Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Miskraam 2019 cytotec.

• Auteur
  • Sabina Heuser
    Bijdrager

Op 24 maart kwamen wij erachter dat ik eindelijk zwanger was. We hebben het twee jaar geprobeerd en ik had het eigenlijk losgelaten.

We waren heel blij! Na twee weken kreeg ik veel pijnscheuten vooral aan de rechterkant en in mijn bovenbeen toch maar de vk gebeld en we mochten langs komen.

ze kon nog geen hartje vinden maar het kon ook nog te vroeg zijn dus we moesten een week wachten…. wat waren die 6 dagen de langste ever…. die onzekerheid het wachten… pppfff ik vond het vreselijk dat wachten!

eindelijk was het dinsdag en we mochten…superzenuwachtig natuurlijk…

JAAAA…. schreeuwde ik, het knippert ik zie het! Voordat de vk iets kon zeggen 🤦🏻‍♀️. Ze benoemde het ook en we waren dolblij. Ze zei wel dat het kleiner was, dus waarschijnlijk de eisprong later gebeurd. 

Met 8 weken terug nog een echo helaas klopte het hartje niet meer, ik zag het meteen volgens de vk is het 7 weken en 6 dagen geworden.

Achteraf gezien moest ik een avond alleen maar huilen het stroomde over mijn wangen…de dag voor de 8 weken echo zeg ik nog tegen mijn man… zal het hartje nog kloppen? Dus ik denk dat dit gewoon intuitieve ingevingen waren.

na een kort gesprek,  meteen besloten ik wacht wel de natuur doet zijn werk heus wel.

maar na een kleine twee weken wilde ik toch iets wat me kon helpen. Ik kon niet meer wachten…. want ik kon geen afscheid nemen ik kon niet echt huilen… ik was heel boos… en voelde me heel schuldig en durfde ook niet echt naar buiten…. het was tijd om het een plekje te geven.

maar ja curretage vond ik wel heel eng… en medicijnen eigenlijk ook… toch maar cytotec gekozen (misoproposol).

Wat was ik bang om tabletten te gebruiken na alle horror verhalen, maar het is me allemaal erg meegevallen.

S’ochtends 9.30 uur begonnen met 4 tabletten vaginaal in gebracht daarbij 2 paracetamol en 2 feminax in genomen. Even geslapen….

13.30 weer 2 tabletten ingebracht en 2 paracetamol genomen. Ik had hele lichte druk onderin me buik

17.30  weer twee in en 2 pcm+ 2 feminax. Met het inbrengen een drupje bloed.

21.30 twee in en 2 pcm

01.30 laatste twee ingebracht 2 pcm en 1 feminax

Geen bloeding meer en geen pijn… alleen lichte druk onderin me buik…Ik heb de hele dag eigenlijk gewoon gelegen en rustig aan gedaan met netflix….

Volgende dag om 10.30 nog 2 feminax en 2 pcm genomen… er gebeurde nog steeds niets…(weer die onzekerheid… moet ik dan toch curretage….weer wachten)

Moest toch afwachten van het ziekenhuis als er om 15.00 nog niks was  dan even terug bellen.

Ik had toch al 12 tabletten ingebracht…

14.30 begon de bloeding…. niet heel veel.

Nog steeds geen pijn alleen soms een klein krampje maar niks ergs

20.00 besloot ik te gaan douchen

Onder de douche floepte (ja echt floepte) de hele vruchtzak er in 1x uit zonder pijn.

Het was helemaal in tact en kon op deze manier er mooi afscheid van nemen. Het was een vruchtzak (ongeveer 6/7cm)met de moederkoek eraan/in vast en het kindje zat erin was iets kleiner als een cm…het kindje was wel al wat los weefsel en niet compact maar kon duidelijk de ruggegraat en de uitstulpingen van armpjes en beentje zien. 

Ik heb dus geen pijn, geen stolsels, geen erge bloeding gehad. Wilde dit graag delen omdat ik dus heel veel enge verhalen had gelezen en de gyn het ook wel heftig bracht. Ik was ook voorbereid op het ergste maar het kan dus ook op deze manier. 

Wij hebben het zakje in zijn geheel begraven op een bedje van rozenblaadjes in de aarde. Nu moeten we het een plekje gaan geven. Maar dit kindje hoe klein ook zal ik nooit vergeten het hartje klopte al en voor mij heeft het geleefd in mijn buik en in mijn gedachte.

Heel veel sterkte voor ieder die dit moet doormaken.

#10200088 Quote

Ik heb bij 11 weken een miskraam opgewekt met cyotec, ook mij is het reuze meegevallen.

Hopelijk hoef ik het nooit weer mee te maken, maar mocht het weer voorkomen zou ik weer voor cytotec gebruiken.

Daan’tje
    Bijdrager
    #10207974 Quote

Ik heb je verhaal met kippenvel gelezen. Wat heftig maar mooi.

Hopelijk heb je je verdriet een plekje kunnen geven.

Veel kracht en sterkte (al is het wat later..)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct