Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Forumvriendinnetjes Dec Uitgerekend Augustus 2023 - pagina 63

• Auteur
  • Paula’tje
    Bijdrager
    #10609679 Quote

@RH gecondoleerd met je schoonvader! Dat zal alles nog wat drukker in intenser maken. Lijkt me ook moeilijk voor je man/vriend nu met een kleine op komst.

Wat betreft je lichaam: het is volkomen normaal dat je lijf verandert. Het zou zorgelijk zijn als dat het niet deed 🙂 Ik ben nu 20,5 week en bijna 6 kilo aangekomen.  Ik weeg wel altijd op ongeveer hetzelfde moment in de ochtend, want gewicht kan enorm schommelen gedurende de dag, en afhankelijk van wc-bezoek enzo 🙂

Maar als je onzeker wordt van de weegschaal, zou ik er niet te vaak op staan. Ik vind het persoonlijk leuk om te zien wat er verandert, de baby groeit en mijn buik ook. Maar gewicht op zich zegt zo weinig, dus als je daar arelaxed van wordt zou ik de weegschaal het raam uit flikkeren 🙂 Het gaat erom dat je je prettig voelt, dat de baby goed groeit en dat je gezond bent.

Voor mij geeft sporten enorm veel endorfinen, het helpt me echt de soms moeilijke tijd door. Ik heb gister een filmpje gemaakt op de boksschool van mij in actie met de baby-bump. Lijkt me zo leuk om later aan de kleine te laten zien: kijk daar staat je moeder met jou in de buik te rammen 🙂

Ben trouwens ook naar de coach van de verloskundigepraktijk geweest. Zij is een soort psycholoog. Dat leek me wel een goeie aanvulling ivb ‘mijn situatie’. Ik merk dat het aanstaande single ouderschap me soms angstig maakt en soms ook echt naar de keel grijpt. Het was een fijn gesprek wat me wat geruststelde. Het ging over dat ouderschap niet over spullen of slapen of eten gaat, maar over je kind liefde en veiligheid geven, en je kind ‘zien.’ Dat vond ik heel mooi. Ben ook bezig in een fijn boek, het heet “Het boek waarvan je wilde dat je ouders het gelezen hadden (en je kinderen blij zijn dat jij het doet)” 😀

@Ndec goeie tip van het marktplaats! Ik wilde al een commode bij Ikea gaan kopen, die zijn op zich al niet zo heel duur maar alles bij elkaar…. en ik zag ze ook gewoon op marktplaats inderdaad. Ook nog eens duurzamer. Zijn er verder nog items die je absoluut aanraadt om te kopen (behalve de standaard uitzet), of juist items waarvan je achteraf dacht: dat heb je helemaal niet nodig?

Ik snap trouwens dat ‘niemandsland’ nu wel! Tussen 16-19 weken voelde ik de baby soms met golfjes, en dan weer een dag of 2 niet. Inmiddels voel ik hem een paar keer per dag bubbelen, vooral ’s avonds laat. Zo gezellig <3

NDec
    Bijdrager
    #10609889 Quote

Ach Rch, wat naar. Gecondoleerd met het verlies. Lijkt me – net wat Paula zegt – ook een hele rare tijd voor voor je vriend/man. Ik kan me voorstellen dat jullie de komst van de kleine ook graag met hem hadden gedeeld. Verdrietig dat hij dat niet meer mee gaat maken. Tja, dat lijf. Dat blijft wat hè? Ik merk het bij mezelf ook maar heb besloten om me er niet gek over te laten maken. Makkelijker gezegd dan gedaan hoor overigens. In mijn vorige zwangerschap ben ik heel lang heel misselijk geweest en daardoor uiteindelijk niet veel bij gekomen, na de bevalling daarentegen.. 

Ik moest deze keer natuurlijk ook geprikt worden voor m’n suiker ivm een te hoog BMI. Die was gelukkig goed en als de verdere metingen van mezelf en de baby ook goed blijven, blijf ik lekker zo doorgaan. Ik baal vooral een beetje dat ik zo weinig heb bewogen de afgelopen maanden. Eerst omdat ik ’s avonds nul energie over had en nu had ik laatst C. wat er ook qua energie weer in heeft gehakt. Ik zou inderdaad die weegschaal de deur uit doen als je daar onzeker van wordt. Gewicht zegt verder niet zoveel, er zijn zoveel factoren die daar in meespelen. Lastig blijft het wel 😘

Wat ik vooral geleerd heb van mijn vorige zwangerschap en bevalling is dat je je echt in de kraamweek en daaromheen goed moeten laten verwennen. Weinig doen, het liefst de hele week in bed blijven, dat had mij achteraf veel klachten gescheeld. Vraag hulp wanneer je deze nodig hebt en kraamkost die makkelijk op te warmen is, of alleen de oven in hoeft, is een uitstekend cadeau. Je hebt nu zelfs van die pakketten die je kunt bestellen van bijv. Oh My Guts en Plant B(?). Verder had ik de uitzetlijst van mijn kraamorganisatie aan gehouden en kwam erachter dat die wel vrij compleet is. Je koopt dan geen onnodige dingen. Maar goed, ook dit soort dingen verschillen heel erg per persoon. Wat de één prettig vindt, vindt een ander helemaal niet fijn. 

#10610596 Quote

Dan ben je wel heel lui als je de hele week in bed blijft 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct