Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Gonal F + Ovitrelle

• Auteur
  • Liekee
    Bijdrager
    #10521928 Quote

@XBelle of wat fijn! En zo lekker snel ook! Succes!

@MilouP Wat fijn dat er nu eentje boven de 10 is! Volgens mij kunnen ze tot 14 nog weer terug krimpen en vanaf 14 weten ze zeker dat hij gaat springen dus het wordt afwachten nog verwacht ik. 

Ik begon de dag met wat bloedverlies, maar heeft niet doorgezet, dus morgen CD1 verwacht ik. Wel ontzettende krampen, bah…. 

XBo
    Bijdrager
    #10522107 Quote

Hoi meiden, ik lees nog steeds mee hoor!

@MilouP heel vervelend, die wisselende communicatie onder de zorgverleners steeds. Zelf had ik wel altijd een gynaecoloog of fertiliteitsarts, dus kon direct mijn vragen stellen en eens in de zoveel tijd hadden ze een groot overleg.

Bij mij waren ze ook altijd voorzichtig met het ophogen en gaven ze het minimaal 5 dagen de tijd. Het kan namelijk echt met de minimale ophoging ineens omslaan, zelfs wanneer er de eerste dagen niets gebeurd dus houd hoop wanneer ze gaan ophogen!

Ik lees je enthousiasme in je berichtje van de 12e, over de follikel die wat groter was dan de rest. Ik hoop onwijs voor je dat het inderdaad een follikel is die mooi gaat doorgroeien, maar wil je ergens ook behoeden voor het k*tnieuws wat je soms kunt krijgen. Ik was soms ook zo blij! Had dan meerdere follikels rond die afmetingen of zelfs groter, en die keer erop was alles dan weer geslonken. Ik duim enorm voor je dat dit bij jou niet gebeurd en je maandag gewoon goed nieuws hebt!🤞🏻

En hebben ze nog iets gezegd over een mogelijke afspraak bij de neuroloog?

@XBelle wauw! Zo fijn dat je zo vlot al een mooi eitje hebt! Heel spannend, maar nu maar heeeeel hard duimen! De Otrivelle zit er in als het goed is haha!

@lovie ik ben zo blij te lezen dat je laatste echo ook goed was, zo onwijs bijzonder! Hoe ver ben je nu? En wanneer heb je weer een echo gepland staan? Weten jullie al wat jullie willen qua vervolg onderzoeken? En mensen in de omgeving het mooie nieuws al verteld?🥰

@liekee hopelijk zet morgen je menstruatie echt door en kun je eindelijk weer door met een nieuwe ronde. Ik vind het wel schandalig dat je zolang moet wachten op de evaluatie die ze gepland hadden staan.. Vind echt dat je recht hebt om te weten hoe het ervoor staat en hoe ze er in het ZH over denken. Maar hopelijk word dit dan eindelijk jouw ronde. Nieuw jaar nieuwe kansen 💓 Heb je zelf al een idee hoe je verder wilt?

Met mij gaat alles goed. Dinsdag ben ik 24 weken en alles gaat nog steeds z’n gangetje. Ik gun het jullie zo meiden….!

MilouP
    Bijdrager
    #10522740 Quote

Jaaaa hij was doorgegroeid naar 19.7mm! Ik mocht meteen de pregnyl prikken. Haha de vrouw bij de apotheek zei dat mensen regelmatig in paniek terugkwamen omdat het prikken niet lukt, dat was niet erg geruststellend (ik maakte me eerst niet druk en daarna wel een beetje) maar het is gewoon gelukt. Eeeeindelijk na al die maanden weer een kans 🤩🤩🤩🤩. Duimenduimenduimen 🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼

@xbelle hoe gaat het op het wachtbankje?

@Liekee heeft het inmiddels doorgezet?

@xbo Dankjewel voor je eerlijkheid :). Ik probeer inderdaad steeds niet te enthousiast te zijn. Van de letrozol heb ik wel de ervaring dat het bij mij boven de 10mm (zodra er iets dominant wordt zegmaar, want ik heb er altijd 20+ per eierstok die onder de 10mm zijn) altijd doorzet, maar dat hoeft voor de gonal-f natuurlijk niet te zijn… Hield dat zeker in mn achterhoofd. Over de migraine: ze zeggen dat ik daarvoor contact met de huisarts moet opnemen. Het kan namelijk ook gewoon vaker zijn omdat ik eerst ook veel minder vaak een cyclus had en dus minder hormoonschommelingen… hoeft niet per se een bijwerking te zijn. Maar moest bij de huisarts dan wel een verwijzing naar de neuroloog vragen omdat niet alle medicatie mag als je zwanger wil worden. Ik heb nog geen contact opgenomen met de huisarts, dat doe ik denk ik pas als deze ronde hem niet wordt (hopelijk niet dus, haha). Wat fijn dat het bij jou zo goed gaat, is je zo gegund 🥰

Liekee
    Bijdrager
    #10522891 Quote

@MilouP wat fijn!!!!!! Veel plezier en succes!! 

Hier heeft menstruatie doorgezet en ik kom net uit het ZH. Lang verhaal: 

Nou, uitgangsecho zag er goed uit dus ik mocht weer beginnen.

Nu ik er toch was, hebben we meteen de evaluatie gedaan.
    Ze was het met mij eens dat het voor geen meter loopt en dat ze snapt dat we dit niet een jaar nog kunnen doen. Ze gaf aan dat vrouwen met PCOS zonder overgewicht in het algemeen gewoon moeilijker in te stellen zijn.

Verschillende medicatie hebben we besproken (Menopur = geen optie vanwege hoge LH-waarde al, Metformine werken ze niet veel mee en zijn de resultaten ook wisselend mee)

Toen de opties voor nu:
    1. Leo-operatie
    Is de arts geen voorstander voor, vond mij ook niet de ideale patiënt er voor. Ook hier zijn de resultaten erg wisselend en ik zie het eigenlijk niet zitten om weer van vooraf aan te beginnen na de operatie

2. IVF
    Is dan de volgende optie, maar zitten wel risico’s aan ivm overstimulatie

Maar ze wilde gonal-f op dit moment nog niet opgeven, en dat was ik met haar eens. Ik gaf aan dat ik dat zeker ook nog een kans wil geven maar dat ik niet achter de werkwijze nu stond. Ze vroeg wat ik dan nu wilde?

Dus ik heb aangegeven dat ik of met 75eh wilde beginnen of met 62,5 en dan ophogen met 12,5. Dat laatste gaan we nu doen. Ik moet over 2 weken (CD17) terug en ik heb net ook weer bloed geprikt om alle waarden van vorige jaar nog eens te vergelijken.

Al met al een goed gesprek maar het blijft afwachten. 

Lovie
    Bijdrager
    #10522989 Quote

@MilouP en @Belle, WAUW! Wat fijn meiden! Heel goed resultaat zo met de gonal! Hopelijk zijn dit jullie gouden eitjes. Heel veel succes en ik denk aan jullie in de wachtweken!

@Liekee, wat fijn dat je uitgangsecho goed was en je nu in 2022 ook weer door kan! En dan ook heel goed om meteen te evalueren.. ik baalde zo met je mee toen ik je jaaroverzicht zag op Insta. Tijd voor mooie stappen nu! Ik zou ook gonal nog een kans geven. De LEO operatie wilden ze mij (ook pcos) niet adviseren. Wat ik wellicht nog extra zou vragen is om bij elke follikel meting/echo te vragen of ze je oestrogeen/oestradiol en LH prikken. Ik had ook elke keer gedoe en toen ze dit gingen doen liep het een stuk vlotter omdat ze veel beter konden afgaan op de waardes ipv de grootte van de follikel om op te hogen of niet. Na de echo en de bloeduitslagen werd me dan verteld wat het plan was, en dat werkte goed! Misschien kun je een mail sturen of nog eens bellen of ze dit willen meenemen? Af en toe beetje pushen helpt ;). 
    En mocht het toch niet gaan werken hiermee – IVF was natuurlijk ook mijn gouden greep. Maar dat wil je ook niet direct, want ook hier gebruik je weer gonal en moeten ze wel een beetje snappen hoe je te stimuleren bent. Zoals je in mijn verhalen hebt gelezen is een overstimulatie echt vreselijk, dat gun ik niemand! Maar… houd hoop dat dit altijd nog mogelijk is!

@XBo, wauw wat ben je al lekker ver meis! Hoop dat je heel erg geniet. 

Hier nu 9+4 en voel me opzich goed naast af en toe misselijk en moe. Alle nasleep van het traject komt er een beetje uit. Die jaren gaan je niet in de koude kleren zitten en ik hoop dus ook dat jullie echt goed aan jullie zelf denken, het is allemaal niet niks. Ik lees en duim heel hard mee!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct