Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Januari 2020 Baby

• Auteur

@ mamamia: gaf de verloskundige ook duidelijk aan dat er nog een kans is dat je kindje draait? Hoop het! En anders? Krijg je dan gesprek voor een geplande keizersnede of wachten ze tot het begint? 

Gelukkig heb ik niet zoveel last van het indalen. Alleen met lopen soms en kan niet meer fietsen. Dan merk ik het wel! 

Mama Mia
    Bijdrager
    #10270815 Quote

@Ons eerste kindje: Ja, het kan nog steeds dat ie vanzelf draait. Je krijgt een versie-poging aangeboden. Dit zou dan week 35/36 plaatsvinden, maar ik blijf sceptisch. 34% kans op slagen bij een eerste kindje. Onze VK promoot dat heel erg. De risico’s nog niet eens meegenomen.

Heb de keuzehulp ingevuld op internet… komt geen advies uit, alleen “bespreek met uw arts”! Haha, wat heb ik dan aan en keuzehulp als ie me niet helpt naar een antwoord? Ook de factsheet van de KNOV over versies gelezen. Heel leuk opgezet, net zoals ik ook geleerd heb, dus met onderzoeken die hun punt onderbouwen. Nou dan zoek ik ook wel eens op die databases naar onderzoeken die hun uitkomsten weerleggen. Ik ben echt heel kritisch (lastig 😋) op dat gebied. Ik neem niet zomaar wat aan. 

Volgens mij krijgen we, als we dat niet willen, anders een verwijzing naar het ZH. 

#10270828 Quote

Hopen maar dat het vanzelf nog draait! Vind het wel een beetje vreemd dat de verloskundige het zo promoot. Het is jouw beslissing toch? Zeker met de risicos en dat het niet eens zeker is dat het lukt!! 

Hopen dat ze in het ZH je beter begrijpen!!

Mama Mia
    Bijdrager
    #10270830 Quote

Ja, komt goed, hoe dan ook. Dank je 😊.

Klaasjee
    Bijdrager
    #10270840 Quote

@mama mia haha nou daar heb je idd wat aan🤣 Vooral doen wat je zelf wilt en laat je niet gek maken door wat andere allemaal zeggen!! Als je het niet wil dan wil je het niet. 

@ons eerste kindje fietsen voelde van de week ook niet zo prettig nee😯 Conditioneel ook niet🤣 Kan je nog wel autorijden? Hoor dat dat bij sommige soms ook niet meer gaat

#10270866 Quote

@ Klaasjee: autorijden gaat gelukkig wel, maar is geen feest. Maar heeft meer te maken dat ik last heb van mn pols. Dus rij het liefst maar mee!!

Is bij jullie de kraamhulp al geweest voor intake?

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Mama Mia
    Bijdrager
    #10270882 Quote

Intake al 2 maanden geleden geloof ik. Of komt er nog één? 🙈 

Ons bed is 59cm hoog en kan eigenlijk niet op klossen. Dan gaat het zeker kapot. Volgens onze kraamzorgorganisatie zou het bed 65cm hoog moeten zijn. Wil eigenlijk bellen om te vragen of we het niet zo mogen laten. 

Heeft iemand van jullie ervaringen hiermee?

#10270931 Quote

Nee, maar eentje bij ons! Dat was wel lekker vlot!!

65 cm maar? Bij ons moest hij 80 zijn voor de thuisbevalling. Maar wij hebben een hele ombouw erom. Dus mn man heeft er planken met klossen onder gezet. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct