Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Pcos Letrozol - pagina 672

• Auteur
  • ClvKj
    Bijdrager
    #10568649 Quote

@Loki, klopt helemaalt wat je zegt. De ene dag denk ik ‘goed ze helpen ons, er zijn nog opties’, maar de dag daarna denk ik ‘amai, zitten wij hier nu echt in, straks zijn de opties ten einde en wat dan’.

@ Nina, positief nieuws! Zorgt toch ergens wel voor een goed gevoel als iets werkt he! 

Ik heb nu mijn 3e keer 5 mg Letrozol ingenomen. Wat me dan terug nerveus maakt is dat we uiteindelijk maar 6 pogingen hebben. Stel dat dit niets wordt, wat staat ons dan te wachten.. 

Het is uitkijken naar die echo’s maar het is toch ook wat stressy he 🙂 

Ninna
    Bijdrager
    #10568715 Quote

@clvkj ze kunnen veel tegenwoordig. Er zullen vast meer opties zijn. Maak eerst deze pogingen afwachten wie weet!

Ik had overigens al heel lang het vermoeden dat ik pcos had. Maar dit is nooit zo benoemd. Vorige wsek werd dit wel benoemd en ik dacht toen: zie je wel ik wist het wel. Niet dat ik er verder wat mee kan, maar ik vond het dus niet moeilijk om te horen omdat ik het al verwachtte.

Ik ben idd blij dat het een x enigszins positief is. Hopelijk is het nu dan wel raak. Ik had juist een account aangemaakt, omdat ik soms echt de hoop een beetje op wilde geven. Het voelt soms zo ongrijpbaar en soms vraag ik me af of het ons überhaupt gegeven is. Nu dus een x iets positiefs dat helpt! En natuurlijk jullie berichten lezen helpt mij ook weer 🙂 

ClvKj
    Bijdrager
    #10568723 Quote

@ninna, ik had dit ook al lang gevoeld, iets zei me dat het voor mij niet evident zou zijn en het gevoel was juist. Daarom ook vrij snel geschakeld en van start kunnen gaan met dit. Toch blijft het een ontgoocheling, je weet het ergens maar het is niet echt tot ze het effectief benoemen. Ik ken het gevoel, ook bij ons speelt die gedachte ook soms, maar je voelt je idd wel minder alleen door de ervaringen van dit forum te lezen! Terug nieuwe moed! 

ClvKj
    Bijdrager
    #10569393 Quote

Een ontgoocheling gisteren, mijn follikel was op dag 12 slechts 10mm, de vorige 2 pogingen was het steeds groter. Ik begin me toch de vraag te stellen of we er niet gewoon mee moeten stoppen, ik wil dit zo graag, maar verlies precies bij elke beurt een stukje van mezelf.. 

Loki
    Bijdrager
    #10569397 Quote

@ClvKj: ik snap dat je teleurgesteld bent en dat het als een domper aanvoelt. Maar we mogen ook niet vergeten dan ons lichaam geen machine is. Niet vergeten dat in een cyclus zonder medicatie het evenzeer kan voorvallen dat een ei later rijpt of zelfs een Beurt overslaat. Hopelijk kan je over enkele dagen terug een echo maken en zie je dat het eitje alweer veel verder staat. Vorige keer ben ik 5 keer terug gegaan voor een meting omdat het maar niet wou groeien (toen zonder medicatie). Maar uiteindelijk is het toch 18mm geworden.

Ik moet volgende week een Eicelmeting doorstaan (deze keer na medicatie-letrozol). Ik ga er proberen op dezelfde manier in te staan als zonder medicatie en er gewoon vanuit gaan dat ik nog wel enkele keren terug moet voor een meting.

Ninna
    Bijdrager
    #10569414 Quote

@clvkj geef de moed niet op! Het is een moeilijk traject maar misschien is het nu iets later aan het rijpen en is die bij de volgende meting wel groter.  

@loki dat is een manier om er naar te kijken idd. Ze willen sws zien hoe de eicel groeit en of de eisprong is geweest. 

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Lubb
    Bijdrager
    #10569681 Quote

Hoi allemaal,

Heb me een tijdje teruggetrokken van dit forum, omdat ik het wat lastig vond om er steeds mee geconfronteerd te worden. 

We zijn eind vorig jaar gestart met het traject in het ziekenhuis. Eerst begonnen met letrozol 2,5mg. Dit deed echter niets, dus na 1 ronde al opgehoogd naar 5 mg. Hier wisselende resultaten van gehad. Een keer is m’n eisprong door het ziekenhuis verkeerd ingeschat, maar gelukkig voelde ik het zelf wel goed aan. Hier ben ik in februari zwanger van geraakt. Helaas geëindigd in een miskraam. Na een maand “pauze”, omdat m’n HCG uit m’n lijf moest, mocht ik in april weer starten. Helaas geen effect meer van de 5 mg en opgehoogd naar 7,5. Hiervan ben ik nu zwanger. Heb over 2 weken m’n eerste echo op 6+5. Ben heel benieuwd. Hopelijk blijft deze goed zitten. Fingers crossed. 

Wil dit toch met jullie delen, zodat jullie de hoop niet verliezen. Heb ook echt periodes gehad waarin ik mega baalde van m’n lijf. Blijf hoop houden en ik hoop ook voor jullie snel goed nieuws! 🍀

Loki
    Bijdrager
    #10569720 Quote

@Lubb: 

Oh waauww, proficiat! Ik hoop met je mee dat het deze keer blijft plakken! 

Je hebt ook een pittig traject achter de rug. Het is je gegund ! Geniet van je zwangerschap! Bedankt voor jouw hoopvol bericht!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct