Wij hebben een gesprek gehad in het zh met 28 weken en gewoon heel open in gegaan. Ze hebben alle gegevens tenslotte en maken kans berekeningen met hun computer en hun eigen ervaring. Bij mij ging destijds alles voorspoedig en zat binnen 7 uur op 10 cm persen ging ook goed, maar ze kregen haar er gewoon niet uit. De vacuümpomp bracht er ook geen verbetering in. Toen werd het een spoedkeizersnede onder narcose, omdat de kleine het moeilijk kreeg door het trekken terwijl ze er perfect voor lag.
Kortom, conclusie was dat het waarschijnlijk gewoon niet paste. Nu wordt een 2e vaak ik dacht 150 gram groter geschat dus dat zou 4 kilo zijn. Er is dan een optie eerder in te leiden, maar dat eindigt weer vaker in een spoedkeizersnede (als je al keizersnede hebt gehad). Mijn wens is gewoon geen spoedkeizersnede meer onder narcose dan ben ik tevreden en de meest veilige optie is dan geplande keizersnede. Ze hebben tegenwoordig moeder en kindvriendelijke keizersneden dat je je kindje bij je kan houden alle tijd en het wordt nagebootst als een natuurlijke bevalling. Daar ga ik dus voor. Zie wel op tegen het herstel, maar dit schijnt ook anders te kunnen zijn als het rustiger gaat ipv een bevalling vooraf. Heel verhaal geworden. Ik heb er geen verstand van gewoon hier gedeeld wat mij gedeeld is en m’n keuze gemaakt. Onder narcose en na 2 uur je baby zien waarvan je niet eens weet of het uit je buik is gekomen wil ik namelijk nooooit meer:)!