Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Januari 2020 Baby

• Auteur

@mammiesammie ik had het juist andersom wij waren al uit over de jongensnaam en nu blijkt het een meid. We hebben altijd een meisjesnaam in gedachten gehad maar je gaat toch twijfelen tenminste ik. 

Ik ben ook wel onzeker over vanalles. Vooral over heb ik dadelijk genoeg, hoe gaan we het doen straks enz terwijl k voor de zwangerschap het haast had uitgestippeld 😂. 

@mamamia ja het is best snel gestegen eigenlijk. Heb wel veel zoute bouillon gedronken enz en drop. 

#10241303 Quote

Hoi mama’s, 

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschappen! 

Ik ben er wat laat mee, maar ik zou heel erg graag bij de fb groep of een app groepje willen, na tig keer bijgesteld te zijn staat mijn datum voor ons zoontje nu op de 31e 🙂

Groetjes,

Felicia

RMoona
    Bijdrager
    #10241307 Quote

Hoi!

iedereen is welkom hoor in de fb groep!

zoek bobien fonk op, en dan voeg ik je toe!

Het is een leuke groep, en geen overload aan berichten ofzo!

x

Mama Mia
    Bijdrager
    #10241935 Quote

Omdat ik niet gelijk wil panieken, of ja niet bij de verloskundige als de idioot wil overkomen 🙃… wil ik jullie wat voorleggen en kijken wat jullie denken. 

Ik kan door de misselijkheid minder eten dan voordat ik zwanger werd. Tot nu toe ben ik in totaal 5,5 kg bijgekomen, maar de laatste dagen weeg ik iedere dag 100 gram lichter. Ik heb me op hetzelfde tijdstip gewogen, eet iedere dag nagenoeg hetzelfde als ontbijt en lunch (omdat dat gewoon het beste valt in mijn maag). Ik weeg me een uur of 2 na de lunch ongeveer. En vandaag was ik zelfs nog niet naar het toilet kunnen gaan, dus dat gewicht was er de afgelopen dagen wel al af. 

Kan dit kwaad, kan het iets te betekenen hebben dat het kindje minder groeit? Het is natuurlijk pas 3 dagen dat ik het bijhoud, maar dit heb ik gedaan, omdat ik vorige week al op hetzelfde gewicht zat ongeveer. In ieder geval kom ik nu niet 500 gram per week bij, zoals ze stellen.

Calathea
    Bijdrager
    #10241969 Quote

@mamamia: misschien ben je iets actiever dan afgelopen periode? 5,5kg erbij is heel mooi toch? Volgens mij verschilt dit enorm per persoon. En bij twijfel altijd vk bellen!

Hebben jullie nog tips tegen onrustige benen? Vooral ’s avonds en op bed kan ik er echt gek van worden…

Mama Mia
    Bijdrager
    #10242038 Quote

Ik hou het nog even in de gaten en als ik het niet vertrouw bel ik zeker :), dank je. Ben niet actiever geworden, eerder inactiever door alle klachten haha 🙈.  

Tips voor onrustige ledematen hou ik me ook voor aanbevolen. Die op internet zetten geen zoden aan de dijk. 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Klaasjee
    Bijdrager
    #10242052 Quote

Ik zou me nog even niet te druk er over proberen te maken. Ik ben überhaupt pas 4 of 4.5kg aangekomen. 

Misschien proberen niet elke dag te wegen? Je kan sowieso wel eens verschillen qua gewicht. Wanneer moet je weer naar de verloskundige? Je moet je niet gek laten maken door het internet dat je zoveel kilo aan moet komen. Dat is voor iedereen anders. Sommige komen 10kg aan en hebben een zwaarder kind en sommige komen 20kg aan en hebben een lichter kind. 

RMoona
    Bijdrager
    #10242060 Quote

Hi! 

Ik ben nu 20.5 weken zwanger. En nog maar 700 gram aangekomen.

Baby groeit goed, met mij gaat het goed..

Ik ben juist gestopt met sporten ivm wat lichamelijke klachten en geen zin hebben 🙂

Maak je zeker geen zorgen!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct