Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

 

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Tips tussendoor eten

  • Auteur
    Berichten

  • FirstMiniMe
    Bijdrager
    #10129458

    Hoi allemaal,

     

    ik ben een beetje opzoek naar tips om tussendoor wat te eten. Iets wat wel vult maar liefste toch wel gezond is.

    Ik moet tussendoor namelijk wat eten, anders wordt ik misselijk als ik honger krijg en niks eet. Maar zoals met fruit of een crackertje kan ik na een halfuur alweer echt een enorm honger gevoel krijgen. Vind het nog een beetje lastig in te vullen hoe ik dit het beste kan doen. 

    Vanochtend heb ik bijvoorbeeld een banaan gegeten en na een halfuur had ik al weer honger. Ben de dag gewoon begonnen met brood. 

    Mij hoor graag van jullie


    Sailster
    Bijdrager
    #10129465 Quote

    Hi,

    Ooo zo herkenbaar dit. Vooral in de ochtend kan ik voor mijn gevoel echt wel drie keer ontbijt op. Zolang ik blijf eten ben ik niet al te misselijk….

    Ik ben pas een week misselijk maar er echt al helemaal klaar mee. Ben van alles aan het proberen:

    – Extra eiwitten: helpt, maar een zoete eiwitshake of kwark krijg ik nu echt niet weg dus ik kook sochtends nu gewoon twee eitjes voor mezelf 🙂

    – Wat meer vette dingen zoals een croissantje ofzo helpt goed (maar is natuurlijk niet echt gezond) ben nog op zoek naar gezonde vette dingen, gerookte zalm mag helaas niet. Hopelijk krijg ik binnenkort weer yoghurt weg…

    – Bij zout eten voel ik me beter dus ik ben gisteren begonnen met twee keer per dag een klein glaasje warme bouillon, dit helpt wel echt tegen het misselijke gevoel

    – Gemberthee was sowieso al favoriet en helpt ook een beetje

    – Ik begin sochtends met een appel, dat scheelt al was misselijkheid

    – Een half glas (want niet teveel caffeine) coca-cola helpt ook een beetje

    Eigenlijk helpt alles maar een beetje. Meestal voel ik me na het avondeten het beste. Ik ga vandaag op het werk dus ook maar eens een warme lunch proberen….

    Als jij ook tips hebt hoof ik het ook graag!

    Groet Roos


    MichelleN
    Bijdrager
    #10129468 Quote

    Ik was heel erg misselijk tijdens mijn zwangerschap. Ik kon sochtends net een cracker weg krijgen en die kwam er vaak ook weer uit. Later in de zwangerschap ging het wat beter maar vaak moest ook ik blijven eten. Anders werd ik misselijk. Ik had vaak in mijn tas standaard een koekje zitten. Of een droge cracker, rijstewafel, gedroogd fruit, droge koekjes. Daar leefde ik op haha. 


    FirstMiniMe
    Bijdrager
    #10129470 Quote

    Hoi Roos!

    bedankt voor het reageren, ben ook nog maar 2 a 3 weken misselijk maar ook klaar mee haha. Neem het zoals het komt elke dag opnieuw en verschilt ook wel per dag. Ben zelf nu iets meer dan 6 weken dus nog in het begin, hoe ver ben jij?

    Ik zet sowieso de wekker iets eerder, en neem echt de tijd om op te staan! Eerst even een crackertje oid eten. S nachts wat drinken als je toch moet plassen moet ook helpen las ik. 

    Heb het opzich redelijk onder controle als ik maar er voor zorg dat ik niet een (te) lege maag krijg. Dus tussendoor kleine beetjes eten, en dat vind ik wel lastig want heb echt niet de hele tijd honger. En als ik honger heb wil ik ook niet ongezond “snacken” maar wel dat het dan vult voor een tijdje en niet na een kwartier of halfuur weer wat moet eten, dat vind ik best lastig. Yoghurt of kwark lust ik niet dus dat valt helaas al af. 


    FirstMiniMe
    Bijdrager
    #10129472 Quote

    Ook omdat ik vaker op de dag wat moet eten, ben ik tijdens het avond eten snel uitgegeten. Hoef niet eens altijd vol te zitten maar anders ga ik mij misselijk voelen. Waardoor ik soms na een uurtje al weer honger krijg, zo blijf ik bezig. Vind het nog lastig om daar een beetje een goed ritme in te krijgen 


    MarBosch
    Bijdrager
    #10129522 Quote

    Yoghurt met cruesli of een breaker? Dit helpt bij wel tussendoor. En verder zou ik me er nu even niet zo druk om maken, vooral eten wat helpt tegen je misselijkheid. Als het straks over is kun je weer lekker gezond eten:)

     

    Lees ook: Zwanger, en nu?

    MamavaneenBeebie
    Bijdrager
    #10129523 Quote

    Ik had standaard een bak druiven, een mandarijn in partjes of zo iets naast me. Dan kon ik steeds iets kleins eten, maar wel gezond. Van die droge saaie crackertjes werkte ook goed bij mij. Door de helft heb je er 8 in een pakje, en er zittem vrijwel geen calorien in.


    Saarvp
    Bijdrager
    #10129526 Quote

    Ik eet echt de hele dag door, heb ook constant honger. Gezond doe ik niet echt aan… hoewel ik wel vrij veel fruit eet. Probeer anders noten of pinda’s. Misschien snoeptomaatjes, kaasblokjes etc.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct