Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Pcos Letrozol - pagina 671

• Auteur
  • Ninna
    Bijdrager
    #10568039 Quote

Dag allemaal, 

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik hoop dat ik mijn verhaal kan delen met jullie. Dus zal even uitleggen wat de situatie is. Ik ben 30 jaar en we zijn al bijna 3 jaar aan het proberen om zwanger te mogen worden. In welke ronde we zitten weet ik ondertussen niet meer. Ik schijn ook pcos te hebben, dus de kansen zijn helaas minder ivm onregelmatige menstruatie. Paar maanden geleden begonnen met letrozol. Toen 1 echo gehad, maar de 2e was niet mogelijk omdat ik toen corona had. Eitje was ook erg groot op dag 12 (35cm). Door miscommunicatie en vakantie ging de volgende ronde letrozol niet door. Deze periode wel kunnen gebruiken en nu zag de echo er goed uit. Ik mag morgen weer om te kijken. De zorgen zitten hem in de eisprong, dus erg spannend. Ik hoop dat het met letrozol werkt, want ik vind het erg spannend om eventueel te moeten spuiten. Ik heb het er wel voor over, maar als het niet nodig is dan liever niet!

Ik lees al langer op dit forum mee, maar ik merk dat ik toch meer behoefte heb om te delen. 

Juliass
    Bijdrager
    #10568299 Quote

Lieve meiden, ik wilde jullie even een knuffel geven en een ❤️ onder de riem steken. Ik ben me ervan bewust dat iedere situatie anders is, maar ik vond dit soort berichten destijds wel fijn. 

Voor de meiden die hier nieuw zijn: ik heb enige tijd meegepraat op dit forum en ben nu inmiddels bijna 18 weken zwanger. 

Geloof me, dat gevoel dat het nooit gaat lukken, heb ik ook zovaak gehad! Maar toch… ‘ineens’ was het raak. 

Ronde 1: 2,5 mg > deed helemaal niks (ik weet nog wel dat ik hier heel erg onzeker van werd en dacht ‘zal je zien dat het helemaal niet meer gaat werken’, dus als je dat gevoel ook hebt: bij veel mensen doet deze dosis niks). Dus ik moest mijn menstruatie opwekken. 

Ronde 2: 5 mg > zorgde gelukkig maar een eisprong. Maar niet het gewenste resultaat. 

Ronde 3: 5 mg > zorgde gelukkig maar een eisprong. Maar niet het gewenste resultaat. 

Ronde 4: 5 mg > zorgde gelukkig maar een eisprong. Maar niet het gewenste resultaat en cyclus was inmiddels opgelopen naar 37 dagen.

Ronde 5: opgehoogd naar 7,5 mg > zorgde voor een eisprong (wel vrij laat in de cyclus, dus ik voelde de bui alweer hangen) én voor het gewenste resultaat. 

Zet ‘m op meiden. Het voelt nu misschien nog ver weg, maar ook dé cyclus breekt een keer voor jou aan!

Rember
    Bijdrager
    #10568444 Quote

Lief Jullias! ❤️

Hebben jullie ook zo last van een onzuivere huid/veel puistjes/bultjes? Sinds ik gestopt ben met de pil is het echt wel verergerd

Loki
    Bijdrager
    #10568453 Quote

Hoi iedereen!  Ook ik zou graag willen meeschrijven met jullie! Even heel kort mijn verhaal: onregelmatige cyclus, sinds november 2020 gestopt en na uitblijven menstruatie rond Kerst getest (licht positief), jammer genoeg is mijn menstruatie heel hevig doorgekomen. Geen succes meer gehad en sinds begin mei 2022 bij gynaecoloog voor onderzoeken. Daar bleek uit dat alles in orde was behalve mijn onregelmatige cycli. Omdat tijdens de resultaatbespreking bleek dat ik mijn eisprong nog niet gehad heb, hebben ze dit nog met echo’s opgevolgd en heb ik op 20 juni een ovitrelle prik gekregen. Het heeft jammer genoeg niet gebaat en ben sinds vandaag gestart met ronde 1 Letrozol. Ook dit gaat weer met echo’s opgevolgd worden (normaal met ook weer combi met ovitrelle). 

@Juliass: dankje voor je hoopvol bericht! Altijd leuk om positieve verhalen te horen van mensen die zo’n traject hebben doorgelopen. En Proficiat met je zwangerschap! 

@Gebruiker10400294: Hopelijk was je echo vandaag goed! 

@Rember: ik heb na de ovitrelle spuit (die normaal een eisprong garandeerd) enkele dagen voor mijn menstruatie en tijdens menstruatie veel pukkels bijgekregen. Lang leve de hormonen. 

Veel succes allemaal! 

Nvlinder
    Bijdrager
    #10568494 Quote

Welkom Loki en gebruiker…294.
    Ik merk dat ik zelf wat minder actief ben in het forum, omdat het me te erg bezig hield. Wij hebben komende donderdag ons eerste gesprek en ik vind het DOODENG! Vooral omdat ik er eigenlijk vanuit moet gaan dat er voor onze vakantie eind juli naast dit gesprek weinig zal gebeuren, maar de hoop zit er toch….Ondertussen zit ik op dag 40 van mijn cyclus, dus dat schiet ook niet echt op. 
    Wat ik ook lastig vind is omgaan met stress. Mijn werk vergt op dit moment héél veel van mij. Ik werk 40 uur op contract, maar het zijn er vaak 45/50. En door omstandigheden is er nu erg veel stress. 
    Maar een stapje terug doen, dat vind ik ook lastig. Dan zit mijn klas zonder juf… Dan maar om kwat over 9 iedere avond naar bed. Maarja, dat doet je liefdesleven natuurlijk ook geen goed! Hahaha! 

Ninna
    Bijdrager
    #10568513 Quote

Dag allemaal, 

Even de naam van gebruiker met cijfers naar dit veranderd. Toch wat makkelijker! Bedankt julliass dat is hoopvol!

@Rember. Daar heb ik altijd al wel last van gehad helaas. Afgelopen dagen nog meer.. 

2e echo was goed. Ik heb in ieder geval een eisprong gehad! 😁 Dus hopelijk mag het toch raak zijn na jaren wachten. En anders weten we nu in ieder geval dat ik wel goed op letrozol reageer.

@nvlinder is ook lastig in combinatie met een drukke baan. Toch goed je rust proberen te pakken! En tijd samen 😉 Vinden wij soms ook nog wel lastig hoor. 

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

ClvKj
    Bijdrager
    #10568613 Quote

Welkom aan iedereen die hier nieuw is, ook voor jullie hoop ik dat het gewenste resultaat er snel is.

@rember, toch ergens blij dat ik niet de enige ben.. Ik had tijdens mijn puberteit ook behoorlijk wat last van puistjes en ook wat extra beharing in het gezicht, was met pilgebruik helemaal over maar is er nu natuulijk terug.. Op die manier is mijn zelfbeeld ook niet top, alles is met elkaar verbonden wat frusterend is. 

Ik lees hier vaak mee, maar probeer het zoveel mogelijk van mij af te schuiven op de momenten dat we echt niets anders kunnen doen dan afwachten. Van zodra het moment van testen of van een echo dan weer dichterbij komt, is het terug chaos in mijn hoofd… Dan merk ik ook wel de nood om jullie verhaal te lezen.

Ik heb me voorgenomen om tijdens de zomerperiode toch wat te proberen genieten, onze wereld staat sinds het nieuws omtrent pcos echt stil (en dan vooral bij mij).

Ik duim voor iedereen! 

Loki
    Bijdrager
    #10568618 Quote

@Nvlinder: Er komt inderdaad een hoop spanning bij kijken en als er  in je werk/omgeving ook nog stress aanwezig is, kun je dat wel missen. Probeer niet te fel gefocust te zijn op de duur van het traject. Als ik het goed begrijp moet je nu nog een eerste gesprek met de gynaecoloog voeren? Dus bekijk het eerder als: “oké ze gaan mij verder helpen.” Ik weet dat het niet gemakkelijk is en een zware rollercoaster is waar je gaat instappen. Ik heb het zelf soms ook heel moeilijk vooral met het wachten (wachten op de echo, wachten op de Ovitrelle, wachten op de menstruatie). Er komt ook heel wat bij kijken en het is oké om je eens ‘slecht’ te voelen. 

@Ninna: kei goed dat je op de letrozol gereageerd hebt! Ik duim ! 

@ClvKj: dat loslaten valt niet mee e. Het is inderdaad een slag in het gezicht als men een diagnose op je plakt. Het is gelijk ook ergens weer moed/hoop dat er opties zijn en die mogelijkheden komen met vallen en opstaan. Goed dat je tijd gaat nemen om te genieten, gun je lichaam en zeker je hoofd (geest) de nodige rust van al deze spanningen! 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct