Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

PCOS, Letrozol

• Auteur
  • JuliaTo
    Bijdrager
    #10305467 Quote

Goedemorgen meiden,

@lara haha wel fijn dat we precies gelijk lopen zo blijf ik ook up yo date 😜 vandaag dus CD 20 en heb geen slijm meer dus ik kan er vanuit gaan dat op CD 19 me eisprong heb gehad? Zou wel precies kloppen met me vorige cyclus toen in ongesteld werd op dag 33? Vind het toch wel weer spannend hoor.. was me vanmorgen aan het opmaken en toen zag ik weer de positieve test liggen die ik in me handen had toen ik zwanger was van onze dochter.. blijf bijzonder! Ze is vandaag alweer 13 maanden het gaat veels te snel! 

@Lilo whaaaa wat gaaf! Ben echt MEGA blij voor je! Gun het iedereen zo erg die hier mee kletst, weet namelijk gewoon hoe zwaar dit traject kan zijn. Ga je nou vandaag nog een test doen of geloof je het wel nu?? Oei die borsten dat had k ook heel erg! Kan me dat nog goed herinneren 😅

@wilkindje jeetje Meis wat een verschrikkelijke dagen moet jij steeds doormaken en dan ook nog eens geen hulp krijgen door alle hectiek in de ziekenhuizen.. heb zo met je te doen!! Hoop dat het werkt voor je, ik ben iedergeval fan van zulke methodes dus hoop dat het ook werkt voor jou… sterkte komende dagen en als je het allemaal even niet meer weet, lucht vooral je hart hier want we zijn er voor je ❤️

@bloemetjeinknop hoe gaat het met jou? Heb je je er al een beetje bij neer kunnen leggen dat het even onhold staat of blijft dat lastig? Blijf het zo bijzonder vinden dat elk ziekenhuis zo anders werkt… ik mag namelijk ook gewoon door gaan zonder echo’s (alhoewel jij nu natuurlijk gaat spuiten dus is wel een ander verhaal) 

XxLara
    Bijdrager
    #10305522 Quote

@juliato Wat slijm betreft vind ik het ook altijd moeilijk te achterhalen hoor. Als ik er nu aan denk heb ik dat deze maand helemaal niet opgemerkt. Ik moet morgen wel bloed laten prikken en krijg maandag de uitslag ervan. Ik doe op z’n vroegst pas volgende week vrijdag een zwangerschapstest op CD28. Ik weet ook niet wanneer ik mijn eisprong heb gehad en wanneer dus mijn NOD is. Ik hoop echt dat ik snel een positief resultaat heb met de 7,5mg Letrozol, dit is namelijk de hoogste dosis voor ik over stap op een ander behandelingsmethode 😬😬 Vandaag is dan eigenlijk ook de eerste x dat ik er weer echt bewust bij nadenk en het spannend vind…

@wilkindje wat naar dat geen een ziekenhuis je wilt helpen, ik hoop dat de acupunctuur werkt ☘️ 

@lilo je bent inderdaad dan geteld al 7 weken, ze tellen vanaf de eerste dag vanaf je laatste menstruatie. Een vriendin van mij had een echo alleen inderdaad en haar vriend kon meekijken via FaceTime. Hopelijk kunnen jullie gewoon samen naar de echo om jullie wondertje te zien 😘

Lilo1988
    Bijdrager
    #10305529 Quote

@Wilkindje, ah ja. Dat dacht ik opzich ook wel, dat ik volgens de officiële telling dan in week 7 zou zitten. Alleen de gyn had het zelf ook over 5 weken geteld vanaf de eisprong. Dus vandaar 😊. 

Fijn dat je accupunctuur en kruiden kunt krijgen om de miskraam op te wekken. Ik geloof er ook in dat dat helpt. En hoop natuurlijk dat het ook snel het gewenste effect heeft. Wel echt vervelend dat je gyn je verder niet kon helpen. Komt dat ook door de Corona maatregels? Of was er nog een andere reden?

@Juliato, als je slijm helemaal weg is betekent dat doorgaans dat je eisprong inderdaad geweest is. Dat zal dan waarschijnlijk inderdaad gisteren geweest zijn. Heb je het de afgelopen week vaak gezellig gemaakt? Ik hoop ook echt voor jou dat het snel weer raak is. 

De tijd gaat inderdaad snel. Mijn grote kleine vriend wordt alweer bijna 6 😮. Mag ik vragen waarom je nu je dochtertje 1 is al probeert voor een 2e? Het is absoluut geen oordeel hoor, maar ben gewoon nieuwsgierig.
    Mijn wens voor een 2e kwam eigenlijk pas bovendrijven toen mijn zoontje ruim 3 was. Helaas overleed precies rond die tijd mijn schoonmoeder. We hebben het proberen daardoor nog zeker een jaar uitgesteld. Nu hebben we er alles bij elkaar natuurlijk ook nog ong. 21 maanden over gedaan. Eerst anderhalf jaar zelf en daarna het traject in. Wat dat betreft had ik miss ook wel vroeger willen beginnen, maar het valt toch niet te plannen. Ik ben er nu niet minder blij mee iig 😃. Ik voel me heel positief en zo vrolijk. In de eerste 12 weken van m’n eerste zwangerschap was ik echt niet te genieten door de hormonen. Dus m’n man voelt zich opgelucht 😂.

Lilo1988
    Bijdrager
    #10305538 Quote

@Lara, ik denk dat je wel goed zit als je test op CD28. Als uit je progesteronwaarde blijkt dat je een eisprong gehad hebt was die waarschijnlijk op CD14 of CD15 toch?

Veranderingen in je slijm zijn ook echt niet makkelijk om op te merken. Zeker als je er niet heel bewust de hele cyclus op gelet hebt. Ik check het normaal echt elke dag een paar keer per dag. Dan ga je wel een beetje verschillen zien. Hoewel ik het stiekem ook gewoon lastig blijf vinden, want het verschilt zo erg per cyclus. Ik had deze cyclus bijv. helemaal geen eiwitslijm voor m’n eisprong. Het was alleen heel waterig. Dus ben toch ook wel blij dat ik de Clearblue testen er nog bij gedaan heb en aan m’n temp. kon zien dat m’n eisprong geweest was. Jij mag daar dan gelukkig voor bloedprikken.

Ik hoop inderdaad dat je nu met de 7,5mg wel snel een positief resultaat mag hebben. Snap dat je je er bewust van bent en het nu toch weer spannend vindt. Zou toch wel heel fijn zijn als je niet over hoeft op een ander traject. 

@Juliato, ik vergeet weer een vraag te beantwoorden 🙈. Ik heb nu vanochtend geen test meer gedaan. Heb er nog 1 liggen, maar die ga ik in het weekend gebruiken. Gewoon om te kijken hoeveel donkerder de streep dan is want ik geloof onderhand wel dat die ook positief zal zijn 😊.

XxLara
    Bijdrager
    #10305571 Quote

@lilo nee dat slijm opmerken is en blijft lastig, en om dat dagelijks bij te houden zit ik ook niet echt op te wachten eerlijk gezegd😅 ik denk inderdaad dat ik rond CD14 -15 ongeveer mijn eisprong heb gehad. Ik vind het wel fijn dat ik nog bloed mag laten prikken zodat ik het alsnog zeker weet dat er ook een eisprong geweest is. 

Mocht het deze ronde niet lukken dan ga ik denk zeker volgende maand de clear blue ovulatietesten gebruiken. Kijken of dat wel werkt, de streepjes testen ben ik trouwens ook mee gestopt. 

Wat fijn dat je je nu vrolijk voelt, je zou ook haast niet anders kunnen zijn. Alhoewel je tegen hormonen weinig kan doen en ook al ben je nu zwanger dan kan je nog alle kanten opvliegen🤣 Het valt nooit te plannen inderdaad, ik had ook altijd gedacht dat ik jonger moeder zou worden dan dat ik nu ben, niet dat ik nu oud ben maar toch (29).  Hoeveel x rond je eisprong heb je het gezellig gemaakt de laatste x? Mijn gynaecoloog gaf dus als advies dat ik het 2 dagen achter elkaar gezellig moest maken en de rest maakte niet zoveel uit zei ze….dat was dus vorige week vrijdag en zaterdag op CD 14 en 15. 

Lilo1988
    Bijdrager
    #10305576 Quote

@Lara, ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt hoor. Ik ben er zelf wel aan gewend nu en check m’n slijm altijd even als ik toch geplast heb. Dan kost het voor mij geen extra moeite, maar alsnog snap ik dat anderen het maar gedoe vinden.

Wij hebben het eigenlijk de 3 dagen voor mijn eisprong elke dag gezellig gemaakt en op de dag van m’n eisprong toevallig niet. We waren er even klaar mee 😅. Voor zover ik weet heb je vanaf de dag van je LH piek t/m de dag van je eisprong het meeste kans dat de zaadcellen op tijd bij de eicel kunnen komen. Dus wat dat betreft zit jij ook wel goed hoor. 

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

XxLara
    Bijdrager
    #10305594 Quote

@lilo wij dus indd ook vrijdag en zaterdag, toen was ik er eigenlijk ook even helemaal klaar mee pffff😅 haha. Ik denk dat ik deze ronde ook wel goed zit hoor! We zullen het in ieder geval wel horen maandag en ik ga ook zeker even benadrukken dat ik de echo’s gigantisch fijn vond en het vrij advies wat we kregen ook! Ze dacht dus dat ik dat als een last zou gaan zien de echo’s, nou in tegendeel zelfs want nu wist ik eindelijk waar ik aan toe was. Ik denk alleen dat ze met het Corona virus niet weer echo’s zullen inplannen….maar goed ik zou eventueel wel vanaf CD13 ofzo de clear blue testen eens kunnen proberen. Maar dat is nog even afwachten ik hoop natuurlijk dat het deze ronde gewoon gelukt is😀

JuliaTo
    Bijdrager
    #10305639 Quote

@lilo haha dat mag je vragen hoor, we vinden het zo een genot zo een kleintje en hechten zelf onwijs veel waarde aan onze band met de broers en zussen dat we het een cadeautje zouden vinden als onze dochter ook zo op kan groeien met een broertje of zusje wat dicht bij haar leeftijd ligt.. daarnaast heb ik natuurlijk pcos en nooit een menstruatie uit mezelf (behalve laatst dan maar dat was echt een wonder) dus we hadden zoiets, geen haast ermee maar we gaan wel vast beginnen want we zijn ons er zeker van bewust dat het niet altijd zo snel hoeft te gaan zoals bij onze dochter en mocht dat wel zo zijn is het natuurlijk geweldig … vandaar dus, met het oog op dat het nog wel even kan duren en het leuk lijkt om er niet teveel leeftijd tussen te hebben omdat we zelf ook uit grote gezinnen komen 🙂 daarbij speelt denk ik ook mee dat wij een heel relaxt meisje hebben en alles vrij soepeltjes verloopt.. denk als dat anders is je er ook wel wat langer tussen laat omdat je eerst op adem moet komen dan

@lara spannend hoor gaat voor jou toch wel al opschieten… ik hoop het zo voor je! Maar je gaat dus nog wel bloed laten prikken? Ik moest eigenlijk aanstaande maandag en donderdag maar ik durf niet zo goed.. de bel afspraak staat ook pas gepland op cd 35 dus ik dacht heb er dan toch geen klote aan als ik het laat prikken want zie dan vanzelf wel of k al ongesteld ben geworden of niet.. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct