Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

NOD oktober 2019

• Auteur
  • EVSS
    Bijdrager
    #10244138 Quote

XKaren ik heb eerst gewacht tot ik voor de eerste keer weer mn “echte” menstruatie kreeg die heb ik nu gehad en het was 29 dagen. Dus ga nu tijdens de eerste ronde gelijk met ovulatietesten werken, zodat ik kan zien of mn cyclus hetzelfde blijft. 

Zwindo
    Bijdrager
    #10244297 Quote

Xkaren ik ben na mijn miskraam nadat ik mijn eerste menstruatie had gehad begonnen met ovu testen. Het duurde bij mij allemaal langer voor het weer goed op gang kwam dus wilde weten hoe mijn cyclus zich had hersteld. Helaas is deze dus langer geworden. Voor deze ronde zit ik te twijfelen om ze te gebruiken of niet. Misschien dat ik het zonder meer los kan laten.

liefMadeliefje
    Bijdrager
    #10244321 Quote

Ik doe weer mee deze ronde! 

Ik baseer dit nu op wat mijn app zegt (maya app), maar dan moet mijn NOD 2 oktober zijn. Het kan ook wel zo zijn dat ik eerder ovuleer ivm mijn onregelmatige cyclus, dus het blijft spannend allemaal. 

NOD 2 oktober – LiefMadeliefje – 30 jaar – 11e ronde (na mk september 2018) – 1ste kindje  

NOD 4 oktober – XSamantha – 25 jaar – 3e ronde – 2de kindje

Nod 4 okt – evyh – 27 jaar- 4e ronde – 1ste kindje

Nod 6 Okt – Farru – 29 jaar – ronde 9 – 1e kindje 

NOD 6 okt – Maja – 27 jaar – ronde 4 – 1e kindje

NOD 6 Okt – EVSS – 24 jaar – ronde 1 – 1e kindje

Nod 18 Okt – Zwindo – 28 jaar – ronde 5 (na mk maart) – 1e kindje

XkArEn
    Bijdrager
    #10244343 Quote

Bedankt voor jullie reacties. Ik zie de eerste rondes dan wel hoe het loopt. Ik vul mezelf even aan in het lijstje.

NOD 2 oktober – LiefMadeliefje – 30 jaar – 11e ronde (na mk september 2018) – 1ste kindje  

NOD 10 Okt – XkArEn – 28 jaar – ronde 1 – 1e kindje

NOD 18 Okt – Zwindo – 28 jaar – ronde 5 (na mk maart) – 1e kindje

Hump
    Bijdrager
    #10244465 Quote

ik zet mezelf ook in het lijstje. Wij zijn niet echt rondes aan het tellen. Zijn wel al tijdje bezig en vorige jaar deze tijd een miskraam gehad. Mijn vriend is regelmatig weg voor werk en dat valt soms net tijdens de eisprong dus daardoor een aantal keer “gemist” volgende week is mijn eisprong en vriend gewoon thuis (we hebben vakantie) dus wie weet is het deze x raak.

Nod 4 okt —humpje— 34 jaar— 1e kindje

NOD 10 Okt – XkArEn – 28 jaar – ronde 1 – 1e kindje

NOD 18 Okt – Zwindo – 28 jaar – ronde 5 (na mk maart) – 1e kindje

Maja
    Bijdrager
    #10244609 Quote

Ik gebruik ook de app met dat bloemetjes icoontje. En dat gaat eigenlijk prima. Je kan er alles in aangeven. Ook qua symptomen. 

Over de ovulatietesten, ik ben hier afgelopen ronde mee gestart. En dat was ronde 3 na het stoppen met de pil. Ga het deze ronde wel weer doen, ook al heb ik een regelmatige cyclus. Toch een fijn idee met een smiley tussendoor. Ik gebruikte de vorige ronde de paarse, die geeft 4 of meer vruchtbare dagen aan. Daar hoorde ik wisselende verhalen over maar ik vond het opzich prima. Maar denk dat ik nu de normale, de roze, ga bestellen. Die geeft je twee vruchtbaarste dagen aan. 

Ik zie ook inderdaad ooooooveral zwangere vrouwen. Het is niet normaal. En iedereen heeft het er ook ineens over. Laatst op m’n werk begonnen ze ook ineens over vrouwen die met zwangerschapsverlof gaan enzo. Maar ik denk dat het qua kleding inderdaad komt doordat je in de zomer minder kleding draagt dus valt een klein buikje al op. 

Farru Mijn menstruatie is ook rustiger dan normaal. Heb niet echt buikpijn gehad deze periode. Normaal voel ik het de eerste dag wel echt. Niet heel pijnlijk maar wel de menstruatiepijn. Maar het is wel veel … en echt zondag t/m gisteren en vandaag zag ik met afvegen nog heel licht rozig maar verder niks. Dus we mogen weer 😉 

Op naar positieve zwangerschapstesten in oktober voor ons allemaal!!

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Farru
    Bijdrager
    #10244670 Quote

Maja, hier dit keer ook een langere menstruatie. Normaal beetje spotting dan 3 dagen veel en 4e dag wat spotting. Maar dit keer dag 5 vandaag wel minder sinds vandaag maar nog steeds zoals jou roze met afvegen. Opzich wel handig want zo is het voor mijn man meer onduidelijk wanneer mijn ovulatie is en heeft hij misschien minder druk met presteren haha.

Ik heb wel een weekendje weg geboekt zodat we echt even kunnen genieten. Toevallig heeft hij vrij dus daar maak ik maar meteen gebruik van. Dit keer wil ik proberen iedere dag te klussen ipv een dag over te slaan tussendoor.

Hopelijk vliegen de dagen voor ons zodat we snel meer duidelijkheid hebben!

EVSS
    Bijdrager
    #10244681 Quote

Ik ben nu zelfs minder ongesteld als toen ik de pil slikte. Met de pil zeker 4 volle dagen en nu maar 3 dagen, heb ook veel minder last van steken en krampen. Normaal had ik zulke harde steken dat ik niet eens meer recht kon staan daarom slikte ik mn pil ook vaak door omdat ik de pijn niet wou. 

Weet niet of dat komt omdat dit nog maar mn eerste keer is na het stoppen met de pil. Herinner me het ook niet meer voordat ik ermee begon zo’n 10 jaar geleden haha. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct