Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

NOD juli 2021

• Auteur
  • Liefs van
    Bijdrager
    #10471598 Quote

@vennetje en @wondertjedrie thanks boor jullie antwoord ik had al zo’n vermoedde namelijk omdat ik 3 dagen een smiley had (CD: 18, 19 en 20) maar ik testte savonds deze keer en had ergens in de ochtend (dag 20) ovu pijn (ong. 40 uur na de 1e positieve test) dus ik denk toch dat mn ei dan die dag overdag gesprongen is en dan savonds nog wel een smiley. Heb die avond nog wel geklust maar de dag erna dag 21 niet meer en toen ook niet getest (testen op).

Waar we al niet mee bezig zijn he hahaha….

Veraa
    Bijdrager
    #10471604 Quote

@Mylwen gefeliciteerd! Mooie testen 🥰.
    Voor wat betreft je 2e vaccinatie. Ik kreeg destijds bij de GGD te horen dat zij adviseerden (de arts daar) om te wachten tot na de 13e week en je dus uit het eerste trimester bent. Er zijn geen redenen om te denken dat het niet goed zou zijn in het 1e trim maar de arts zei, na het 1e trim is alles aangelegd dus dan zijn eventuele risico’s gewoon veel kleiner.
    Maar het blijft een persoonlijke keuze. Altijd!
    Hele fijne zwangerschap gewenst!

WondertjeDrie
    Bijdrager
    #10471606 Quote

Helaas ongesteld geworden ik zie jullie volgende maand wel weer😢

ShanaV
    Bijdrager
    #10471609 Quote

Hoera voor de hartjes ❤️

Vraagje voor de “oliegebruikers”… Ik gebruik nu tarwekiemolie omdat de positieve ovulatietest pas na 19 dagen was en ik de luteale fase de tijd wou geven. Voor de MA altijd een cyclus van 29 dagen, nu al dag 31.. Werd jullie cyclus langer?
    Ik voel zelf niets en durf nog niet testen 🙈
    Succes voor de meiden op het wachtbankje 🍀🍀🤞

Liefs van
    Bijdrager
    #10471626 Quote

@wondertjedrie shit shit shit 😪

CharlieB
    Bijdrager
    #10471634 Quote

Hoi dames,

sinds vandaag ineens scherpe steekjes rechts onder in me buik.. iemand die dit herkent ? 

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Mylwen
    Bijdrager
    #10471668 Quote

@Vennetje Ow, sorry. Dat wist ik niet. Dan was mijn reactie misschien niet helemaal gepast. Maar wil nog steeds niet zeggen dat het helemaal niet natuurlijk kan lukken. Ik snap inderdaad dat z’n tijdsdruk niet meewerkt (aangezien wij volgend jaar gaan trouwen had ik mezelf ook maar tm augustus gegeven). Maar door die opmerkingen van mijn vriend, had ik op een gegeven moment wel zoiets van, tja dan maar niet. Al zal dit in jouw geval natuurlijk nog iets anders zijn. Ik zal in ieder geval voor je duimem 🤞, al weet ik dat je daar waarschijnlijk ook niet zoveel aan hebt, maar het kan geen kwaad 😉. Ik hoop voor je dat het snel lukt!!

@Djam Hele geruststelling om te horen. Is ook wel zo dat ik na die ene dag een paar druppel, tot nu toe niks meer heb gehad *afkloppen*.

@Veraa Ja, ik heb al eerder ergens gehoord om eventueel te wachten. Enige vervelend is dan dat we vakantie hebben gepland (waarbij mn ouders betalen en door corona al eens is omgeboekt) en ik mensen dus moet gaan voorliegen of teleurstellen dat ik niet mee kan ofzo, want niemand weet dit nog. Sowieso ziet mn vriend niet meteen een probleem om het wel nu gewoon te doen en je hoort ook genoeg verhalen dat het geen probleem moet zijn. Ik twijfel daarom heel erg, maar ik vind hett punt dat jij noemt ook wel een goede, moet ik dus alleen gaan uitzoeken hoe ik wel meekan en hopen dat ik dan niet juist iets van corona oppak op vakantie… Lastig. Kun je de prik dan ook een paar weken opschuiven, ook al zit er dan te lang tussen?

mirtjemirtje
    Bijdrager
    #10471671 Quote

@mylwen ik heb as dinsdag mijn tweede vaccinatie staan en twijfelde ook heel erg. Ik heb navraag gedaan bij de ggd, huisarts en gynaecoloog. Uiteindelijk zelfs bij de infectioloog van het Erasmus MC terecht gekomen via via. Op dit moment is het advies om wel te laten vaccineren, zeker als je in contact komt met veel mensen of op vakantie gaat zoals jij. Als zwangere val je in de risicogroep en ben je veel vatbaarder voor het virus. Bovendien is de kans groot dat je er ook veel zieker van wordt. Hei risico dat er iets met je kindje gebeurt als je corona krijgt is vele malen groter dan dat er iets met je kindje gebeurt na de vaccinatie. Ik ga dinsdag mijn prik halen. Ik vind het spannend maar ga het toch doen. 

Op de website van nvog (de vereniging van gynaecologen) kun je artikelen lezen van onderzoeken. 

Ik wil niemand dwingen of mijn mening opleggen, doe ermee wat voor jou goed voelt!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct