Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Februari 2020 uitgerekend

• Auteur
  • Babyfeb
    Bijdrager
    #10276666 Quote

Hoi allemaal. Een tijd niks laten horen. Lag inmiddels ook al met 28 weken in het ziekenhuus met galstenen. Ook een ingreep gehad om galsteen te verwijderen, maar met risico dat bevalling op gang kon komen. Dat is gelukkig niet gebeurd. Ben inmiddels ook al weer paar weken thuis gelukkig. 

Staat nu vast dat ik met 39 weken word ingeleid en een MPV krijgt. Nog 6-7 weekjes te gaan.

Kijk heel erg naar de bevalling en baby uit  hoe is het bij jullie?

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10276673 Quote

Jeetje Nathalie, wat een verhaal! Verstandig om zo’n gedrag niet te pikken, maar wel lastig zo in de zwangerschap! 

@Babyfeb, ik kijk ook enorm uit naar de bevalling en de baby. Het begint allemaal steeds dichter bij te komen en ik heb er echt wel zin in. 🙂

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10285424 Quote

Hoe staat het ermee met de februari dames? Misschien zelfs al kindjes geboren? Onze maand komt wel erg dichtbij nu!

Zelf ben ik de 28e uitgerekend, maar ben met 32+5 opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm dreigende vroeggeboorte. Het bloed stroomde ineens letterlijk langs mn benen naar beneden, en eenmaal in het ziekenhuis bleek ten eerste de baby gelukkig het nog goed te doen, maar bleek ik wel ook vrij veel contracties te hebben (waar ik zelf overigens niks van voelde), een verkorte baarmoedermond en een verhoogde concentratie van een eiwit (fibronectine) dat een indicatie is dat de bevalling waarschijnlijk snel gaat plaatsvinden. Flink geschrokken dus, en voor de zekerheid aan de weeënremmers en longrijpers gelegd. Die laatste werken kennelijk het beste als ze tenminste 48 uur kunnen inwerken, dus moest ik al die tijd aan de weeënremmers, en omdat ze ’s avonds pas begonnen waren, hebben ze die voor de zekerheid tot de ochtend erna gegeven. En vervolgens nog een dag ter observatie in het ziekenhuis gelegen. Die 48 uur ging overigens 38 uur voordat wij zouden gaan trouwen in, maar met dank aan een fantastische trouwambtenaar, zeer behulpzame verpleging en een hele hoop dedication van mijn partner konden we last-minute de trouwlocatie nog naar het ziekenhuis verschuiven, waar ik dus door de verpleging enzo met infuus en al in mijn trouwjurk gehesen ben en het feest gelukkig door kon gaan (in nog veel kleinere versie dan we toch al van plan waren). Onze baby heeft bij onze vrienden in elk geval alvast een reputatie opgebouwd van proberen ons huwelijk te saboteren…
    Al met al een heel avontuur, maar zo dankbaar dat de kleine voorlopig nog lekker in mijn buik zit (weliswaar nog in stuit…). Ik moet het wel rustig aan blijven doen omdat ik sinds de weeënremmers eraf zijn wel weer af en toe contracties heb, die ik zelf dus amper kan voelen, maar vooralsnog lijken ze niet tot een bevalling te leiden (gelukkig, want ik wil toch echt het liefst minstens die 37 weken mijlpaal halen!). Positief puntje aan dit hele verhaal is dat er een heleboel extra echos mee gemoeid gaan en ik het schattige snoetje nu wel een paar keer extra heb mogen bewonderen. Hopelijk bij jullie niet zulke verhalen!

Nur
    Bijdrager
    #10285466 Quote

@elsiejoy jeetje meid wat schrikken!! Dit heb ik meegemaakt met mijn vorige zwangerschap en uiteindelijk met 34.6 geboren! Hopelijk blijft de kleine nog even zitten! Ik moest wel lachen om je trouw verhaal.. Liever was het natuurlijk normaal gegaan maar jullie hebben er wel een ervaring bij zeg! Gefeliciteerd met jullie trouwen!

Ik ben echt in wacht modus merk ik.. Woensdag 37 weken en mega veel slijm verlies (echt slijmprop achtig) en heftige voor weeën die er dan opeens mee stoppen. Het kan ieder moment gebeuren maar ook rustig nog een aantal weken duren.. Wat een onzekerheid bah! 

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10285541 Quote

@Nur, wat lijkt me dat heerlijk, om al tegen die 37 weken aan te zitten, haha, al lijkt me dat afwachten in de ‘veilige zone’ ook niks. Ik vier voor nu nog elke dag dat de kleine blijft zitten.
    Hoe ver was jij toen de dreigende vroeggeboorte begon? En op basis waarvan dachten ze dat dat zo was?

Nur
    Bijdrager
    #10285551 Quote

@elsiejoy dat afwachten is super vervelend maar hé we zijn optijd, dat is het belangrijkste!al merk ik wel dat als je een vroeggeboorte hebt meegemaakt je echt gaat zitten wachten wanneer je langer zwanger bent.. Ik lag ook met 32 weken aan de weeën remmers en long rijping wegens vroegtijdige weeën.. Later bleek dat ik een hoge vlies scheur had! Ik hoop dat je kleintje nog even lekker warm binnen blijft zitten! 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

xMILA
    Bijdrager
    #10285721 Quote

Hallo dames!

ik ben 8 februari uitgerekend. Op dit moment ben ik 37+3 en ik ben eerlijk gezegt helemaal klaar met zwanger zijn. Het klinkt misschien een beetje raar maar zo bedoel ik het niet. Te veel kwaaltjes gehad, en heb nog een dreumes rondlopen thuis die om veel aandacht vraagt. Ik ben lichamelijk kapot. 
    Tips om de bevalling wat sneller op te wekken? Hahah 😛

liefssssss

mil

gebruiker341899
    Bijdrager
    #10286493 Quote

Hoi dames hier nu ook 37 weken.. andere zoontje thuis met een longontsteking en met de laatste loodjes en last van de bekken is dat niet heel erg fijn. Vooral voor de kleine man natuurlijk sneu. Nu antibiotica en hopen dat het aanslaat voordat de kleine man zich komt melden. Net het bad in huis gekregen.. heel spannend. Meerdere mama’s een bad bevalling gepland of gehad? Succes iedereen met de laatste loodjes 🤩

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct