Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Maart 2022 - pagina 34

• Auteur
  • BibiWa
    Bijdrager
    #10526178 Quote

Oef dat lijkt me lastig! Zelf herken ik dat nog niet. Ik ben 20 maart uitgerekend. Wel een heel beweeglijke baby. Soms flinke bewegingen richting m’n blaas. En af en toe steken in vagina. Verder heb ik er niet veel hinder van. Wel vaak ontzettend last van maagzuur. En als ik een tijdje lig of zit dan is m’n bekken heel stijf. Flinke stukken wandelen lukt ook niet meer.

CFK
    Bijdrager
    #10526304 Quote

Hopen dat het zo blijft bij jou Bibiwa ☺️ Jij verder al helemaal klaar met de voorbereidingen? Ik vind het nu wel weer spannend worden, ben 2 maart uitgerekend, maar kans bestaat dat ik weer een keizersnede krijg dus zal hoogst waarschijnlijk eerder worden. Wel weer zin om dit kereltje te ontmoeten 🥰

BibiWa
    Bijdrager
    #10526382 Quote

Voor jou is het ook alweer een stukje dichterbij natuurlijk 🙂 waarom een keizersnee?
    Het meeste heb ik voorbereid. Nog even nagaan of ik iets mis qua kleding. Volgens mij heb ik vrij weinig in maat 50. De kamer is verder klaar. Straks in m’n verlof gaan we dingen in elkaar zetten die nu in de weg zouden staan, zoals de box en het wiegje. Dus nog wat puntjes op de i te doen. En jij?

CFK
    Bijdrager
    #10526541 Quote

Eerste bevalling in een keizersnede geëindigd, beetje afhankelijk van hoe de baby nu ligt hoe ik kan bevallen.
    Voor ons ook nog in elkaar zetten van de box en de co-sleeper, de kleine gaat straks op de huidige kamer van mijn oudste en die schuift dan weer een kamer door. En zal binnenkort ook de vluchttas maar eens klaarzetten haha. En kleertjes wassen, maxi cosi klaarzetten, etc.

BibiWa
    Bijdrager
    #10532342 Quote

Hoe gaat het nu met iedereen? Ik merk zelf dat ik echt in een andere fase terecht ben gekomen. Lopen gaat echt een heel stuk lastiger (met name wandelen wat langer). In de avond nog wat meer ongemak. En ik heb regelmatig tussen de middag een dutje nodig omdat ik anders in de avond te moe ben.

Mylwen
    Bijdrager
    #10532381 Quote

Hi, ik merk nu ook wel dat ik richting het einde ga. Elke keer als ik opsta doen m’n heupen pijn, ik lig zelf ook geregeld op de bank en alles kost wat meer moeite. Daarbij ook nog dat ik geregeld in en uit het ziekenhuis loop voor extra controles, er is altijd wel weer iets wat niet helemaal volgens de norm is, al lijkt er tot op heden gelukkig nog niks mis te zijn met de kleine. Maar dit maakt het allemaal ook wel wat zwaar. Ik hou mezelf maar voor dat we er bijna zijn 😉. Al moet dan het ergste misschien nog wel beginnen 😅, haha. Hoe gaat t bij jou verder, Bibiwa? En bij de rest?

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

BibiWa
    Bijdrager
    #10532461 Quote

Heel herkenbaar: als ik een tijdje zit of lig is het ook even lastig om in beweging te komen. Een stijfheid in bekkengebied ofzo. Wat vervelend dat je regelmatig naar het ziekenhuis moet. Zelf heb ik buiten de reguliere zwangerschapskwalen geen gekkigheden gelukkig. 🙂 en de baby gaat helemaal goed!

CFK
    Bijdrager
    #10533127 Quote

Ik tik bijna de 39 weken aan en Voor mij wordt het zwanger zijn ook steeds minder plezierig 😅 kwaaltjes worden steeds aanweziger. De kleine heeft veel momenten van intensief bewegen waardoor het net voelt of hij heel mijn bekken en bekkenbodem uit elkaar trekt. Stekende pijn van onderen daardoor en vaak ook wat urineverlies waardoor ik steeds denk dat mijn vliezen breken haha. Natuurlijk zijn er ook momenten dat het gewoon goed gaat en dan geniet ik er ook nog van, maar de zorg voor mijn andere zoontje is ook echt steeds moeilijker wat ik wel sneu vindt. Gelukkig kan hij er heel goed mee omgaan en snapt hij wel waarom mama hem even niet op kan tillen. Nog eventjes en dan hebben we allemaal ons kleine frummeltje in onze armen 😍

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct