Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Pcos Letrozol - pagina 692

• Auteur
  • Evol
    Bijdrager
    #10584387 Quote

@Ninna 

Ik heb nu inderdaad een mail gestuurd met vraag naar wat de mogelijke vervolg stappen zijn omdat ik merk dat Letrozol toch niet voldoende werkt volgens mij voor mij. Heb of geen eisprong of pas heel laat…

@Zeeuwsmeisje, ik slik alleen foliumzuur. Heb ook nog een chronische imuunziekte waar ik supplementen en medicatie voor slik maar dat is niet omdat ik zwanger wil worden. Voor die ziekte slik ik wel vitamine D en calcium volgens mij is dat als je zwanger wilt worden ook niet verkeerd.

Evol
    Bijdrager
    #10584546 Quote

Nou vandaag de kliniek gesproken. Niet echt wat ik gehoopt had. Ik gaf aan dat ik eigenlijk na deze ronde niet meer verder wil met de Letrozol. Maar daar mocht alleen mijn behandelend arts over beslissen zeiden ze, deze is pas 20 oktober terug van vakantie. Dan zit ik dus alweer in mijn nieuwe cyclus… pff vervelend hoor. Heb me nog wel even boos gemaakt en gevraagd of er geen andere arts was die hierover kon beslissen maar dat kon echt niet. Dus nu heb ik 20 oktober afspraak voor evaluatie behandeling en hoe nu verder… Maar dan zit ik dus alweer een week in mijn nieuwe cyclus, ik moest dan hierna maar weer gewoon verder met de letrozol. Wel vervelend hoor maargoed moet me er maar even bij neerleggen dan maar nog 1 cyclus extra de letrozol proberen. Zal bij die afspraak dan wel duidelijk zijn dat ik dit niet meer wil, schiet niet echt op.

Hoorde ook nog dat we eigenlijk na 3 maanden letrozol een evaluatie hadden moeten hebben maar ook die is er niet geweest vanuit de kliniek… Gaat lekker daar dus.

Ninna
    Bijdrager
    #10584864 Quote

@evol wat balen zeg! Weet je nog steeds niet waar je aan toe bent.. 

Unwritten
    Bijdrager
    #10584875 Quote

Hoi,

Ik ben nieuw hier. Gisteren gestart met letrozol. Erg onregelmatige cyclus maar niet voldoende kenmerken voor pcos. Vanwege de lange duur (al twee jaar tussen de 35 en 93 dagen) toch mogen starten met letrozol. Wij gaan voor ons eerste kleintje. Hebben jullie bijwerkingen gehad van de letrozol? Ik begin te twijfelen of ik enorme jeuk aan mijn gezicht/hoofdhuid verbeeld of dat dit een bijwerking is van de medicatie.

Voor mij is dit nog allemaal een nieuw verhaal. Ben erg benieuwd naar het verloop en probeer er nog niet al te veel mee bezig te zijn. 

Zeeuwsmeisje
    Bijdrager
    #10585119 Quote

Hey dames,   Mijn nod is pas volgende week zaterdag 15 oktober maar begin nu net alweer te spotten. Vooral als ik een grote boodschap gedaan heb dan komt er wat bloed mee met het afvegen. Had net vanochtend mijn progesteron bloedwaarde terug en die is goed, zit op 50,1. Zijn er meer dames die last hebben van spotten 1 week voor NOD? Dit is mn 4de ronde met letrozole 2,5 mg en elke ronde begin ik 1 week voor mn NOD al met spotten. Het spotten houdt ongeveer 5 a 6 dagen aan en daarna zet mn ongesteldheid door. Ik hoor graag van de dames die dit ook hebben. Ik heb maandag een telefonisch consult staan met het ziekenhuis dus ga dit ook met hun bespreken, vanwege spotting stond ik deze maand onder controle bij het ziekenhuis. Heeft het zin om om een echo te vragen voor dinsdag bv om te kijkrn of ze wat opmerkelijk zien? Sowieso op naar ronde 5 met letrozole maar het is moeilijk om op dit moment er positief in te staan. 😔   @evol ook baal momentje voor jou lees ik wel.  @nieuwegebruiker welkom op het forum. Ik heb van letrozole 2,5 mg geen bijwerkingen. Ben je ook onder controle bij het ziekenhuis voor echo’s? 

Unwritten
    Bijdrager
    #10585128 Quote

@zeeuwsmeisje. Yes moet donderdag voor de echo. Daarna laten ze het deze ronde even los, ivm vakantie. Als ronde 1 niks gebeurt waar ik vanuit ga dan zullen ze in ronde 2 wel meer controles gaan houden. Toch wel spannend om dit aan te gaan..

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #10585148 Quote

Hi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, heb bijna alles terug gelezen om aan wat meer info te konen over PCOS.

Vorige week is er via echo vastgesteld dat ik PCOS heb. Ik kan pas eind November terecht hij de gynaecoloog. Nog even geduld dus..

Wij willen voor ons eerste kindje gaan.

Ik lees veel wisselende dingen over het traject. Probeer het maar beetje op mij af te laten komen maar wel fijn om met meerdere te kunnen praten hierover! ♡

Wel had ik 1 vraag.. slikken jullie nu gewoon al foliumzuur? Moet je daarmee gewoon doorgaan als je het traject ingaat? 

Veel liefs 

Evol
    Bijdrager
    #10585407 Quote

@Gebruiker10407878
    Hi, ik heb zelf ook geen officiële PCOS maar een beetje hetzelfde als wat jij aangeeft. Onduidelijk precies waardoor maar in elk geval te maken met hormonen wat bij mij niet in orde is. Ik ken deze bijwerking die je noemt niet… als het aanhoudt misschien aangeven? Succes in elk geval!

@Zeeuwsmeisje
    Wat raar dat je nu al spotting hebt en dit ook wel vaker hebt. Ik heb dit nog nooit gehad. Ik ben benieuwd wat ze bij het ziekenhuis daarvan zeggen, ik zou niet weten wat het kan betekenen. Hoe ging het gesprek vandaag? Ik heb geen idee of een echo dan zin heeft… Kan me voorstellen dat het voelt alsof het dan al niet meer gaat lukken, of zou spotting ook kunnen als je toch zwanger blijkt te zijn?

@Gebruiker10408048
    Hi, goed denk ik om het maar op je af te laten komen zo ben ik er ook in gegaan. Hoewel ik wel de eerste paar keren super veel hoop had omdat ik dacht nu gaat het ons echt lukken met hulp. Toen was het wel telkens een klap in mijn gezicht als het die ronde weer niet gelukt was of als de Letrozol ineens niet meer aansloeg. Dus ik wil je niet demotiveren absoluut niet maar houd er ook rekening mee dat het niet meteen lukt of dat de letrozol niet doet wat het moet doen, ik hoop het natuurlijk wel voor je. Ik ben wel meteen toen ik was gestopt met de pil begonnen met foliumzuur en ze raden aan om het nu nog te blijven doen.

Hier is het nog steeds afwachten. Ik probeer niet al te veel hoop te hebben maar toch stiekem dat het deze ronde gelukt is. Ik merk alleen niet echt veel, hoeft natuurlijk ook niet perse. Maar probeer me ook niet meer blind te staren op elk signaaltje van mijn lichaam wat misschien iets zou kunnen betekenen… Pff lastig hoor….

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct