Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Januari 2020 Baby

• Auteur
  • Klaasjee
    Bijdrager
    #10290436 Quote

@ons eerste kindje Hij spuugt gelukkig niet zo veel meer. Verslikt zich soms nog wel tijdens de fles, maar het gaat een stuk beter. Al zien we wel vaak als we hem uit z’n bedje halen dat hij toch nog wel iets gespuugd heeft. Dan zit zn mondje onder of z’n truitje. Maar ik denk dat iedere baby dat wel heeft?

Mijn vriend wordt verschillend wakker. Soms hoort hij de kleine wel en soms niet, maar dat heb ik net zo haha. Maar dan gaat het meer om de kleinere geluidjes. Als hij echt huilt horen we het wel. 

Wij doen nu zo als mijn vriend moet werken doe ik de nacht voeding en hij de voeding van half 7/7u. En als hij vrij is of weekend dan doet hij de nachtvoeding. Maar we willen nu op aanvraag proberen. Kijken of dat werkt.

Luuk is meestal ’s morgens erg wakker tussen de fles van 10 en 1 en ’s avonds vaak ook nog na de fles van 7u. En tijdens het eten wil hij ook graag aandacht haha. 

@calathea wat leuk dat je zoontje zo trots is op z’n broertje! Ook heel fijn dat het zo goed gaat. Soms moeten kinderen er erg aan wennen als ze niet meer alle “aandacht” krijgen. Heeft jou zoontje daar ook last van of helemaal niet?

Haha ergens wel heerlijk dat hij heel de tijd bij je wil zijn, maar niet heel handig. Heb je hem dan in een draagzak of draag je hem gewoon bij je? Gaat het vandaag weer beter?

@mammiesammie Let alsjeblieft echt goed op jezelf hoor! Je kan beter nu echt goed je rust pakken nu je man nog halve dagen werkt daar heb je alleen maar meer profijt van straks (waarschijnlijk heb je dit al heeeeeel veeeeel gehoord). 

Als je Sven overdag laat slapen doe je dat dan met de gordijnen open of dicht? Heb ergens gelezen dat je overdag moet zorgen dat er licht is en dat je gewoon geluid maakt en dat hij ’s nacht leert dat het donker en rustig is. Maar dat kan natuurlijk wel ff duren voor ze dat door hebben.

@kirsten Welkom! Gefeliciteerd met de geboorte van Fay! Hebben ze je ingeleid omdat de kleine niet kwam? Wel een “fijne” bevalling gehad? 

@Jaimy 32 weken en niks door hebben?? Poeeh nou bij mij kon je er echt niet omheen qua buik. Dat is wel echt ff een omschakeling geweest dan. 

Ik denk dat Luuk last heeft van regeldagen. Gisterenavond heeft hij om 7,9 en half 12 een fles van 100cc op en overdag was hij ook al anders. Tot nu toe gaat het nog goed vandaag. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat en ben benieuwd hoelaat hij vannacht komt. 

Ik vind een app groepje ook leuk! Alleen wil ik niet hier mijn telefoonnummer neerzetten, maar je kunt via het forum ook geen privé berichtje sturen toch?

Ellytje
    Bijdrager
    #10290246 Quote

Top! Ik heb een app groep aangemaakt. Stuur je nummer maar, dan zet ik je erin!

Jaimyvdl
    Bijdrager
    #10290233 Quote

Mij lijkt een app groepje  ook heel leuk! Dan krijg je echt een melding van  een berichtje

Mijn nummer is 0611268607

Calathea
    Bijdrager
    #10290229 Quote

@MammieSammie: je kunt ook een (oude) sportbh gebruiken als kolfbh, gaatjes erin knippen rond je tepels en dan heb je er ook eentje. Werkt prima. Iemand anders ervaring met die van Medela?

MammieSammie
    Bijdrager
    #10290200 Quote

@Jaimy, zeker heel bijzonder zeg. Gelukkig rook je niet en heb je niet veel gedronken. Wel lekker dat je verder blijkbaar vrijwel geen klachten hebt gehad. 

@Ellytje, mij lijkt een app groepje wel prettig. 

@Kirsten, natuurlijk mag je meekletsen. Welkom haha. Jammer dat de borst niet lukt. Wel fijn dat je alsnog moedermelk kan geven alleen ben je dan natuurlijk wel dubbel bezig met voeding. Het voelt voor mij vaak genoeg al alsof ik alleen maar bezig ben met voeden 🙈

Ik wil dus ook graag zo’n kolfbh. Lijkt me ideaal en ik ga ook even kijken naar wat mijn verzekering vergoed als het gaat om een kolf. Ik vind mijn verzekering nogal gierig tot nu toe als het gaat om zwanger zijn. Mogelijk dat ze hierin wel dat vergoeden.

Je zeurt niet hoor. Ik heb gewoon een inschattingsfout gemaakt. 

Ook hier overdag een heel rustig mannetje tot wij ons hoofd neerleggen… 

Calathea
    Bijdrager
    #10290133 Quote

Ik heb vandaag al de hele dag een koala om me heen, hij wil geen moment in zijn wieg of de box, alleen maar om me heen hangen, komt dus weinig uit mn handen haha! Hij drinkt ook minder dus misschien sprongetje ofzoiets…

Welkom Kirsten, gefeliciteerd met jullie dochter. 

@Ellytje: ik vind het wel gezellig hoor een  appgroep. 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool
    #10290127 Quote

Hallo allemaal,

Allereerst allemaal gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes. Ik lees al een tijdje mee op dit forum en dacht; laat ik eens een berichtje sturen! Hoop de komende tijd wat meer te kunnen meekletsen hier als de mag natuurlijk 😉. 

Ben zelf 16 januari bevallen van een dochter genaamd Fay na ingeleid te zijn met een zwangerschapsduur van 41+3. We zijn nu lekker aan het genieten van elk moment met onze kleine meid.

Fay wil niet aan de borst drinken daar heeft ze totaal de energie niet voor, al sinds ze geboren is niet. Dus daarom kolf ik de borstvoeding af. 
    Wat dat betreft dus een aantal tips;

– Als je je handen vrij wil hebben; koop een kolfbh (ik zweer erbij haha🙈😂)

– Inderdaad wat ons eerste kindje ook al zegt; kijk even na de dekking van je zorgverzekering. Vaak als je een kolf koopt via een lactatiedeskundige krijg je nog een gedeelte vergoedt in bepaalde pakketten. 
    – Heb zelf de Horigen kolf, deze bevalt mij prima maar Medela heb ik ook goede verhalen over gehoord. Het is maar net wat je zelf fijn vind denk ik.

@MammieSammie hopelijk kan je wat meer rust vinden nu je man halve dagen werkt deze week, wil niet zeurend overkomen nu al gelijk maar doe echt rustig aan! Een sectio is een grote buikoperatie en dit heeft tijd nodig om te herstellen, luister naar je lichaam. Snap dat dit moeilijk kan zijn en dat je al gauw teveel wil 😉. Maar voor het herstel nadien is het beter. 

Heel herkenbaar ook hier dat de kleine overdag de hele dag KO ligt en s’ avonds erg onrustig is. Als iemand nog ultieme tips heeft zijn ze welkom! Haha 😂. 

Liefs,

Kirsten. 

Ellytje
    Bijdrager
    #10290101 Quote

@calathea en @mammiesammie oh herkenbaar! Hier ook dat dag en nacht ritme andersom! Overdag ligt ie sowieso stuk of 4 uur knock out, kun je álles met m doen. ‘S nachts is hij na de voeding zo wakker als wat, ligt hij met zn grote ogen rond te kijken en gaat hij écht niet in zijn bedje slapen haha. Maar vannacht ging het redelijk. Ik moet het ook maar loslaten, anders krijg ik er stress van haha.

Ik heb de medela ook besteld, niet de freestyle maar de andere geloof ik, wel een dubbele maar hij was ietsjes goedkoper. Wordt vandaag geleverd. Ben benieuwd hoe dat is haha. Heb nu nog wat teveel voeding in de borsten zei de kraam. Kon vannacht met geen mogelijkheid op mijn zij liggen door die bakstenen..

Hoe denken jullie over een app groepje? Of komt dat te dichtbij wat privacy betreft?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct