Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Februari 2020 uitgerekend

• Auteur
  • Ma Belle
    Bijdrager
    #10275734 Quote

Sannestar: hoe druk is die groep nu? Ik zat er in het begin in maar werd een beetje onrustig van die overload aan berichten, ook slechte. Ik kon me haast niet meer op mijn eigen zwangerschap focussen. Dus ik ben er uit gegaan. Mijn zusje zat vorig jaar in zo’n groep en dat waren 60 vrouwen, een stuk overzichtelijker 😂

SanneStar
    Bijdrager
    #10275769 Quote

Nog steeds 500+ maar meer lezen mee dan dat ze wat plaatsen.. we delen daar natuurlijk lief en leed met elkaar maar het gepest wat er wel is geweest is helemaal gestopt sinds ik beheerder ben geworden ik tolereer zulk gedrag niet en verwijder zulke mensen ook zonder pardon als ze het wel doen.

vrouwen zoeken er nog steeds steun (moeilijke relaties bijv) bij elkaar en ervaren het nu ook als heel fijn dat ze hun ei kwijt kunnen.. niemand heeft zover ik in de gaten kan houden meer iemand aangevallen door een bericht waar hun het niet mee eens zijn / ongepast vinden.

je mag natuurlijk altijd even komen spieken en kijken of je t fijn vind.. vind je het toch niet fijn is dat geen probleem en kan je altijd de groep verlaten.

mocht je ook nare dingen ervaren (nare reacties op je bericht oid) dan ben ik altijd bereikbaar en grijp meteen in.

denk er rustig over na en mocht je het dus willen proberen mag je me altijd even een verzoek sturen met een pb zodat ik je toe kan voegen. 

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10275971 Quote

Oef Ma Belle, nooit leuk. Sterkte met het verlies van je trouwe maatje. 

@SanneStar, gefeliciteerd met het tante worden! Lijkt me wel heel bijzonder als je zelf ook bijna moeder wordt. 

@Ayven, knap dat je er zo relaxed onder lijkt. Lijkt me niet niks, zeker gezien je al een kleintje hebt om te verzorgen.

Hihi, het trouwen pakken we wel light aan, ik heb helemaal geen zin in een groot feest nu, dus het is een ceremonie op het stadhuis en daarna met een kleine groep nog een lunch en that’s it. Dan gaat deze zwangere lekker plat, haha. Dat we ooit wilden gaan trouwen wisten we al wel een tijdje, maar we hebben pas besloten dat het nu zou gaan gebeuren toen we dingen lazen over erkenning en gezag regelen. Dat in combinatie met een een samenlevingscontract moeten regelen voor het evt samen kopen van een huis en dat mijn oma erg slecht is en ik haar er graag bij wil hebben, maakte deze ‘ontzettend romantische’ keuze om het nu te doen… Mijn oma gaat er alsnog niet bij zijn helaas, dat laat haar gezondheid nu niet toe, maar opa komt gelukkig wel. 🙂
    De jurk is inmiddels af en hangt inmiddels gestoomd en gestreken klaar te zijn, en ik heb hem inderdaad zelf gemaakt. En ik wist natuurlijk dat ik zwanger was toen ik em ging maken, dus het is inderdaad daarop gemaakt, al is het een cirkelrok vanaf boven mijn buik (toen ik begon kon ik natuurlijk ook niet weten hoe groot ik ging worden, maar dat ik nog ging groeien was wel duidelijk), dus dat past altijd. 🙂

Ik had de afgelopen weken trouwens ook best veel last van mijn heup, maar ben inmiddels bij de fysiotherapeut geweest en de schade lijkt in mijn rug te ontstaan. Die heeft het los gemasseerd (in mijn rug dus, waar ik helemaal geen pijn had) en het gaat weer veel beter. Kan weer bijna pijnvrij naar de supermarkt (500m) wandelen, terwijl eerst de wc al te ver was…En ben blij dat ik dat gedaan heb en aangegeven heb dat het niet de typische klachten voor het zwangere bekken waren, anders had ik nu nog op een veel langere wachtlijst gestaan en met pijn en onzekerheid rondgelopen (of beter gezegd, stilgelegen/gezeten).  

SanneStar
    Bijdrager
    #10276278 Quote

ElsieJoy: groot gelijk dat je het klein en simpel houd hoor! Ik zou dat persoonlijk zelf ook doen.. zit weer echt in die moeheid enz wat ik in t begin ook had dus zal het niet eens vol houden om een hele dag te feesten enz. Jammer dat je oma er niet bij kan zijn door haar gezondheid maar gelukkig is je opa er wel en zal je oma er echt wel bij zijn in gedachte! 

en ja zo bijzonder om tante te worden als je zelf bijna moeder word.. door de hormonen ben ik ook zoveel liever en voel echt liefde voor me neefje! Zo een lief klein kereltje die precies op m’n broer lijkt en ik dan lekker kan fantaseren over m’n dochtertje die er over 2 maanden aankomt.. ben door zijn geboorte ook opeens helemaal klaar voor alles! Vond het daarvoor nog dood eng om moeder te worden en dat is echt sinds ik me neefje heb vast gehouden verdwenen.. 

Nur
    Bijdrager
    #10276387 Quote

Hoi dames hoe gaat het? Het komt nu wel echt dichtbij he? Gister weer harde buiken en weer iets wat op slijmprop leek (heel veel) dacht even weeën te hebben maar warme douch en slaap hielp wel.. 

Nathalie Harmse
    Bijdrager
    #10276402 Quote

Hoi Allemaal,

Ik wil even mijn verhaal kwijt gewoon van me afschrijven maar ga momenteel door een moeilijke periode heen. 

4 jaar geleden leerde ik mijn ex vriend kennen en na 1 jaar daten besloten we te gaan samen wonen en voor een kindje te gaan. Ik kom uit Brabant en hij uit Drenthe waar hij een koophuis had en ik een huurhuis dus het was makkelijker als ik bij hem kwam wonen. Ik heb toen alles opgegegeven om bij hem te kunnen zijn. Ik was meteen zwanger en in juli 2017 hebben wij onze dochter mogen verwelkomen.

Tegen de tijd dat onze dochter 2 werd begon het weer te kriebelen en gingen we voor baby nr 2 en natuurlijk meteen weer zwanger. Alles leek koek en ei te zijn tot 3 weken geleden. Ik was toen 27 weken zwanger. Hij begon raar te doen en wilde zijn huis en leven terug. Om de kleinste dingen maakte hij ruzie en vond dat ik maar 2 nachtjes bij mijn ouders moest slapen. Ik wat spulletjes gepakt en samen met onze dochter naar mijn ouders gereden. Na 2 dagen vroeg hij of ik terug kwam want hij miste ons wat ik ook graag deed. Ik dacht dat hij nu wel afgekoeld was en alles weer goed zou zijn totdat we 2 dagen verder waren. Hij was naar zijn werk en begon ruzie te maken over de app en uiteindelijk zei hij weer dat ik maar ff weg moest uit zijn huis. Ikke weer mijn spullen gepakt en nu 4 dagen weg geweest voordat hij vroeg of ik terug kwam. Ik dacht aan onze dochter en ongeboren kind en ging terug naar hem maar wilde wel een goed gesprek met hem hebben. Dat hebben we ook gehad en hij beloofde beterschap en ook ik zou aan wat dingen gaan werken. 
    Helaas na 2 dagen weer dikke ruzie waar hij me een hele erge ziekte heeft toegewenst toen wist ik het zeker dit kan niet en hoef ik niet te pikken. Ik heb toen zoveel mogelijk spullen ingepakt en meegenomen en zit nu al een hele week bij mijn ouders met kind en 30 weken zwanger. 
    Vandaag heb ik de knoop definitief door gehakt en wil niet meer naar hem terug sinds ik dat heb gezegd krijg ik alleen maar negativiteit van hem en veel rottigheid. Hij is nooit echt een vader geweest voor onze dochter wilde wel alle lusten maar niet de lasten. Hij hielp me niet met de opvoeding of verzorging van onze dochter en als het mocht van mij zou hij haar veel harder aanpakken (ik ben van mening dat een kind slaan of tik geven niet werkt ben meer van het mopperen en strafstoel). 

Mijn hormonen gaan alle kanten op en heb goede momenten en slechte. Maar een man die mij niet respecteert en dingen toewenst hoef ik niet in mijn leven. Nu begint hij al over een omgangsregeling maar wil niet dat hij onze dochter meeneemt omdat hij toch niet voor haar zorgt. En een pasgeboren baby (27 februari uitgerekend l) hoort bij de moeder te zijn is mijn mening. 
    vind het allemaal eng en spannend maar hij is gewoon een man zonder ballen die zijn zwangere vriendin tot 3x toe op straat zet 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool
    #10276413 Quote

@Nathalie Harmse

Wat een narigheid voor je, sterkte! Maar wel een goede keuze om bij hem weg te gaan. Zoveel stress en ruzie, spanning en harde stemmen is absoluut slecht voor je ongeboren baby en voor jou en je andere kindje. Hopelijk kan je bij je ouders ontspanning vinden en mag je nog ergens genieten van je laatste weken zwangerschap. Kijk goed naar de omgangsregeling en laat het goed vastleggen. Kan een hoop narigheid voorkomen. Veel sterkte!

Nur
    Bijdrager
    #10276422 Quote

@nathalie harmse wat een verhaal meis.. Ik vind het al heel knap en sterk dat je in zo’n kwetsbare periode weg gaat! Jij en je kindjes verdienen dit niet en het is super goed dat jij voor jullie welzijn kiest.. Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt en kijk eerst voor jezelf en je kinderen dat je een goede plek vind en een omgangsregeling enzo is nu nog helemaal niet belangrijk.. Jullie eerst meis!! 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct