Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

September 2020 ❤

• Auteur
  • Boldotje
    Bijdrager
    #10305903 Quote

Zo leuk die babywatcher 🙂 !

Runbabyrun, ik ben vanaf 13 maart thuis beginnen werken. Heb het wel zelf moeten opeisen voor het ok was.. Uiteindelijk mochten we dan allemaal telewerk uitvoeren, maar intussen ben ik sinds woensdag op tijdelijke werkloosheid wegens overmacht gezet. Ik was wel wat kwaad, net nu ik wat wilde bijeen sparen voor wat babyspullen..  

Zijn jullie al begonnen aan de babykamer ?

Ik weet niet vanaf wanneer je zo moet beginnen opschieten..best vervelend dat nu ook alle winkels gesloten zijn (ik shop niet graag online)

Intussen ben ik sinds vandaag 16 weken ver. Mevrouwtje is een enorm beweeglijk wezen dat het heel goed doet, aan de hand van afmetingen en gewicht zou ze zelfs 5/9 verwacht worden ipv 11/9. Ik blijf het toch wel spannend vinden en heb nog niet echt kunnen genieten van de zwangerschap..hopelijk komt dit snel (ik blijf altijd wat bang, je weet nooit dat het opnieuw misloopt :/ mabon Think positive )

Hoe gaat het met jullie???

Achtienseptember
    Bijdrager
    #10305956 Quote

Runbabyrun mag ik vragen welk echobureau er nog open is? Heb er zelf geen 1 gevonden tot nu toe. Als zei er rekening mee houden en dus geen volle wachtkamers hebben dan durven wij het wel aan. 

Boldotje Denk zo rond de 4-5 maanden beginnen met de babykamer. Vaak zitten er wel levertijden op meubels etc. Wij zijn al wel een aantal keer het internet op gekropen om te kijken wat we allebij leuk vinden. 

Bobelle bedankt voor je ervaringen met de babywatcher. Zeker de moeite waard dus! 

Hnvd
    Bijdrager
    #10305972 Quote

Fijn dat het goed gaat met iedereen! En wat leuk die Babywatcher!

Denk dat bij mij een geslachtsecho voor de 20-weken echo er niet meer in zit, want die heb ik namelijk al over 3 weken. Ga er ook vanuit dat mijn vriend dan niet mee mag (wel videobellen). Heb al met hem afgesproken dat ik de echoscopiste ga vragen om het geslacht op een papiertje te zetten, zodat we dit na de echo samen thuis kunnen lezen. En ik heb moeten beloven dat ik dan zelf ook even niet op het scherm mag kijken. Heb online al zoveel echo’s gezien van jongens/meisjes dat ik denk dat ik het anders meteen zelf al zie haha 😂. 

Wat betreft de babykamer: daar zijn wij al soort van mee begonnen. Nou ja, mee begonnen.. we hebben een plan gemaakt hoe we alles willen en welke meubels etc we willen. Qua accessoires in de babykamer hebben we al een aantal dingen gekocht 🙈. Juist omdat ik nu alleen heen moet voor controles/echo’s, is het samen beginnen aan de babykamer iets waardoor we toch samen meer van de zwangerschap kunnen genieten in deze rare tijd. 😊 

Bo-Belle
    Bijdrager
    #10305982 Quote

Yes, de babywatcher is écht een aanrader! Het is zo’n mooi begin van de dag om even samen naar die kleine springboon te kijken. Vandaag is de laatste dag en we gaan het wel missen haha. 

Maar mijn zusje en schoonmoeder hebben zo ook even mee kunnen kijken (videobellen) en we hebben zelf ook filmpjes gemaakt. Echt heel waardevol! 

Qua babykamer… wij krijgen de oude logeer babykamer van mijn neefjes en nichtjes. Die staat bij mijn ouders, we kunnen hem nu alleen even niet ophalen haha. Ben vandaag 15.1 en merk dat het begint te kriebelen, al is er nog tijd zat. Wij maken er eigenlijk ook niet echt een festijn van, gewoon, meubeltjes erin, beetje aankleden en klaar 🙂 (witte kamer, schuin dak met balken). 

Ik wil wèl heel graag een kinderwagen kopen merk ik. Maar daarvoor wil ik eerst weten welke lekker loopt maar ik ga toch maar even niet naar een babypark. Krijg daar stiekem stress van, idioot haha, dus dat probeer ik ook maar naast me neer te leggen. Het loopt zoals het loopt. 

runbabyrun
    Bijdrager
    #10306030 Quote

Boldotje Wat vervelend dat je nu op tijdelijk werkloos bent gezet. Kun je dat nog aanvechten ofzo? En hoe tijdelijk is tijdelijk?
    Wij zijn nog niet fysiek begonnen met de babykamer maar hebben wel al bedacht hoe en wat we erin willen (in alle eerlijkheid heb ik dat vooral bedacht en voorgelegd aan manlief, die het er gelukkig mee eens is haha) ik wil de daadwerkelijke aankopen pas doen na de 20 weken echo. We hebben al een kinderwagen gekocht en dat vond ik echt al wel een ding, want die hebben we met de negenmaandenbeurs gekocht (aanbieding die we echt niet konden laten gaan aldus man) en toen was ik pas 10 weken. Vond het bijna een beetje de goden verzoeken zo vroeg al. 

Achttienseptember ik kwam op echobureau Jan Koning. Maar ik heb gewoon ‘pretecho nog open corona’ gegoogled, iets in die trant, dan kom je op forums waar vrouwen elkaar suggesties geven welke bureaus nog open zijn. Er zijn er zeker meer namelijk. Voornamelijk echobureaus die echt puur en alleen pretecho’s doen en niks medisch, want ja die hebben de pretecho’s toch ook wel nodig voor de inkomsten enzo… 

Bo-Belle Je maakt me steeds enthousiaster over de babywatcher!! Heb je het geslacht nog weten te ontdekken? Haha. 

Ik ben nu 13+5 en sinds 3-4 dagen merk ik dat ik echt aan het groeien ben, mijn eigen broeken gaan nu echt niet lekker meer zitten dus ben nu lekker overstapt op zwangerschapsbroeken! Bijzonder om te zien wel. 

runbabyrun
    Bijdrager
    #10306033 Quote

Achttienseptember zie toevallig nu dat afspraken bij het bureau dat ik noemde ook niet meer mogelijk zijn. Ik ga nog even googlen.. en anders denk ik voor de babywatcher!

Alhoewel mijn pretecho (9 april) officieel nog steeds niet afgezegd is.. zal wel afhangen van welke maatregelen na 6 april nog blijven, maar ik vrees alles. 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Lina Wink
    Bijdrager
    #10306637 Quote

Hoi Allemaal, 

Ik ben nieuw op dit forum. 
    heb een zoontje van 3 en momenteel 16+3 zwanger van onze tweede! 
    zoek hier gezelligheid en mede moeders om af en toe mee te kletsen! Zeker in deze tijd dat je buiten geen nieuwe contacten kan op doen lijkt dit me heel gezellig 🙂

groetjes Lina

Hnvd
    Bijdrager
    #10306904 Quote

Welkom Lina en gefeliciteerd met je zwangerschap! Volgens mij gaan wij precies tegelijk op 🙂 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct