Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

NOD 100

• Auteur
  • Marina
    Bijdrager

Hoi allemaal,

Ik voel me de afgelopen dagen erg onrustig. Ik ben eind vorig jaar gestopt met het slikken van de pil. Ik weet niet meer precies wanneer dit was. Dit zou november kunnen zijn, maar ook december. Ik heb altijd vol de pil door geslikt totdat mijn lichaam mij dwong ongesteld te worden. 

De eerste 2 maanden werd ik gewoon ongesteld. Vervolgens ben ik 2 maanden niet ongesteld geworden. Toen werd ik weer ongesteld. Nu is het bijna 100 dagen geleden sinds de laatste keer dat ik ongesteld was. Ik ben ook niet zwanger, maar dit zijn we ook niet echt aan het proberen. Een kindje zou meer dan welkom zijn, maar we zijn er voor de rest niet zo mee bezig. 

Ik maak me zorgen dat ik al zo lang niet ongesteld ben geworden. Nu zag ik dinsdag avond wat bruine afscheiding. Na de seks had ik wat licht bloedverlies (een paar druppels). Woensdag was het weer niks en woensdagavond had ik licht weer licht bloedverlies. Vandaag heb ik weer wat bruine afscheiding, maar het is allemaal maar minimaal. 

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?

BengelsBaby
    Bijdrager
    #10222380 Quote

Dit lijkt mij heel normaal. De eerste menstruatie is vaak nog de pilbloeding. Bij mij heeft het 3,5 maand geduurd voordat ik ongesteld werd de eerste keer. En toen ook 2 dagen minimaal bloed, paar druppels en donkerdere afscheiding. Het kan zeker een half jaar tot jaar duren voor de cyclus weer goed op gang komt helaas. Als je je echt zorgen maakt zou ik even langs de huisarts gaan. 

BengelsBaby
    Bijdrager
    #10222381 Quote

Dit lijkt mij heel normaal. De eerste menstruatie is vaak nog de pilbloeding. Bij mij heeft het 3,5 maand geduurd voordat ik ongesteld werd de eerste keer. En toen ook 2 dagen minimaal bloed, paar druppels en donkerdere afscheiding. Het kan zeker een half jaar tot jaar duren voor de cyclus weer goed op gang komt helaas. Als je je echt zorgen maakt zou ik even langs de huisarts gaan. 

BengelsBaby
    Bijdrager
    #10222382 Quote

Berendsje
    Bijdrager
    #10222383 Quote

Hoi,

Ik heb geen ervaring met zo’n lange tijd geen menstruatie. Na het stoppen met de pil kwam het bij mij wel onregelmatig, maar altijd tussen de 28-35 dagen. Wel heb ik een aantal keer gehad dat mijn menstruatie startte met spotting. Dus eerst een aantal dagen licht bloedverlies. Het werd steeds donkerder en meer tot het overging in de echte menstruatie.

Wellicht betekent het bij jou ook dat je ongesteldheid eraan zit te komen. Succes! Waarschijnlijk komt het allemaal door het ontpillen, maar als je je zorgen maakt kan je altijd langs de huisarts voor advies

BengelsBaby
    Bijdrager
    #10222384 Quote

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Marina
    Bijdrager
    #10222400 Quote

Dankje voor jullie reactie. Ik zal gewoon nog geduld hebben dan…

Ik had me denk ik nooit zo gerealiseerd wat voor een enorm impact zo’n klein pilletje op je lichaam kan hebben op het moment dat je zou stoppen…

Roosendaler
    Bijdrager
    #10222415 Quote

Ik ben vorig jaar november gestopt met de pil, gelijk normale ongesteldheid tussen 28 en 33 dagen.. wel wisselend.. na 15 jaar de pil slikken. Ik had ook de lichtste pil.

Het is normaal dat het een jaar duurt voordat je lichaam weer gewent is zelf de hormonen aan te maken. Dus niks om je zorgen om te maken. Ook omdat jullie niet echt bezig zijn met “klussen”,

Je kan ook naar de huisarts en die schrijft wat voor om de menstruatie op gang te laten komen. 

Er is niks mis met je en normaal maar wel erg vervelend

Roosendaler
    Bijdrager
    #10222416 Quote

Ik ben vorig jaar november gestopt met de pil, gelijk normale ongesteldheid tussen 28 en 33 dagen.. wel wisselend.. na 15 jaar de pil slikken. Ik had ook de lichtste pil.

Het is normaal dat het een jaar duurt voordat je lichaam weer gewent is zelf de hormonen aan te maken. Dus niks om je zorgen om te maken. Ook omdat jullie niet echt bezig zijn met “klussen”,

Je kan ook naar de huisarts en die schrijft wat voor om de menstruatie op gang te laten komen. 

Er is niks mis met je en normaal maar wel erg vervelend

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct