Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Ik ben er zo klaar mee (37+3)

• Auteur

Hi! 

Herkent iemand dit? Ik ben er zó klaar mee! Ben vandaag 37+3 en heb sinds anderhalve week verlof. Ik keek er heel erg naar uit, maar nu het zover is kan ik er niet van genieten. Want ik ben zo ontzettend klaar met het zwanger zijn! De hele zwangerschap ging soepel, tot 6 weken geleden werd vastgesteld dat onze baby niet helemaal goed meer groeide. Sindsdien heb ik om de paar weken een groei echo en telkens is de uitslag anders. Met 33 weken werd gezegd dat er niets aan de hand was, vorige week met 36 weken weer wel en zijn we overgenomen door het ziekenhuis. Afgelopen week zei de gynaecoloog weer dat ze niet weet waarom ze mij zo ‘bang’ gemaakt hebben. Al met al weet ik nu niet zo goed wat ik moet denken. Het advies is wel rustig aan doen, en ik moet heel goed opletten of ik de baby goed voel bewegen. Dit komt dus in de praktijk neer op dat ik de hele tijd bezig ben met de baby voelen of kijken of ik hem nog wel voel, echt heel vermoeiend.

Hij ligt in stuit en het wordt een geplande keizersnede. De keizersnede staat gepland over 2 weken, omdat ze het liefst geplande keizersnedes doen tussen 39 en 40 weken. Maar ik vind die 2 weken nu echt zoooo lang klinken nog 🙁 vooral omdat ik dus constant alleen maar met het ‘zwanger zijn’ bezig ben en heel bang ben dat er op het laatste moment nog iets misgaat. Ik kan er hierdoor ook echt niet meer van genieten en wil, plat gezegd, eigenlijk gewoon dat ie er zo snel mogelijk uit is. Een vriendin van mij is twee jaar geleden haar kindje verloren een paar uur na de geboorte, na een voldragen zwangerschap van 41 weken zonder complicaties. Ik heb ook ergens het idee dat mijn ‘angst’ (ik voel me een beetje bang dat er iets misgaat) deels daar vandaan komt, hoewel ik dat eigenlijk niet verwacht had van tevoren.

Sorry voor dit zeur verhaal, ik moest het even van me af schrijven en kan mijn vriend niet constant lastig blijven vallen😅. Thanks voor iedereen die de tijd genomen heeft dit te lezen ;). Het lucht al op!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct