Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Januari 2020 Baby

• Auteur

Hier ook uitgerekend op 19 januari 2020 💙

Mama Mia
    Bijdrager
    #10253076 Quote

Welkom aan de nieuwelingen 🙂 .

Zo hey, pas na 20 weken, dat moet toch een shock zijn en zeker na zijn heftige periode. 

Ik ga binnenkort eens naar de bekkenbodemfysio, want poeh… bij iedere stap pijn. Niet te doen. Laat staan ’s nachts. Ik lijk wel ieder kwartier me te moeten draaien van de pijn. 

Kleintje schopt hier ook goed. Paar dagen geleden was het bijna 18u stil…. toen kreeg ik het toch even benauwd. Ineens begon kleintje toch te bewegen. Had bijna de verloskundige gebeld…. 

Hoe is het bij jullie allemaal?

Klaasjee
    Bijdrager
    #10253207 Quote

Welkom!

Oei inderdaad dat is wel ff schrikken en omschakelen als je er dan pas achter komt. Hopelijk kun je er toch een klein beetje van gaan genieten!

@mama mia dat zou ik idd maar doen dan. Misschien lukt het om het nog wat te verminderen of krijg je tips om er beetje mee om te gaan. Zeker ook ’s nachts.

Hier gaat het wisselend. Slapen blijft een drama. Vorige week voelde ik de kleine ook veel minder en door een slechte nacht was ik compleet overstuur ’s morgens. Mocht gelukkig een half uur later langs komen en even naar het hartje mogen luisteren. Alles was goed. Kleine lag waarschijnlijk “verkeerd” waardoor hij minder voelbaar was

Helaas wel een ander probleem gekregen.. verstopping icm een aambei😓 Zit nu aan mega vieze zakjes voor de ontlasting die ik kokhalzend inneem. Probeer het nog tot na het weekend maar anders ga ik andere vragen.

Hebben inmiddels wel onze babykamer gevonden!😁 komt over een maandje ongeveer. Nu nog helemaal bedenken hoe we de muren gaan doen. 

Gaan jullie ook naar in de wolken festival? Hoop daar ook nog wat inspiratie op te doen 😊 Wat voor matrasje hebben jullie gekocht?

Mama Mia
    Bijdrager
    #10253455 Quote

Oh Klaasje, wat vervelend. Verstopt kan ik over meepraten, maar gelukkig nog geen aambei. Heb je movicolon (macrogol) of psylliumvezels? Ik heb lactulosestroop klaar staan, mocht het echt nodig zijn, maar geloof me, al dat spul is smerig. Alleen lactulose is ook nog eens dat bij langdurig gebruik je darmen lui worden, dus ben daar ook niet zo blij mee.

Heb een aantal jaren geleden een darmonderzoek, daarbij moet je 2 liter van die macrogol innemen. Daarbij was voor mij de “oplossing” om het draagbaar te maken, drankje ijskoud drinken en tussen de slokken door een slokje bouillon. Het zoute van de bouillon en de kou van het drankje zelf haalde een beetje het smerige ervan af. 

Mama Mia
    Bijdrager
    #10253457 Quote

Ps: hoe ziet de babykamer eruit 🤩?

Klaasjee
    Bijdrager
    #10253458 Quote

Ik heb macrogol. De psyliumvezels mocht ik niet meer gebruiken. Heb het gisteren vermengd met Ranja maar dat is ook geen succes 🤣  Lactulose ga ik dan maar niet vragen.. heb er ook geen zin in dat er straks nog meer problemen bij kunnen..

Ik zou hier serieus geen 2l van op kunnen.. ik verdun het nu al meer dan mag, maar het de structuur blijft zo smerig. Gelukkig werkt het wel en kan ik wel weer naar de wc😇🤣

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Calathea
    Bijdrager
    #10253622 Quote

Welkom Gebruiker10166731 & Gebruiker10136182; hopelijk gaat alles goed met jullie?

@MammaMia @Klaasjee: ik merk dat als ik te druk ben die kleine minder actief is, had een tijdje terug ook dat ik al een aantal uren niks had gevoeld. Wilde niet meteen de VK bellen maar die zei dat ze dat echt geen enkel probleem vinden, liever te vaak. Maar wil dan niet als een soort overbezorgde zwangere overkomen 😉

@MammaMia:Vervelend dat je zoveel last hebt van je bekken, ik hoop dat de fysio iets voor je kan doen.

Ik heb nog geen last van echte verstopping maar kan wel een stuk minder goed naar de wc. Irritant natuurlijk. Al die “middeltjes” klinken niet erg lekker maar hopelijk helpen ze wel.

Ik ga naar het in de wolken festival en we are pregnant in Utrecht, ben benieuwd. Ooit naar de 9 maanden beurs geweest en dat vond ik verschrikkelijk, veel te druk en allemaal in de rij voor een gratis slabbetje, nee niks voor mij.

Wij hebben nog geen matras gekocht, moeten er eentje voor ledikant en wieg. Maar lees goede reviews over de matrassen van IKEA, zelf de eerste keer een matrasje op maat laten maken.

Gisteren weer een controle afspraak gehad bij VK en weer goedgekeurd. Kleine groeit goed en hartje weer even gehoord. Over 3 weken krijgen wij een groeiecho, jullie ook? Kan me niet herinneren dat ik die de vorige keer heb gehad.

Hebben jullie al een kinkhoestvaccinatie gehad/gehaald? Ik ga deze binnenkort bestellen, ga die toch maar nemen.

Mama Mia
    Bijdrager
    #10253643 Quote

@Klaasjee: meer verdunnen is juist niet erg. Meer vocht is juist beter. Het werkt niet goed als je het met te weinig vocht inneemt. 

@Calathea: ik was die dag niet drukker geweest, daarom baarde het me zorgen, maar idd ze hebben liever dat je een keer te vaak belt. Dat stelt op zich ook wel gerust. 

Fijn dat je weer door de keuring heen bent 🙂 . 

Ik heb volgende week suikertest en die week erna de groeiecho. 

Met de vaccinatie wilde ik nog een week of 2/3 wachten. Mag tot ongeveer week 32 of is het beste tussen week 28 en week 32 geloof ik gelezen te hebben?

Vannacht weer wakker gelegen… maar ik was niet alleen 😂.. ukkie heeft zich een ei uit getrappeld! Hihi

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct