Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Januari 2020 Baby

• Auteur
  • Calathea
    Bijdrager
    #10286782 Quote

Heftig hè die misselijkheid @Klaasjee? Pim had van de bevalling ook wat bloed binnengekregen en was ook misselijk, zo zielig. @Ellytje: bij ons gaf de kraamhulp aan dat ze het zag en en ze slikken erg veel.  

die spierpijn is ook heel herkenbaar, ik heb in de kraamweek ook paracetamol geslikt. Volgens mij bestaan er ook pilletjes van VSM ofzo tegen beurshelderziende/blauwe plekken die je mag slikken, weet alleen niet hoe dat heet.

Succes in het ziekenhuis @Ellytje, hopelijk heeft het gerommel voor meer ontsluiting gezorgd. Jij hebt straks wel langer verlof toch omdat je over de 40 weken gaat? 

Ellytje
    Bijdrager
    #10286850 Quote

Helaas, ben alweer thuis, 0 ontsluiting dus ze kunnen niks doen. En dat klopt, heb wel langer verlof, je hebt standaard 10 weken na je bevalling geloof ik, en ik heb er maar 4 ingezet voor mijn uitgerekende datum dus dan heb ik er 12 na mijn bevalling. Je kunt ook kiezen om 6 weken voor de uitgerekende datum al te stoppen en dan heb je er dus 10 na je bevalling.

Klaasjee
    Bijdrager
    #10286909 Quote

@ons eerste kindje ik moest met gillende sirenes naar het zkh🙈 was al een uur of 2 aan het persen. In het ziekenhuis nog 3 kwartier volgens mij. Dus de spierpijn is erg verklaarbaar😂

Regeldag, is dat gewoon een dag dat hij “ontregelt” is? Na vannacht kan ik me heel goed indenken hoe je je voelt😂 Gelukkig dat hij bij papa wel ff lekker kon slapen😊 gaat t nu weer beter?

@ellytje ohhh wat ***. Hoop zo voor je dat er snel wat gaat gebeuren😔 trek je het nog wel een beetje?

Je ziet het aan z’n gezichtje en lichaamsbewegingen. En met een beetje gelukt spuugt hij het uit ipv dat hij het weer inslikt. Maar het lijkt beter te gaan. Hij heeft nu 2x een flesje op 😊

@calathea die tabletjes worden nu ook gehaald ja. Paracetamol ligt ook al op het nachtkastje😋 Het is zo zielig dat je niks kan doen als hij zich zo voelt. Moeten hier ff doorheen. Heeft het bij Pim lang geduurd?

Calathea
    Bijdrager
    #10287050 Quote

@Klaasjee: na een dag ging het alweer een stuk beter, wel hadden we een keer het idee dat ie erin stikte, hij liep helemaal blauw aan. Gelukkig had de kraamhulp ons ook hiervoor gewaarschuwd want je schrikt je rot. 

@Ellytje: hopelijk helpt het allemaal snel, je hebt wel heel lang geperst zeg. Veel last van aambeien door het lange persen? Balen van die 0cm 😩

#10287284 Quote

@Klaasjee: dat was bij ons ook het geval. Je zag het ook met drinken dat hij misselijk was. Isnhet bij jullie al over? En hoe voel jij je?

Hoe gaat het met Ellytje en babyfeb? Al vorderingen?

Onze zoon is een ritme aan het zoeken tussen 3 en 4 uur. Ben er wel blij mee. Verder is hij erg helder en wakker. 

Wat denken jullie wat baby’s kunnen zien? 

Ellytje
    Bijdrager
    #10287308 Quote

Helaas nog helemaal niks gaande hier! Weer veel gewandeld, bitter lemon gedronken…

We gaan vanavond naar de film..Hopelijk denkt hij jeetje wat een harde geluiden, ik wil eruit! Haha

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Calathea
    Bijdrager
    #10287384 Quote

Hoe was de film @Ellytje? 
    Voel je je verder nog wel goed? Lijkt me wel steeds zwaarder worden. 
    Ik zie dat ik hieronder naar jou ipv naar @Klaasjee heb gereageerd over dat persen 🙈 Dit forum is niet erg mobiel vriendelijk met terugscrollen enzo…

Hier vannacht een drama nacht 😩 Pim is van 2 tot 5 uur wakker geweest….pffff we konden hem niet troosten zo zielig. Hopelijk vanmiddag ergens nog even een uurtje slapen 😴 

Hebben jullie al nagedacht over anticonceptie? Ik heb hiervoor altijd mirena gehad en dat lijkt met borstvoeding de beste optie. Misschien beetje persoonlijke vraag maar ben benieuwd. 

Klaasjee
    Bijdrager
    #10287389 Quote

@calathea dat lijkt me heel akelig als dat gebeurd. Tegen ons zeiden ze idd dat ze er wel eens in kunnen blijven hangen en als je dan ff in t gezicht blaast schrikken ze en halen ze weer een teug adem. Was dat ook zo of was het heftiger? Je voelt je zo machteloos en radeloos vind ik. Daar heb ik zoveel moeite mee.

Ach gerum had hij last van krampjes of iets? Zeker ’s nachts is het zo lastig wat je moet doen. Zelf ben je ook moe en dan krijg je hem niet rustig. 

Ik heb volgens de kraamzorg wel een aambei maar geen last van (behalve als ze met de thermometer aan de slag gaan😖) dus dat valt gelukkig mee. 

Ik heb voor ik zwanger werd heel erg lopen zoeken naar de juiste anticonceptie. Uiteindelijk uitgekomen op een spiraal . Die heeft er niet heel lang ingezeten omdat we toen een kinderwens kregen. Ik denk dat ik daar wel naar terug wil. Dat beviel me het beste.

@ons eerste kindje wel fijn dat hij al een ritme probeert te zoeken. Zet je ’s nachts ook de wekker of wacht je tot hij zelf wakker wordt?

Ze zien volgens mij zwart wit las ik ergens van de week, maar hoeveel afstand.. geen idee. Begint hij jullie al te volgen? 

Met mij gaat het met ups en downs. Veel last van de hechtingen, kraamtranen, vermoeidheid, stuwing sinds vannacht. Ik zit voor mn gevoel op een roze donderwolk. Ik lig heel veel in bed, mag nog niet naar beneden. Kan zelf niet in bed gaan liggen met de kleine omdat ik me niet fatsoenlijk kan verplaatsen met de hechtingen. Dus hij moet dan weer aangegeven worden. Al met al vind ik het heeeel erg zwaar en ben ik zo blij als de nacht voorbij is. 

Hoe gingen jullie om met visite van vader en/of moeder? Mijn moeder wil iedere dag langs komen, dat doen we dus niet. Van de week was ze er toen we hem voor het eerst in bad gingen doen en ipv dat ze naar huis ging, ging ze er mooi bij staan kijken zonder te vragen. Achteraf baal ik daar heel erg van en had ik dat met z’n 3en willen doen. Mijn moeder is heel erg met haar eigen bubbel bezig en niet met ons. Die had moeten vragen of het goed was dat ze bleef of gewoon moeten gaan. En ik had er gewoon wat van moeten zeggen, maar dat durfde ik op dat moment niet meer bang om haar gevoel te kwetsen. Maar het is mijn gezin en niet dat van haar! Nu denk ik steeds terug dat ze er bij was bij het 1e badje (ik hecht aan de meest stomme dingen heel veel waarde)

@ellytje en heeft het harde geluid wat los gemaakt?? Of vind hij het allemaal nog wel prima??

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct