Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

 

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Misselijkheid, wat te doen?

  • Auteur
    Berichten

  • CGVRCIV
    Bijdrager
    #10500092

    Hi, Sinds een aantal dagen (week 8) ben ik zo misselijk? Ik kan letterlijk hele dagen in bed liggen. Zelfs auto rijden word ik niet goed van. Moet gelukkig nog niet overgeven maar dat gevoel van “bijna over m’n nek gaan” is ook vermoeiend.
    Het gaat pas weg als ik wat eet. Maar kan niet de hele dag door eten 😂

    Gouden tip? Liefst geen gember, dat verdraag ik niet haha


    Bo-Belle
    Bijdrager
    #10500113 Quote

    Mijn tip is toch echt om wél de hele dag door te eten 😉 hoeft natuurlijk niet elke keer veel te zijn maar droge Crackers, een banaan… ik at echt om de 1.5/2 uur. Zodra ik trek kreeg begon de misselijkheid dus moest ik voor die tijd wat eten. Had ook altijd wat makkelijks mee want zodra ik na ging denken wat ik dan wilde eten werd ik ook misselijk… 

     


    Madili
    Bijdrager
    #10500140 Quote

    Hoi.

    Erg vervelend! Maar inderdaad zorgen dat je niet leeg bent! Ik had dit tijdens mijn eerste zwangerschap ook. Zodra ik ’s nachts eruit moest voor te plassen, at ik ff wat. Cracker, peperkoek, paar druifjes. Dan viel de ochtend vaak mee betreft het misselijk zijn.

    En de deur ging ik niet meer uit zonder eten haha, doosjes rozijntjes waren echt de live safer.

    Succes en ohja proficiat met de zwangerschap!


    RomyVM
    Bijdrager
    #10500151 Quote

    Ik ben nu 7 weken zwanger van een 3e kindje. Ben nooit extreem misselijk geweest in al mn zwangerschappen en nu ook niet gelukkig, maar ik merk wel dat ik vooral in de ochtend echt elke 2 uur iets moet eten anders krijg ik vlagen van misselijkheid.
    Zodra ik uit bed kom direct ontbijt, rond 9 uur een stuk fruit en koek, rond 11 uur een blokje kaas ofzo en dan rond 12 uur lunch. De middag trek ik wel goed als ik een goede lunch op heb.

    Dus tja, ik eet wat meer dan normaal maar nog helemaal geen gekke dingen of extreem veel. Een reepje kaas of een handje druiven extra is toch geen probleem. En in mn tas zit altijd een klein snoepje, want dat beetje suiker helpt enorm als de misselijkheid opspeelt!


    ElsieJoy
    Bijdrager
    #10500152 Quote

    Herkenbaar hoor, ik ben nu 6 weken en dat gevoel heb ik nu dus ook. En al helemaal als je ergens zin in hebt, het koopt, een dag later klaarmaakt, het dan voor je neus ziet staan en je maag denkt: NOPE! 

    Bij mijn zoontje hielp het wel om de hele dag door kleine beetjes te eten en ook even te blijven liggen na het eten van een crackertje (bewaar wat in je nachtkastje) voor ik opstond (’s morgens was mijn maag het leegst en was het meestal erger, maar ik had er de hele dag door last van). Een half uurtje later kon ik dan meestal echt ontbijten (met wisselend succes).

    Pepermunt kon bij mij ook heel erg helpen om dat misselijke gevoel op de achtergrond te krijgen en sultana’s vallen tot nu toe ook goed, evenals verse rozijnenbroodjes en soep. Wat ik wel nog goed weet van mijn zoontje en nu dus weer ervaar is dat het heel erg van dag tot dag kan wisselen wat wel en niet goed valt. Soms had ik bijvoorbeeld heel erg zin in meloen, dan viel dat meestal ook wel goed, terwijl ik dan een dag later de rest van de meloen kon proberen te eten en eigenlijk al groen wegtrok voor ik de eerste hap had genomen. Ik heb ook standaard eigen theezakjes bij me (en dus sultana’s en pepermunt) zodat ik zeker weet dat ik ergens iets kan drinken wat me goed valt.


    WonderAn
    Bijdrager
    #10500208 Quote

    Ik was vanaf week 6 t/m week 16 misselijk. Ik hoefde bijna niet over te geven, maar herken het gevoel van; ‘het kan ieder moment gebeuren’.
    Bij mij hielp toch echt alleen letterlijk ‘door de misselijkheid heen eten’. Dus continu een droog crackertje of wat fruit etc. Leg dat ook neer op bijv. je nachtkastje.
    Zou het je dus toch willen aanraden😜

    Lees ook: Zwanger, en nu?

    Zwaluwtje
    Bijdrager
    #10500232 Quote

    Bij mij hielp het om te blijven eten. Om niet te vervallen in slechte gewoontes at ik ook gewoon vaak groenten tussendoor, zeg maar tomaatjes, wortel, paprika, weinig calorieën wel goede vulling. Afgewisseld met om de anderhalf a 2 uur bijvoorbeeld 2 beschuitjes met kaas, een grote eierkoek etc. Een pepermuntje werkte bij mij ook goed, later ben ik nog over gegaan op de rennies met pepermunt voor de noodgevallen (over een half uurtje avondeten of in de auto etc.) en stoppen met het drinken van koffie en thee met cafeïne werkte ook goed. Heb die weken ook veel melk gedronken, werkte ook tegen de misselijkheid.


    SenK
    Bijdrager
    #10500309 Quote

    Vooral eten wat je wel kan verdragen en genoeg rusten. Als ik teveel deed hing ik meteen weer boven de wc.

    Daarnaast heb ik ook liters aquarius lemon gedronken. Aardbeien, vanillevla, droge toastjes, en pepermuntjes bleven ook aardig goed binnen.


    CGVRCIV
    Bijdrager
    #10500383 Quote

    Ik heb alle reacties stuk voor stuk gelezen! Voel me eindelijk niet alleen!

    Ik ga inderdaad wat vaker eten. Ik las om de 1.5/2u. En gezonder snacks. Want ben wel echt bang dat ik ongezond aankom.
    En dan denk ik gewoon doorbijten. Hopelijk is het met 12 weken voorbij 🥴

    @Zwalutje & @Elsiejoy inderdaad! Als ik kauwgum eet, wat ik vaak in de auto heb helpt het ENORM!

    @Madili: dankjewel m’n eerste kindje 🥺 spannend!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct