Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Mama Loes autostoel zeno 360

• Auteur
  • MamaVanMJR
    Bijdrager

Haaaiiiii,

Ik ben dringend op zoek na mensen die deze autostoel hebben. Vooral nieuwsgierig hoe die geïnstalleerd is achterste voren middels isofix en driepuntsgordel. Wij krijgen deze stoel qua driepuntsgordel op geen enkele manier goed. Als we de stoel willen draaien om onze baby erin te zetten zit de gordel in de weg. Het kan toch niet zijn dat we allerlei stunten moeten uithalen om de baby erin te krijgen. We hebben het precies gedaan zoals bijv YT het laat zien, alleen zie je daar niet dat de gordel in de weg zit qua filmen…

Help!

Neusje
    Bijdrager
    #10348190 Quote

Wij hebben ook een 360 graden stoel van daar. Ik weet niet of het dezelfde is maar wij zaten ook met dat probleem. Als de gordel door de stoel heen gaat kun je niet meer draaien en dat is juist niet de bedoeling van de stoel. 

We hebben de gordel nu door de achterkant van de isofix ‘basis’ waar het op staat. Volgens mij vriend niet veilig omdat hij denkt dat zo de stoel kan losschieten bij een ongeluk. Maar toch rij ik er zo mee. Zo kan ik wel de stoel gebruiken zoals hij bedoelt is. 

Wolkjes
    Bijdrager
    #10348226 Quote

Hi! 
    Ik ken de stoel niet, maar was nieuwsgierig en heb hem opgezocht. Ik begrijp dat als je de stoel tegen de richting in wil gebruiken dat dat alleen met isofix bevestiging kan. 
    Met de rijrichting mee met de autogordel. 

Waarom gaan jullie niet terug naar de winkel voor uitleg en hulp? Er worden zoveel kinderen onveilig vervoerd in de auto met zoveel extra letsel tot gevolg…😕

MikkieX
    Bijdrager
    #10348230 Quote

Heb de stoel even opgezocht en volgens mij bevestig je hem als je tegen de rijrichting in vervoert niet met de driepuntsgordel (alleen met isofix). 

Maar ik ben het wel met de reactie hierboven eens dat je misschien het beste de winkel even kunt contacten. Ik schrik er soms best van hoe onveilig sommige stoelen geïnstalleerd zijn en dat kan écht grote gevolgen hebben mocht je ooit een ongeluk krijgen!

MamaVanMJR
    Bijdrager
    #10348237 Quote

Ik heb contact gehad met de winkel maar buiten de isofix moet die ook nog bevestigd worden met de driepuntsgordel. Alleen isofix is niet genoeg en dus idd onveilig. Dat zie je ook op de youtube uitleg ervan wat mamaloes heeft. Precies zo gedaan, maar dan zit de gordel volledig in de weg. Zelfs als die niet zou draaien krijg je de baby er te moeilijk in door de gordel. En alleen met isofix en de “derde” gordel/vastketen punt dan heeft de baby de gordel boven t hoofd , zo goed als op het hoofd liggen wat ook niet de bedoeling kan zijn. 

Kievietje
    Bijdrager
    #10348293 Quote

Wij hebben ook zo’n stoel. Inmiddels gebruiken we hem met de rijrichting mee. Maar toen we haar nog achterstevoren vervoerden hadden we de stoel ook gewoon met isofix én driepuntsgordel vast. Ging prima. Konden hem gewoon draaien. Gordel even iets omhoog, kind erin, gordel weer terug.

Lees ook: Alles over doorslapen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct