Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Pcos Letrozol - pagina 689

• Auteur
  • Ikdoeeenwens
    Bijdrager
    #10582453 Quote

@evol

We zitten inderdaad in een gelijksoortig schuitje denk ik. Gister (week na NOD) weer een negatieve test, dus we gaan maar weer aan de primolut en dan idd 7,5 mg. Ik geloof dat ze in mijn ziekenhuis geen echo’s maken, zodat het wat minder medisch voelt (en het scheelt hen natuurlijk ook tijd, dat staat er vast niet los van ;-)). Bij injecties doen ze het wel, omdat de kans op overstimulatie dan groter wordt. Ik ga er denk ik wel om vragen nu, want die onzekerheid is echt rot. Ik ben inderdaad ook echt teleurgesteld, ik was zo blij dat het aansloeg. Het voelde na die mooie cyclus door 5 mg even alsof ik hiermee dezelfde kans had als elke ‘normale’ vrouw om toch zwanger te kunnen raken, maar idd.. terug bij af. Hopelijk blijft 7,5 mg werken voor ons (liever nog dat het niet langer dan 1 ronde nodig is haha), dan blijven die injecties ons bespaard. Misschien valt dat uiteindelijk mee hoor, maar ik zie daar wel een beetje tegenop. Op welke dag zit jij nu?

Evol
    Bijdrager
    #10582619 Quote

Hi @ikdoeeenwens, he wat vervelend! Nouja gauw beginnen met de primolut en dan de 7,5mg. Wat ik zo naar vind je bent ontzettend teleurgesteld maar je moet ook gelijk weer door. Wel lastig. Ik zou als ik jou was ook om echo’s vragen dan kun je ook eerder zien als het niet werkt bijvoorbeeld en kun je eerder aan de primolut hoef je niet weer te wachten tot dag 35. 

Ik vond het ook zo gek dat die 5mg eerste keer wel wat deed en daarna niet meer. Maargoed blijkbaar schijnt het wel vaker te gebeuren. 

Ik zit vandaag op dag 10, net een echo gehad en er zaten in beide eierstokken meerdere follikels, rechts volgens mij 1tje van 12mm dus we gaan maandag kijken of deze gegroeid is. Als dat niet zo is heeft de 7,5mg niet echt gewerkt, als het wel gegroeid is dan natuurlijk de eisprong afwachten. 

Ik vind op zich de injecties niet heel erg als dat zou moeten maar liever dat de 7,5mg nu gewoon goed werkt en we daar snel ons resultaat mee boeken :-)!

Zeeuwsmeisje
    Bijdrager
    #10582668 Quote

Hai dames,   Hier even een update van mij. Ik heb weer trouw afgelopen week mijn 2,5 mg letrozole geslikt en zit nu op dag 9. @Evol wij gaan gelijk op met elkaar :-). Ook ik heb vanochtend een echo gehad in het ziekenhuis. Ik heb afgelopen maandag toch met het ziekenhuis gebeld omdat ik met ongeveer 7 tot 9 dagen na de eisprong al spotting heb. Nu is er overleg geweest in het ziekenhuis en ze willen me deze cyclus weer gaan volgen met echo’s. Wel een fijn gevoel. Vanochtend dus geweest en het zag er goed uit. Baarmoederslijvmvies was al goed aan het groeien en in de linkereierstok al 2 mooie eiblaasjes en aan de rechterkant wat kleiner maar dat kan nog gaan groeien de komende dagen. Ook ik moet maandag weer terug voor een echo. Meestal zit mijn eisprong op dag 17 dus dat is pas over 1 week en hebben de eitjes nog genoeg tijd om te groeien.    @ikdoeeenwens vraag idd naar echo’s dan heb je een iets meer vastigheid en weet je of je direct reageert op 7,5 mg. 

@nina hoe is het bij jou, ben je vandaag ongesteld geworden?

@gebruiker al uitslag van de bloedtest? Heb je een goede eisprong gehad?

Succes iedereen 🙂

#10582691 Quote

Ik heb vandaag mijn uitslag even alvast online ingezien, word maandag pas gebeld.

Mijn progesteron was 42, vorige maand was hij 2.4. Dus ik denk dat ik wel een eisprong heb gehad afgelopen weekend? 

Nu heel erg duimen komende 2 weken..

Zeeuwsmeisje
    Bijdrager
    #10582717 Quote

@gebruiker super dan heb je een goede eisprong gehad. Succes met de 2 wachtweken! Welke dagen hebben jullie het gezellig gemaakt rondom de eisprong?

Evol
    Bijdrager
    #10582720 Quote

@Zeeuwsmeisje, spannend zeg, ik hoop dat de 2,5mg voor jou gaat werken! Gaan inderdaad gelijk op, ben zelf ook wel benieuwd wat er maandag uit komt. Hoe dit was jou slijmvlies? Bij mij is die nooit dikker geweest dan 4mm dus dat is wel gek, ook niet toen ik wel grote follikels had… Dit keer was ie 3,8mm dus ik ben benieuwd hoe het maandag is.

Ik duim voor ons dat we maandag een mooi ei hebben hahaha. Bij mij is de eisprong de afgelopen keren ook wat later geweest (tussen dag 16 en dag 18), maar dat was met 2,5 en 7,5mg dus ik ben benieuwd wat het nu gaat doen…

@gebruiker… ah spannend! Duimen dan inderdaad!!

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Ninna
    Bijdrager
    #10582745 Quote

Dag dames, 

Moest even een paar pagina’s terug lezen. Ben op werkvakantie geweest. Had eigenlijk gister ongesteld moeten worden, maar dit werd afgelopen maandag al! Mijn cyclus lijkt steeds korter te worden. Ik word een beetje verdrietig hiervan. Ik weet nog steeds mijn cyclus niet. Dit is mijn 1na laatste x letrozol slikken. Volgende periode nog en dan is het evalueren en mogelijk dus weer de volgende stap. Ook zijn we vanaf oktober echt al 3 jaar bezig.. En dan te bedenken dat sommigen in hetzelfde tijdsbestek al een kindje van 2 jaat hebben, maakt me echt verdrietig. 

Evol
    Bijdrager
    #10582929 Quote

Nou ik ben net terug van de kliniek. We hadden gehoopt dat de follikel rechts van 12mm nu gegroeid was naar 18mm maar er zit nu links een follikel van 14mm. De arts gaf aan dat deze dominant is en gaat groeien en springen deze week. Volgens haar hoefde ik niet perse ovulatietesten te doen of nog terug te komen voor een echo. Ik kan er vanuit gaan dat deze donderdag of vrijdag gaat springen. 

Ik ben daar niet zo heel gerust op (de vorige keer zei een verpleegkundige ook je hebt donderdag een eisprong en was het pas zondag). Daarnaast vind ik het soms erg wisselend, de een bij de kliniek zegt je moet wel ovulatietesten doen en dan 1 keer per dag, de ander zegt 2 keer per dag, nu zegt zij weer hoeft niet. Ik heb ook daar aangegeven dat ik dat erg verwarrend vind. Toen zei ze ik houd je niet tegen maar het heeft weinig zin bij iemand met ovulatieproblemen. Ik snap er dus niks meer van.

Maar ik heb er nog een paar liggen en merk aan mezelf dat ik ergens graag wil weten wat er allemaal gebeurt daar. Ik ben er nog bang voor dat ik gewoon weer geen eisprong heb deze maand. Bah. Nouja ik denk dat ik toch maar gewoon ga testen vanaf morgenavond dan heb ik een beetje zicht op of er misschien wat gebeurt. 
    Zit er ook over te denken om weer even te temperaturen (ik weet inmiddels mijn temperatuur voor en na eisprong) om toch te zien of ik een ovulatie heb. Maar ik wil er ook weer niet zo enorm mee bezig zijn…

Weet niet zo goed of ik me nu blij moet voelen of niet eigenlijk.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct