Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Januari 2021❤️

• Auteur
  • Unity
    Bijdrager
    #10345283 Quote

Lott wat leuk (bijna zeker) twee meisjes!

Zwaantje heel veel plezier morgenvroeg 🙂

Ik heb op 25 aug de 20 weken echo, die is niet bij de verloskundige maar bij het diagnostisch centrum. Een verloskundige is bijna nooit echoscopiste hebben ze mij verteld (ze kunnen wel basisecho’s maken bij ons). Wel fijn dat het bij jullie allemaal in 1 is Zwaantje!

Unity
    Bijdrager
    #10345285 Quote

O ja, kunnen jullie wat inspiratie delen voor de babykamer?

Gaan jullie voor een complete set (ledikant/commode/kast) of alles los? En een ledikant die je later kunt uitbouwen tot peuterbed of gewoon echt alleen tot 2 jaar. 

En gaan jullie een muurtje schilderen of behangen?

Ben erg benieuwd, wij weten het nog niet haha. 

AnoekHP
    Bijdrager
    #10345393 Quote

Wat leuk Lott! Hoe staat de stand dan nu?

Wij hebben vandaag toevallig de babykamer geverfd, de muren hebben een roest/cognac bruine kleur gekregen tot ongeveer een meter een daarboven dan gewoon wit. We zijn er zelf heel erg blij mee! We gaan voor zwarte meubels, alleen een commode en een ledikant vanwege de ruimte. En dan wel gewoon een set. We hebben geen rekening gehouden met peuterbed, we vinden deze gewoon het mooist! En dan wordt het “thema” verder bos, dus met veel bosdieren en de accessoires ook in het bos thema!

Morgenochtend hebben we ook een eerste rondleiding op een kinderdagverblijf, de wachtlijsten hier gaan hard! Heel leuk en ook wel spannend, nieuwe fase weer haha!

GebruikerSanne
    Bijdrager
    #10345398 Quote

Klinkt als een mooi kamertje Anoek! Wij hadden bij onze eerste een soort droom-kamertje, donkerblauwe muren met wolken vorm lampjes, wit kleedje en ook alle meubels wit. Bedje tweedehands IKEA en commode was een ladekast die ik nog had. Verder een Chesterfield stoel gescoord via MP. Beste aankoop ooit, als je in de nacht met je baby zit is het heerlijk om je hoofd tegen die zijkanten aan te laten leunen! Al heb ik die kleine ook vaak gewoon lekker mee in bed genomen als hij wakker werd. Maar nu gaan we eerst verbouwen… Dus kunnen we pas eind november de babykamer en kamer van m’n zoontje inrichten! 🙈

Lott waarschijnlijk 2 meiden, leuk zeg! Maar het kan dus nog een jongen en meisje blijken met de 20 weken echo?

Wij hebben 12-08 de 20-weken echo, weer echt een mijlpaal!! Daarna met 24 weken een gesprek met de gynaecoloog omdat we moeten kiezen of het een keizersnede wordt of niet, gezien wat eerdere complicaties bij m’n eerste bevalling. Heb daar ook laatst EMDR (traumaverwerking) voor gedaan, dus sta er gelukkig wel al een stuk relaxter in. Nu meer gewoon een medische beslissing ipv emotionele. Ben benieuwd wat het wordt.

Lott
    Bijdrager
    #10345440 Quote

Oo ik ga straks alles nog even goed lezen maar we zijn zeker van twee meisjes nu!

Dus zoals beloofd hierbij mijn jongens namen, het hoeft niet je smaak te zijn dus ik hoef geen commentaar 😜

Abel
    Evan
    Ingmar
    Otis
    Sam
    Melle
    Diede
    Jent
    Jelte
    Iben
    Otto
    Axel

CvdLB
    Bijdrager
    #10345441 Quote

Bedankt voor het delen lott! Toch weer inspiratie opgedaan.

Morgen hebben wij de echo, extra check en het voor het geslacht. Ben zo benieuwd.

De kamer, bij de eerste waren wij al druk in de weer maar nu nog (bijna) niet. Wel maken we plannen, of bedenken we ideee. We twijfelen nog over welke kamer we aan de baby geven. Mogelijk krijgt ons zoontje dus een nieuwe kamer, en de baby de bestaande. Die is okergeel en grijs. Verder geen thema, vooral bijpassende kleuren.

Hoe gaat het met de klachten verder? Hier nog steeds vermoeid en sommige dagen ook nog flink misselijk in de ochtenden. 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Lott
    Bijdrager
    #10345442 Quote

Wij gaan een hemnes ikea kast kopen als commode in het grijs en twee witte ledikantjes. Kledingkast heb ik nog van mijn babykamer, die moeten wij nog even verven. Verder gaan we op de muur achter de ledikanten waarschijnlijk bergen/driehoeken in beige/grijs /zandtinten schilderen maar dat weten we nog niet zeker. En een schommelstoel heb ik nog van vroeger dus dat is wel fijn 😊

Veel plezier met de echo morgen, babytv! 

Tulipaa
    Bijdrager
    #10345443 Quote

Lott, wat tof twee meiden!! 

Anoek, klinkt als een leuk kamertje hoor! Wij hebben voor de eerste niet geverfd of behangen maar gefiguurzaagd. Ik had heel tof behang gezien met olifantjes en toen heeft mijn vriend twee van die olifanten uit gezaagd en geschilderd in dezelfde kleuren. Verder een complete kamer gekocht bij babypark van kidsmill. Die is nog steeds in gebruik (zijn we heel blij mee) en dus komt er voor baby nr 2 ook een nieuwe kamer. Ik ben nog aan het verzinnen wat het thema gaat worden daar. De kinderwagen gaan we wel hergebruiken, want onze oudste kan inmiddels in de buggy en tegen die tijd zelf ook een aardig eindje stappen hoop ik! 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct