@liesforum wat vervelend dat je tweede niet in de draagzak slaapt!! Dat was bij ons juist een uitkomst. De eerste 3 maanden heb ik hem zo overal mee naartoe gesleept en dan de eerste in de wagen (zij was 20 maanden toen de tweede geboren is). Ondertussen is de jongste 7 maanden en loopt onze peuter overal mee naartoe. Ik heb verder dus geen plankje ofzo, ze gaat meestal lopen en af en toe op de loopfiets (ik woon in de stad).
Ik vond het dus eigenlijk (tot op zekere hoogte) juist wel makkelijker met twee. Het was af en toe wel veel ballen hoog houden en zoeken naar nieuw ritme, maar ik vond het denk ik na 5 maanden al heel goed te doen!! Als het kleine eraf is, het ergste gezeur met flesjes/slecht drinken waar hij last van had was voorbij. Maar onze dochter is dan ook een vaste slaper dus die werd niet wakker van de baby, dat scheelt natuurlijk enorm.
@Uitje, ik blijf respect houden voor jou hoor, ik doe het je niet na. Ik hoop voor jou ook heel erg dat je nog wat meer kunt slapen voor de baby er is, maar ja heel veel erger kan het niet worden, dus dan doe je die baby er gewoon bij ☺️ misschien werkt het voor jullie ook wel zo dat het voor een nieuwe balans zorgt oid.
@Anemoontje gefeliciteerd!!! Geweldig hè, zo’n mini 🥰 echt het gaat zo snel.. voor je het weet tijgert het rond 😂
@Majom, nou jeetje, dat is zeker schrikken. Dus dat wordt sowieso een keizersnede. Best nog een lange tijd te gaan dus ik hoop ook voor je daar er wat restricties af kunnen!
Hier nog steeds een middagdutje van 2,5 uur. Dat is wel heilig hier haha. Ze wordt wel altijd vroeg wakker (6uur) maar daar zijn we aan gewend en ze gaat zonder morren slapen ’s avonds. De baby slaapt meestal op hetzelfde moment dus dat betekent 2uur rust in huis, daar gaan we niet aan sleutelen hahaha. Maar ik kijk wel uit naar de tijd dat ze tot 7u gaat slapen. De tweede is ook een vroege vogel dus voorlopig zit het er nog niet in.
De kerst was heel fijn. Hier hebben we het voorgerecht met de kids erbij gegeten, en wij zijn na bedtijd verder gaan eten 😅 was heel gezellig met ons complete gezinnetje.
Onze peuter gaat volgens mij lekker gemiddeld met alles. Ze is best bijdehand en begint ook echt zinnen te spreken. Ze is nu ook begonnen met naar zichzelf als Ik te refereren, ik ben zo trots!! 🥰 Ze is ook lekker klef met haar broertje en samen hebben ze de grootste lol haha. Had ik echt niet zo snel verwacht maar ze vermaken elkaar eigenlijk van begin af aan. Nu is er nog niet zoveel strijd natuurlijk.
Wel zit ze dik in de peuterpubertijd man wat kan dat heftig zijn zeg. Ze stuurt je gewoon weg 😂👍
Leuk om van jullie allemaal te lezen!