Als je zwanger bent en gevoelig voor slechte bevallings verhalen moet je vooral NIET verder lezen. Ik wil absoluut niemand bang maken of afschrikken. Gelukkig is mijn verhaal iets wat nog maar zelden voor komt.
Ik ben op zoek naar iemand die ongeveer t zelfde heeft mee gemaakt. Maakt niet uit wanneer. 10 jaar terug of vorig jaar.
Hier komt m’n verhaal; na een smetteloze en bijna klachtloze eerste zwangerschap van 41 weken en 5 dagen braken op een vrijdagmiddag mijn vliezen. Zaterdag vroeg in de ochtend werd ik wakker met weeën. En wat later zijn we met verloskundige naar het ziekenhuis gegaan. In het ziekenhuis aangekomen werd ik eigenlijk direct ziek. Koorts, ijs koude rillingen en ongelooflijk moe (kraamvrouwenkoorts). Na zo’n 18 uur weeën en 10 cm ontsluiting werd toch besloten om een spoed keizersnede uit te voeren om 12 uur in de nacht omdat onze beeb t niet langer zou trekken. Ik werd onder volledige narcose gebracht en de beeb werd gehaald. Om 10 voor half 1 zondag nacht 22 juli 2018 was Novi er ♡. Op de OK tafel bleek dat mijn baarmoeder volledig geïnfecteerd was en nadat ik 3.5 liter bloed was verloren omdat de artsen het niet meer dicht kregen, hebben ze helaas moeten besluiten om mijn baarmoeder volledig te verwijderen. Ik kwam om 5 uur in de ochtend pas van de OK af om wakker te worden op de IC en ik heb in totaal 4 weken in het ziekenhuis gelegen. Ik was echt heel erg ziek. Zo ziek dat mijn huisarts vreesde voor mijn leven. Een deel van mijn organen functioneerde zeer slecht en ik zat helemaal vol vocht. Ik ben na de keizersnede nog 2x geopereerd en heb veel afdelingen gezien in die 4 weken. En ik was ook nog moeder geworden van een ongelooflijk sterk meisje die ook ziek was. Het gaat nu goed met mij. De lichamelijke naweeën van heel het gebeuren ebben langzaam weg. Met de beeb gaat het super! Gelukkig!
Maar ik ben dus op zoek naar lotgenoten. Afgelopen zomer was er een top wat betreft kraamvrouwenkoorts. Misschien heeft 1 vrouw iets soortgelijks mee gemaakt. Misschien kunnen we elkaar helpen om er mee om te gaan. En ervaringen delen. Ik wil absoluut niet met een psych of zo praten ik praat veel liever met een ervaringsdeskundige.
xx Stacee