Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Pcos Letrozol - pagina 679

• Auteur
  • Ninna
    Bijdrager
    #10574507 Quote

@twinkel. Ongeveer 5 mensen weten het. Maar die vertellen we ook maar weinig, omdat ik op een gegeven moment dacht ja nu gaat het lukken. En ik ben bang dat mensen het op een gegeven moment gelijk weten dat ik dan zwanger ben en dat is ook wel leuk om voor jezelf te kunnen houden.. Maja het is wel lastig ja. Mn vriend kan het makkelijker van zich afschuiven dan ik en dan valt er ook niet veel meer over te praten met hem.. 🤔 Misschien toch iemand in vertrouwen nemen…

En ik vind het inderdaad ook heel moeilijk om met al die zwangdrschapsaankondigingen om te gaan. Dus snap wat je bedoel! Vanaf nu heb ik voorlopig ook geen echo’s meer dus ik ben benieuwd hoe dat gaat. Mijn ei zat gister op 20! Dus hopelijk is het nu raak. 

Tulpjee
    Bijdrager
    #10574520 Quote

Hoi meiden,

vandaag 7dpo wanneer zal ik gaan testen met vroege testen😌.

Ik heb geen speciale klachten oid..

Ntje
    Bijdrager
    #10574550 Quote

Hi meiden

@Twinkel: ik begrijp goed wat je bedoelt met de zwangerschapsaankondigingen die je om de oren vliegen. Hier hetzelfde.. Hoe staat het er nu voor?

@Mieltje: spannend, hoe is het verder verlopen!

Vandaag dag 4 letrozol 7,5mg. Qua bijwerkingen voel ik me niet echt anders dan met 2,5 en 5mg. A.s. maandag op (fictieve) cyclusdag 10 een eerste echo. Ik verwacht er niet veel van, wellicht ook nog heel vroeg in de cyclus om wat te zien..?

Weten jullie of het mogelijk is dat letrozol niets doet, maar clomid bv. wel? Of zou de vervolgstap (wanneer 7,5mg letrozol niets doet) eerder injecties zijn?

Mieltje
    Bijdrager
    #10574643 Quote

@iedereen: dank u! De steun heeft misschien geholpen want toen ik maandagmorgen ging, was het ei al 18mm en stond het op springen, zei de dokter. Uit m’n bloedresultaten bleek dat het dinsdag ging springen. Ik ga er dus van uit dat het effectief gesprongen is nu. Afwachten nu! 
    ik was eerst al blij dat ik een eisprong had, en ik probeer m’n verwachting te temperen maar… ah, moeilijk!! 

Twinkel
    Bijdrager
    #10574847 Quote

@Ninna 20 is mooi! duimen maar :). Ik snap wat je bedoelt met de zwangerschapsaankondiging, het is toch een soort ‘sprookje’ die je al helemaal voor je ziet, hoe je mensen gaat verrassen. Maar voor mij is nu de steunbelangrijker dan de verrassing van de zwangerschap, ik heb dat een beetje losgelaten. En mensen gaan misschien wel extra verrast zijn omdat ze weten hoe moeilijk het was? Misschien kan je idd een middenweg vinden door het met 1 iemand wel te delen? Ik herken namelijk ook dat het voor de partner echt anders is.

@tulpje, hoe moeilijk ook, ik zou misschien toch wachten tot 14 dagen; anders weet je bij een negatieve test nog eigenlijk niets?

@Ntje, fijn dat het geen bijwerkingen geeft! Ik weet eigenlijk niet of je chlomid na letrozol kan krijgen. Bij mij hadden ze het iig over injecties als volgende stap.

Ik heb nu toch een LH piek gedetecteerd jay! Heb de clearblue test gebruikt naast de sensitest en kreeg op dag 16 en 17 een smiley, toch wel leuk :). Nu maar duimen! Vraag me wel af of de cycli nu dus idd steeds langer worden, en of dat betekent dat de letrozol minder goed gaat werken. hebben jullie daar ervaringen mee?

Ninna
    Bijdrager
    #10574856 Quote

@ntje ik zou er idd ook niet veel verwachten bij dag 10, lijkt nogal vroeg.  @tulpjee ik zou idd ook nog even wachten. Grote kans dat het nu negatief is en dat is (als ik spreek voor mezelf) echt weer even balen. @twinkel kheb je advies opgevolgd en gelijk die avond tegen een goede vriendin verteld. Vond het wel lastig, maar dat was een van de vijf die er al wel wat van af wisten. Het luchtte eigenlijk niet zo op als dat ik had verwacht.. Voor de rest is het lastig om te vertellen, omdat mn vriend het echt voor onszelf wil houden.. Van de 5 mensen zijn er 2 er zelf achter gekomen. 1 vroeg op de man af of k gestopt was met de pil en de ander zag van alles in mn badkamer liggen (oeps beetje slordig!). Ohja mn vriend heeft het zelf ook tegen  2mensen gezegd maar wel pas na een jaar of 2. Ik kan alleen geen antwoord geven op je vraag. Door de letrozol is mijn cyclus eindelijk wat normaler geworden dus ook rond dag 16-18 eisprong. Eerst had ik een cyclus tussen de 40 en 80 dagen ofzo, dus bij mij werkt het juist wel goed vergeleken met eerst.  

De fertiliteitsarts zei laatst wel dat het per cyclus maar 20 procent kans is op een zwangerschap. Vond ik persoonlijk niet zo leuk om te horen. Merk gelijk dat de hoop toch een heel stuk minder is geworden.. 

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Mieltje
    Bijdrager
    #10574940 Quote

@Ninna,ik pik even in maar 20% kans is niet zo heel weinig en niet “minder” dan iemand zonder PCOS. 
    als er een eisprong is geweest, dan is de kans even groot. 

hoewel, ik betrap mezelf ook dat ik hoop op een positieve test nu ik zelf op het wachtbankje zit… 🙈

Twinkel
    Bijdrager
    #10574954 Quote

@ ninna wat goed dat je het hebt gedeeld. Misschien ook wel logisch dat het niet echt oplucht want diegene kan er verder ook niets aan veranderen. Maar mocht je je echt heel rot voelen kan je het misschien wel bij diegene kwijt. Prima toch ook om het bij een klein kringetje te houden. Daarin vooral doen wat voor jullie werkt.

@mieltje oh zo herkenbaar. Je weet dat de kans even hoog is als bij iemand zonder PCOS en je weet dat die kans niet 100% is maar ergens verwacht je het toch. Ik kom gezellig naast je op het wachtbankje zitten 😉

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct