Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Sporten

  • Auteur
    Berichten

  • xJuni
    Bijdrager
    #10176418

    Hoi Allemaal, 

    Ik hoop dat jullie me iets op weg kunnen helpen. 

    Op dit moment ben ik 25+5 weken zwanger. Voor mijn zwangerschap deed ik fanatiek aan kickboksen en trainde ongeveer 4x per week. Helaas door misselijkheid en overgeven bij alles wat ik doe of eet sport ik nu helemaal niet meer. Met als gevolg al 10 kg aangekomen. 🙁 Ik heb emesafene gekregen van de dokter en daarmee is het spugen bijna over. Helaas kan ik nog niet zonder. Wel heb ik het idee dat ik wat meer energie krijg en wil dus weer wat bewegen. Ik heb zwemmen geprobeerd maar door de enorme chloorlucht in het zwembad is het geen optie want daar ga ik weer spontaan van overgeven. Het kickboksen durf ik niet aan want bij intensieve beweging kan ik weer gaan overgeven dus ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat ik thuis kan doen. 

    Ik wandel zo af en toe met mijn man en dit blijf ik doen maar voelt voor mij niet als sporten. Ik mis die 4x in de week echr ontzettend. Hebben jullie nog tips wat ik thuis zou kunnen doen? Ik zat zelf nog te denken aan touwtje springen maar ik weet niet of ik dat nu nog mag doen.. 


    Nvb
    Bijdrager
    #10176420 Quote

    Je hebt van die zwangerschaps bootcamps. Wellis bij jou in de buurt ook te vinden? Je wordt dan ook goed begeleid. 


    Nicolle B
    Bijdrager
    #10176425 Quote

    Ik zat deed aan zwangerschaps gym.

    Krijg je ook oefeneningen. Zowel voor je spieren als voor je bekken  bodem etc.

    en regelmatig lopen helpt ook. Ik denk niet dat je er aan ontkomt aan die kilos dus ik zou het niet te zwaar nemen.  Dit komt naar je bevalling wel weer.

    Fijne zwangerschap nog 😊


    Nicolle B
    Bijdrager
    #10176426 Quote

    Ik zat deed aan zwangerschaps gym.

    Krijg je ook oefeneningen. Zowel voor je spieren als voor je bekken  bodem etc.

    en regelmatig lopen helpt ook. Ik denk niet dat je er aan ontkomt aan die kilos dus ik zou het niet te zwaar nemen.  Dit komt naar je bevalling wel weer.

    Naar de bevalling ben ik gaan zwemmen echt heel goed voor je kilos en alle spieren  was al snel weer op gewicht 

    Fijne zwangerschap nog 😊


    LexHi
    Bijdrager
    #10176449 Quote

    Hoi, wat vervelend dat je zo misselijk bent en dat je zo lang niet hebt kunnen sporten!

    Ik denk dat touwtje springen geen goed idee is op ten duur, denk aan je bekken/banden. Squats en lunges zou je wel prima thuis kunnen doen. 

    Ik was voor de zwangerschap een fanatieke  hardloper en buitensporter. Helaas moest ik rond 25/26 weken stoppen ivm bandenpijn. Ik heb een abonnement afgesloten op de sportschool en ben gaan fitnessen, hoe saai ik het ook vond (veel  cardio gedaan zoals fietsen, roeien, crosstrainer en krachtoefeningen voor armen/schouders/benen/ billen). Ik kon niets anders bedenken, zwemmen is helemaal niet mijn ding. Ik heb het volgehouden tot 38wk.

    Je moet je niet te druk maken om die kilo’s, ik was met 25wk ook iets van 9kg aangekomen en nu  (39wk) zit ik op 13kg. Gezond en gevarieerd (blijven) eten en blijf ook genieten van een lekker stukje chocola 🙂

    Succes! 


    Margrietb
    Bijdrager
    #10176453 Quote

    Je hebt ook workouts voor zwangeren via apps. Kun je thuis op je fitnessmatje zelf aan de gang.

    Zelf deed ik aan zwemmen en dan gaat gelukkig nog.  Maar het fanatieke is eraf.

    Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

    xJuni
    Bijdrager
    #10176465 Quote

    Ik zoek eigenlijk echt iets wat ik thuis, in mn eentje kan doen. Emmertje er naast mocht het toch mis gaan 😂.. vind het zo genant als ik dan in een groep of sportschool sta. 

    Touwtje springen lees ik wisselende verhalen over. Beetje lastig, misschien toch maar gewoon niet doen. 

    En tnx voor de tip. Ik ga wel eens youtuben naar filmpjes. Misschien zit er iets tussen. 😃


    lelifee
    Bijdrager
    #10176468 Quote

    Hey xjuni, 

     

    Wat je kan doen is een sportmatje kopen en wat kleine gewichten om thuis wat te sporten. Je vind echt heel veeeeel oefeningen op YouTube vind ik. 

    De gynaecoloog zei ook dat veel squaten erg goed is voor de spiertjes al wat te oefenen.

    Mss een bokszak of zo kopen voor thuis als dat gaat? Dan kan je bepaalde bewegingen en zo toch onderhouden 


    Rein a
    Bijdrager
    #10176477 Quote

    Ik heb sinds deze week een zwangerschapsbal/fitnessbal gekocht. Daar kan je hele goede oefeningen mee doen die gericht zijn op het zwanger zijn. Oa bekkenbodemoefeningen en de bal schijnt ook heel fijn te zijn om straks weeen op te vangen. 

    Touwtje springen zou ik afraden. Niet dat ik daar sterk wetenschappelijk bewijs voor heb, maar voelt heel erg niet goed ☺️

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct