft (afgelopen nacht nog) en dan zie je echt me buik bewegen.. dat is zo apart!! Probeer t steeds te filmen maar nog niet gelukt helaas.

Cindy: Jaa heel fijn zo een doppler, toen de tijd (begin zwangerschap) gekocht via Aliexpress en t geeft heel veel geruststelling! Spannend jij ook binnenkort een groei echo! Ik kan zelf echt niet wachten tot ik dr weer even kan zien! 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct